Sirius Black
www.yamaha-r.se
kanon bra skrivet, det är bara att lyfta på hatten!
Mkt bra skrivet!
Brukar det inte vara "tradition" här på sh.com med en tråd där vi skickar ut en vårhälsning till alla medtrafikanter? ( Något i stil med att "nu plockar vi fram hojarna igen, var uppmärksamma och krama varandra i trafiken")
Denna vackra skrivelse borde ju vara ett perfekt artikelunderlag?
Om man står på en stol och faller rakt ner i marken och tar emot sig med armar och händer så faller man av en hastighet på ca 7 km/timme...
Hmm, är det inte så att man faller i 7 km/h om man står på golvet och tippar framåt. Står man på en stol bryter man väl näsan eller är j***igt krallig
Nåja, bra inlägg jag försöker tänka så också men ibland har hornen vuxit för långt
Det där med att inte hålla så hårt på högerregeln är ju i vissa fall mer eller mindre självklart. Står man själv och ska in i en lång kö blir man ju väldigt glad och tacksam om nån släpper in en. Däremot finns det de som inte tycks veta vad högerregeln är och då kan det gå illa om man inte är uppmärksam själv. Men självklart närmar man sig inte en korsning i annan fart än att man kan stanna (eller hinna förbi ) om den som ska lämna företräde inte gör det. (Det där med att hinna förbi var mest på skoj )
Jag skällde på min gamle far härom veckan för att han inte visade att han skulle byta fil till höger körfält. Han sa då att när han tog körkort på 70-talet fick han lära sig att man inte behövde det... Så det är så många olika regler därute så man blir rädd.
Det där med att inte hålla så hårt på högerregeln är ju i vissa fall mer eller mindre självklart. Står man själv och ska in i en lång kö blir man ju väldigt glad och tacksam om nån släpper in en. Däremot finns det de som inte tycks veta vad högerregeln är och då kan det gå illa om man inte är uppmärksam själv. Men självklart närmar man sig inte en korsning i annan fart än att man kan stanna (eller hinna förbi ) om den som ska lämna företräde inte gör det. (Det där med att hinna förbi var mest på skoj )
Håller fullständigt med men då är det ju det där med att huvudleder har sina speciella regler för parkering vid sidan av vägen mm mm. Men helt klart, högerregeln borde avskaffas.
Och Pippi, om det är från stol eller inte kvittar, kontentan är att vid väldigt låg fart är det svårt att hålla fast sig utan bälte...
Ja, så bra skriven att den förtjänar ett lyft till
Japp jag håller med. Men å andra sidan så finns det vissa korsningar där folk får stå i kö i 5-10 minuter pga högerregeln (Alla Tyresöbor känner till hur det kan vara att komma ut från statoil och köra mot centrum...) Jag menar naturtligtvis inte att man ska ta det som regel utan snarare när det är mycket trafik och jag ändå kör i 10 km/t så kan jag hjälpa till genom att skapa en lucka, visa genom ögonkontakt och även vinka förbi med handen...
Tack så mycket till Er alla som har läst och skrivit. Jag har klurat på att skriva ner detta under hela vintern. Ni får gärna hjälpa mig att sprida detta budskap vidare till media. Jag har skickat in det till metro, men inte fått något svar. Kanske är det så att det inte säljer lika bra som alla som klagar på oss...
Ha nu en underbar vår och tänk på mitt inlägg då Ni är ute i trafiken!
Kör försiktigt och vi ses äntligen på vägarna igen!!!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|