marie
Ny medlem
Skitbra skrivet. Skickar vidare detta till min kara slakt och vanner hemma. Ser framemot att komma hem till lilla Sverige!
Inge fel att vara vänlig och trevlig i trafiken
men tyvärr så är en hojåkare för de flesta bilister en idiot som inte tänker på sin familj att bara ge tröttnar man på,sitter man på hojen är alla bilister tänkbara nollkollare= överlevnadsinstinkt statoil tyresö hopplös brukar åka bakvägen bakom ica till rödlyset.såg dig på tyresövägen häromdan
kan inte finnas så många andra röd-vita gixxrar i tyresö.
MVH
Du skriver väl, är klarsynt och mogen i ditt sätt att tänka och agera i trafiken.
Det händer allt för ofta när man är ute och åker bil att man funderar hur man skulle hanterat vissa situationer om man istället suttit på en MC. Exempelvis om en bil plötsligt svänger till eller liknande. Ett klockrent exempel hände mig för någon vecka sedan. Jag befann mig i rondellen, men bilen som skulle in väjde inte. Asfalten var inte speciellt välstädad, utan det fanns grus osv. Hade jag suttit på en MC vore risken stor att jag bromsat omkull mig. Men i en bil blir inte situationen lika alarmerande. Därför brukar jag, när jag kör bil, tänka efter hur jag skulle gjort om jag just nu istället suttit på en MC.
Men förutom hur bilister och andra "stora" trafikanter beter sig, och är nonchalanta, så blir jag lika besviken varje gång jag ser någon mc-broder eller syster bete sig som ett förvuxet barn i trafiken.
Jag tror detta är en känslig samverkan mellan bilister, lastbilsförare och mc-förare. Jag tror icke-mc-förare ser mc-förare som "det där övriga" i trafiken. Man har inte lika stor respekt för en mc-förare.
Denna respekt tror jag vi alla kan hjälpa till för att bygga upp. Genom föredömligt beteende, visa att vi är mogna, och att vi faktiskt har lite mer utbildning. Visar vi att vi är medvetna om vår litenhet och känslighet i trafiken så kommer övriga trafikanter att bygga upp ett förtroende för oss.
Om vi däremot visar att vi inte bryr oss, racear, åker på bakhjul i korsningar och innerstaden, ligger och pressar i ytterfil etc, idiotiska omkörningar, kör fort, så förlorar vi den respekten hos andra trafikanter. Vi visar ju inte själva att vi bryr oss om oss själva.
Pippi: Ut med dig i tidningarna, du skriver väl, och jag gissar att du även talar väl.
Upp igen!
Helios, din tur i morgon
Jo, jag ska kopiera och skicka till tidningarna, men det får försvinna lite mera snö först.
Jag såg hela 2 MC idag som inte var Off-road eller Supermotard så våren kommer nog hit också
Pippi, hur var det?
Du har inte en sådan där MC som dör om man lägger i växeln om den står på stödet? Jag har läst att det finns sådana här på SH
Ja, då är våren äntligen här.
Hej Pippi,
Jag tycker det är helt underbart det du skriver! Och jag känner igen mig framför allt med att jag sedan jag tog båge kortet (förra året) har börjat visa "alla" mer hänsyn i trafiken och jag blir inte längre lika uppretad när någon tränger sig förbi eller liknande! Jag försöker istället göra det bästa av situationen! Jag har blivit otroligt noga med att visa var jag ska genom att blinka tydligt och anpassa bilen och farten och mitt körsätt för att även fysiskt visa med hela mitt kör sätt vad jag vill och vart jag ska!
Tyvärr finns det många idioter i trafiken (främst bilister) som tror att dem är minipoliser tänk om man kunde få bort dem i trafiken vad mycket bättre allt skulle vara!
TILL ALLA kör med huvudet, gasa på dem rätta ställena för att köra helt lagligt tror jag alla vet att det nästan är omöjligt! Och bromsa på dem rätta ställena också!
Låt denna sommar bli en rekord sommar i minst antal olyckor!
UPP igen!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |