Till alla som vistas i trafiken!

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Ska du föra det vidare får du nog allt ta och formulera om det där med att du ger "fel" personer företräde.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Alla vet redan om att man ska köra snällt och inte krocka, men dom gör det ändå.
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Alla vet redan om att man ska köra snällt och inte krocka, men dom gör det ändå.

Just därför kan det vara bra om alla uppmärksammar att man skall visa VART man är på väg och visa hänsyn.

Absolut kan jag omformulera att man ger företräde åt "fel" personer. Dock så tycker jag att alla borde prova att vara lite snällare i trafiken. Jag ville nog mest bara uppmärksamma att vi är tillbaka på gatorna, vi är inte odödliga och framför allt så är vi vanliga människor (iaf de flesta av oss :rolleyes: ). Vi syns dåligt i trafiken och därför tycker jag att det är viktigt att upplysa om att de inte kommer få bort oss från gatorna även om de höjer trafikförsäkringen osv.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Visa hänsyn i trafiken så kommer vi få ner antalet olyckor, vi kommer att må bättre och alla kommer att trivas med det. Även vi hemska omänskliga puckon och idioter till motorcyklister, som egentligen kan vara vem som helst i din omgivning.

Mycket bra skrivet :tummenupp
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
du har helt rätt, obs mina horn växer ibland, gör inte dina det?

Visst gör dom det, men jag försöker att välja mina tillfällen. Tex inte mitt i stan eller på 30 väg vid skolor...

Så kan jag rekomendera att köra med SMC:s broms och kurvtagningskurs. Man lär sig grymt mycket!
 

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
Det är många som bör uppmärksamma det du skriver. Det gäller dock inte mig personligen då jag är odödlig och världsbäst på att köra.
Precis, det är sånna som du och jag som man kan tycka borde ha imunitet mot fartböter och annat tjaffs då vi ändå kör som gudar. Men är man inte en av de få med denna begåvning bör man kanske ta åt sig av första inlägget i tråden.
 

Bananen

Guest
Just därför kan det vara bra om alla uppmärksammar att man skall visa VART man är på väg och visa hänsyn..

Ska genast gå ut och skruva dit blinkers på min hoj.:tummenupp
Har varit busig och kört utan de första rundorna i år:huvet
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Bra där, Pippi!

Vägverket skrev:
Jag kan dock inte utlova att det brev du skrivit kommer att spridas genom Vägverkets försorg, eftersom vi kommunicerar våra budskap i andra former.

Jaså, grushögar är ett sätt att kommunicera? Hade ju inte jag fattat...
 

its play time

Clutch it up or die trying!!
Gick med
17 Aug 2006
Ort
helsingborg
Hoj
ducati 900ss
Visst gör dom det, men jag försöker att välja mina tillfällen. Tex inte mitt i stan eller på 30 väg vid skolor...

Så kan jag rekomendera att köra med SMC:s broms och kurvtagningskurs. Man lär sig grymt mycket!

30 och 50 håller jag oxå men kommer det en go kurva på landet tar man den ju. kör bana så fort man får tillfälle:cdevil
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top