Tips på barnvagn..

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Jag lyssnar lite för mkt på låtar jag vill ha när barnet kommer.
Sen det var ett litet embryo har jag överkört allt vad musik heter.
Nu är det ett barn, en människa och ska inte helst ha en pappa som halvflännar så fort han hör en låt.
Så skärpning, föfan! Såja, nu sitter jag upp.
Men Jävlar, vad man fastnar för vissa låtar...

Min Spotifylista är inte fylld av tjofaderittanlåtar, kan jag lova...

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Denna vagn blev det tillslut :yoparty:yoparty

Bifogat

• 73633_484403199399_604664399_6771072_2472914_n.jpg
    73633_484403199399_604664399_6771072_2472914_n.jpg
    61.4 KB · Visningar: 53

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Små framhjul. Kan inte dom fastna och ha sig?

I snö tänker du på ? vi kommer nog köpa stora framhjul till vintern. Annars funkar det perfekt, vi har ju inte fått vår bebis ännu men har vänner som har likadan vagn och dom är jättenöjda :tummenupp

Bifogat

• cameleon-vinterhjul.jpg
    cameleon-vinterhjul.jpg
    20.5 KB · Visningar: 47

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm

www.kopbarnvagn.se säljer ut två färger av den för 4500 just nu.. Har känt och klämt på den. Vi kommer inte att välja den då den är helt sjukt bred över bakhjulen så den blir klumpig. I övrigt tyckte jag inte den kändes lika stabil som den Emmaljunga ozone som vi kommer att välja.

Lycka till i barnvagnsdjungeln..

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Ni män som är lite längre i armarna än en dvärg, vilka märken har ni testat? Jag gillar ju syrrans Crescent, men har problemet att jag slår i fötterna i hjulspärren nästan jämt och eftersom jag har problem med nacken/axlarna så är det nästan omöjligt att gå med sträckta armar (enda gångstilen då man inte "nödbromsar")

Så tips och råd tack!

Psykbryt

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Vem fan har råd med en hoj?
Ni män som är lite längre i armarna än en dvärg, vilka märken har ni testat? Jag gillar ju syrrans Crescent, men har problemet att jag slår i fötterna i hjulspärren nästan jämt och eftersom jag har problem med nacken/axlarna så är det nästan omöjligt att gå med sträckta armar (enda gångstilen då man inte "nödbromsar")

Så tips och råd tack!

Jag har en Brio av nåt slag. Men där går handtaget sjkuta i "höjdled". Istället för att kunna vinkla handtaget kan man göra det högre.

Crecsents vagn slog jag också i fötterna i.

Martin73

Saknar min 929:a
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 400, har haft RD350-86, CBR900RR-96 & CBR929RR-00

Vi har en BRIO Go och jag är sjukt nöjd. Har inte kört med en smidigare vagn. Vår son är 3 1/2 år nu och vi använder den fortfarande. Kanske inte gjord för långa skogspromenader, men på slätt underlag slår den det mesta. Smidig som få att fälla ihop och lasta i bilen, inte speciellt tung och har inte strulat något.

www.kopbarnvagn.se säljer ut två färger av den för 4500 just nu.. Har känt och klämt på den. Vi kommer inte att välja den då den är helt sjukt bred över bakhjulen så den blir klumpig. I övrigt tyckte jag inte den kändes lika stabil som den Emmaljunga ozone som vi kommer att välja.

Tror du blandat ihop BRIO Sing Och BRIO Go lite. Sing är ganska bred över bakhjulen, men Go är det definitivt inte. Hur smidig som helst.

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Ozone har väl nackdelen att liggdelen blir otroligt låg. Därför valde vi bort den, att slippa böja ryggen varje gång man ska ner och rota...

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Dags för trådlyft!

Nu är det läge även för oss att börja kolla på barnvagn. Min fru låter mig komma med input, troligen för att jag kommer skjuta det där jäkla skrället varje gång vi är ute och går...

Vi har ett par krav: den ska funka bra utomhus (alltså kullersten, grusvägar, lättare skogsmark), den ska funka även som sittvagn och den ska vara justerbar såpass att både jag (186 cm) och min fru (158 cm) kan köra den bekvämt.

Hur ser marknaden ut nuförtiden? Vad är the shit och vad ska man akta sig för?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Köp beggat är mitt bästa tips. När barnet är 1-1½ kommer ni ändå vilja byta.
Oavsett så kommer det inte räcka med EN barnvagn :)

Dags för trådlyft!

Nu är det läge även för oss att börja kolla på barnvagn. Min fru låter mig komma med input, troligen för att jag kommer skjuta det där jäkla skrället varje gång vi är ute och går...

Vi har ett par krav: den ska funka bra utomhus (alltså kullersten, grusvägar, lättare skogsmark), den ska funka även som sittvagn och den ska vara justerbar såpass att både jag (186 cm) och min fru (158 cm) kan köra den bekvämt.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Dags för trådlyft!

Satsa på en bra liggvagn, den kommer ändå inte användas så mycket som sittvagn... liggvagnarna är som regel tyngre än sittvagnar så de vill man gärna bli av med så snart det går.

Vi körde Brio Happy som liggvagn, går även att ha som sittvagn men det var aldrig fokus. Den har fyra tillräckligt stora hjul med luft (alltså inte hårda plasthjul) och den har funkat kalas på två grabbar och mycket promander i skogen och dylikt.
Sen Brio Race som sittvagn då den även går att fälla ryggen så barnet kan slagga när det blir längre promenader.

Sen köpte vi även en Brio Sitty till den äldre när det blir långa promenader och båda grabbarna behöver vagn.
Nu när den äldsta är 3,5år så används Sitty´n typ aldrig längre... och Happyn har vi sålt på blocket.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vi har provat ett helt gäng olika fabrikat och fastnade till slut för Urban Jungle (en dubbel och en enkel)
Enkel och robust konstruktion.

Tål all skit en vagn utsätts för. De slits ganska hårt..........

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA