BlöjRäsern
Gränsfall
Hur ser man skillnad på rumäner och romer.
Den ena har dina prylar i famnen
Hur ser man skillnad på rumäner och romer.
Eftersom de även är hatade av icke-romer i Rumänien. En "etnisk" rumän skulle förmodligen inte lämna sin bil på service/reparation hos en verkstad som drivs av en rom.I deras hemländer är inte utbildning lika lätt att skaffa sej som i den rikare delen av världen. Man kan anta att all utbildning över grundskola kostar pengar och dessutom att grundskolan håller en lägre nivå. Är systemet dessutom korrupt måste föräldrarna ofta betala dyrt även för grundskola till barnen, trots att den skall vara gratis. Språkkunskaper kräver också skolgång så det är en del av samma problem.
Kontaktnät i "rätt" branscher kan vara svårt nog att skaffa sej oavsett var man är i livet.
Jag tror helt enkelt inte att deras situation är 100% självförvållad, även om såklart "självseparatismen" spelar en stor roll.Det är skillnad på romer och romer. Jag tror inte de flesta romer skulle ha några problem att jobba för en icke-rom. Har du en vedertagen källa på att det inte stämmer får du gärna länka.
Den ena har dina prylar i famnen
Företag hotar med att lämna Lund
http://www.sydsvenskan.se/lund/foretag-hotar-med-att-lamna-lund/
View attachment 421732
De ba å åk.
Det kom upp tiggare till vår arbetsplats också (driver butik i Båstad) och markägaren skickade iväg dom illa kvickt och gjorde jäkligt klart för dom att "här är ni fan inte välkomna".Nyss hemkommen från Visby. Såg en (1) tiggare.
Hur har de lyckats?!?
Här i våran lilla by har jag inte sett en enda idag och då har jag ändå varit på willys, lidl och netto! Semester kanske
Arbetsgivaren kan bli grinig om man inte följer regelverket gällande semesterdagar/semesterersättning osv. du vet
Under måndagen var Sverigedemokraternas reklamkampanj i Stockholms tunnelbana, där partiet ber om ursäkt till utländska besökare för "the mess", alltså utsatta fattiga människor som ber om pengar, en stor nyhet.
Kampanjen och dess innehåll, men även SL:s agerande har ifrågasatts. Många menar att det var fel av SL att tillåta en så stor kampanj med ett så pass kontroversiellt innehåll, och under dagen och kvällen blev hashtagen #SLspriderRasism stor i sociala medier
Nu ger sig Sveriges queen of pop, Zara Larsson, sig in i debatten. I ett inlägg på Instagram går hon till hårt angrepp mot länstrafiken.
"Det är dock inte okej att trycka upp rasism i folks ansikten som åker med er varje dag. Det är en fruktansvärt inhuman reklamkampanj som ni har valt att ställa er bakom. Ni ska skämmas. Hur kan ni ena veckan välja att affischera om öppenhet och Pride, och andra veckan detta? Förbjöd inte ni reklam som kan uppfattas sårande eller kränkande mot folkgrupp? Vi måste bestämma oss nu. Hur vill vi ha det?", skriver Zara Larsson på sin Instagram.
Fyller på, detta fick mig att dra på smilbanden.
Roligast av allt var nog "queen of pop".
http://nyheter24.se/noje/805744-zara-larsson-till-hart-angrepp-mot-sl-ni-ska-skammas
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|