Alla har inte samma människovärde.
Utveckla gärna hur Du tänker kring att ta till sig och utgå från FN:s och EU:s konventioner om mänskliga och medborgerliga rättigheter?
Alla har inte samma människovärde.
Hur är det med skyldigheter?
Du kan väl ändå inte anse att all världens mäniskor har rätt till svensk sociallagstiftning?
Då bör de ju i så fall även vara skatteskyldiga Sverige? Svårt att driva in dock.
Frågan är nog varför det är såhär?
Blir barnen utkastade ur skolan? Blir de tagna ur skolan av sina föräldrar som kanske inte värdesätter utbildning och väljer att leva på sitt eget sätt? Att de blir satta i specialklasser kanske är bäst om deras föräldrar själva är helt utan utbildning och inte kan hjälpa sina barn det minsta hemma.
Och att arbetslösheten är så hög är knappast förvånande om så ytterst få har någon utbildning eller ens kan läsa.
Sen har ju Romer ett rykte som verkar vara ungefär likadant i precis alla länder där de bor. Sammanträffande?
Ett folk som väljer att bosätta sig i länder men som vägrar att blir medborgare blir ju i dagens samhälle svåra att hålla koll på och därmed hjälpa. Alternativet är ju att man låter dem vara just resande och då ge alla som säger sig vara romer hjälp med allt de behöver hjälp med i vilket land som helst, något som förmodligen ganska snabbt blir ohållbart.
Utveckla gärna hur Du tänker kring att ta till sig och utgå från FN:s och EU:s konventioner om mänskliga och medborgerliga rättigheter?
Som jag skrivit i en annan tråd, så har idag barn till utsatta papperslösa i Malmö från den 1 januari i år äntligen rätt till fullt försörjningsstöd enligt riksnorm samt bistånd till bostadskostnader, allt enligt principen om barnets bästa som kommer till uttryck både i Barnkonventionen och i socialtjänstlagen. Nu är det inte lika bra ställt i hela riket/kommuner/socialkontor. Men nu när Malmö visar vägen för barn till utsatta papperslösa, vill säkert inte de andra vara sämre!
Plus att personer som uppehåller sig i Sverige utan uppehållstillstånd har idag även rätt till akut sjuk och tandvård, mödrahälsovård, vård vid abort och graviditet samt preventivmedelsrådgivning och vård i samband med smittsam sjukdom gör att vi har en hel del att leva upp till. Vi i det sociala och alla inom vården eller i andra sammanhang som har enligt svensk lag och internationella överenskommelser i sin uppgift att professionellt stötta och hjälpa dessa medmänniskor.
Jag vaknar varje morgon och ser till att jobba/studera för att jag, min familj, anhöriga och andra människor som bidrar med liknande i detta samhälle ska ha en hållbar framtid. När dessa vandrat land och rike under 100år men ändå inte ens brytt sig om att ta tag i livet och göra rätt för sig tänker inte jag under några omständigheter födda dessa så att de förökar sig eller samlar pengar för att bygga ett eget samhälle utanför vårt samhälle med lagar och regler med mina och andra skattebetalares pengar..
Tja, hela skulden kanske inte ligger hos dom utan kanske även på samhället (främst där de kommer ifrån), dvs att de inte accepterats någonstans?
Ditt uttalande andas rasism och en liten del snikenhet när du så enkelt drar alla över en kam på det där viset. Resonerar du på samma sätt om Afrika/"afrikaner" också? De är ju "fattiga" och han inte tillfört samhället så mycket. Tvärtom; vi betalar massor med bistånd dit.
Men visst, tiggeri är piss. Jag vill helst slippa sicksacka mellan dom på väg till jobbet.
Absolut inte, skulle de ta emot hjälp från de som erbjuder dem det och komma in i samhället skulle folk inte se skillnad på dem än någon annan som härstammar från Spanien, Italien, Turkiet, Irak mm.
Men om du kollar på dokumentären som länkats flera ggr i denna tråd så vill de inte bara, även om de får hjälp är det en väldigt liten procent som tar hjälp samt vissa av dem skickar i alla fall iväg sina barn för att tigga.
Är själv andra generationens invandrare och mina föräldrar fick stöd av Sverige och redan nu så bidrar man med sitt för samhället. Och vem säger att de inte får samma möjligheter som mina föräldrar fick?
Det är för många som tycker man ska låta dem pyssla med sitt skit, men de har ingen hållbar lösning för att lösa detta. Och när det skiter sig och går åt helvete skyller de ändå på motparten (såna som mig) eller sticker huvudet i sanden och bidrar inte med ett skit.
Vet inte vad folk idag är så upprörda över. Flyktingkonventionen var den första internationella överenskommelse som täckte de flesta av de grundläggande aspekterna av en flyktings liv. Det är över 50 år gamla internationella överenskommelser. Ändå verkar det av vissa kommentarer att döma FN:s och EU:s konventioner om mänskliga och medborgerliga rättigheter, flyktingkonventionen etc komma som en överraskande nyhet
Nu vet jag att detta kan uppfattas lite OT i "Tiggartråden". Ber om ursäkt för det.
Definiera "flykting".
Är själv andra generationens invandrare och mina föräldrar fick stöd av Sverige och redan nu så bidrar man med sitt för samhället. Och vem säger att de inte får samma möjligheter som mina föräldrar fick?
- Jag vaknar varje morgon och ser till att jobba/studera
- dessa vandrat land och rike under 100år men ändå inte ens brytt sig om att ta tag i livet och göra rätt för sig tänker inte jag under några omständigheter födda dessa så att de förökar sig
- Önskar inte livet ur dem men vägrar ha parasiter på kroppen eller runt mig som lever på mitt driv här i livet.
- Det är för många som tycker man ska låta dem pyssla med sitt skit, men de har ingen hållbar lösning för att lösa detta. Och när det skiter sig och går åt helvete skyller de ändå på motparten (såna som mig) eller sticker huvudet i sanden och bidrar inte med ett skit.
Jag vaknar varje morgon och ser till att jobba/studera för att jag, min familj, anhöriga och andra människor som bidrar med liknande i detta samhälle ska ha en hållbar framtid. När dessa vandrat land och rike under 100år men ändå inte ens brytt sig om att ta tag i livet och göra rätt för sig tänker inte jag under några omständigheter födda dessa så att de förökar sig eller samlar pengar för att bygga ett eget samhälle utanför vårt samhälle med lagar och regler med mina och andra skattebetalares pengar.
Önskar inte livet ur dem men vägrar ha parasiter på kroppen eller runt mig som lever på mitt driv här i livet. Så skeppa gärna över de till ett område där de får bilda en egen stat och allt vad det innebär och lagför att tiggeri straffas med hårt samhällstjänst inom tunga arbeten innan de skickas tillbaks till sin stat om de tigger i våra områden.
Att inte ställa motkrav för det man ger bort kommer innebära att ger man dem fingret vill de gärna ha hela handen och för eller senare kommer du/vi sluta precis där de är.
Arbetsläger är väl ingen dum ide? Arbeit macht frei!
Vem som säger att romer i rumänien inte har samma möjligheter som dina föräldrar fick när de blivit svenska medborgare?
Jadu, vem säger det..?!
Typ alla som jobbar med mänskliga rättigheter i någon form inom Europa.. Amnesty International, UNHCR, Human Rights Watch och en massa andra politiskt korrekta blockflöjtsorganisationer som även de är totalt grundlurade av de där arbetsskygga parasiterna som inte vill göra rätt för sig och bara "leva på ditt driv".
Edit:
Förstår f.ö. inte varför jag nedlåter mig att ens försöka föra en diskussion med någon som är så oerhört uppfylld av sin egen förträfflighet och som så övertydligt manifesterar sitt totala förakt för "parasiterna"
Nej nej, vi vet, du är fantastisk, lyckad, duktig, driven. Ett föredömme för oss alla andra. En välartad manifestation av redlighet.
De är vidriga parasiter som borde avlägsnas från samhällskroppen då "alla" vet att de bara vill leva på oss andra och aldrig göra rätt för sig...
Nu är det ju rätt fräckt att försöka vinna en diskussion genom att dra nazireferenser men arbetsläger funkade inte ändå. De vägrade jobba och tog hellre en kula. Principfast.
.. om inte så sluta strida för latmaskar som inte tar sig mödan att strida om sin egen sak utan gärna sitter i ett hörn på stan och försöker lura en mindre vetande människa att de kommer från misär...
Hänz skrev:De har inga utbildningar, verkar inte vilja jobba utan gör det lata och sitter och vill att alla ska serva dem det de vill ha.
Hänz skrev:Även om vi går ur EU kommer det finnas stjälpare som kommer ställa till det genom att tro de kan göra skillnad genom att serva dessa lata parasiter.
Hänz skrev:Har du sett en undernärd rom tigga? de flesta sitter där tjocka och goda och tigger.
Hänz skrev:Den dagen din mor, mormor, syster, barn eller sambo/fru blir rånad, bestulen osv. av en tiggare så kommer du inte sova så gott.
Hänz skrev:När dessa vandrat land och rike under 100år men ändå inte ens brytt sig om att ta tag i livet och göra rätt för sig tänker inte jag under några omständigheter födda dessa så att de förökar sig
Hänz skrev:Önskar inte livet ur dem men vägrar ha parasiter på kroppen eller runt mig som lever på mitt driv här i livet.
Om du drar den meningen till sin spets så kommer du fram till att vi inte har samma förutsättningar att lyckas utan att rätt mycket av ditt liv styrs av slump och faktorer som du inte har haft möjlighet att påverka.Och ja, jag är stolt över mina föräldrar, de har gjort att jag är där jag är idag och jag själv är riktigt stolt för den jag är och vad jag åstadkommit.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|