Tips på bra applikationer till Android-telefonen

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Måste man roota en Legend för att kunna köra app2sd?
Väntar fortfarande på Androot till Legenden...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Du är medveten om att den kopplar upp sig även på 3G och syncar en massa prylar i bakgrunden, t.ex. facebook, twitter, Gmail, osv osv så fort du inte är hemma va?? Så en Android utan surfabb kan nog bli duktigt dyrt...
Jag bränner runt 500-1gb data per månad... Bara så du vet..

Klart du ska ha en android.. Bara gå och köp en nu så du också får lite kvalitet på livet... :hihi

Hmm, hur fan ser man om man har 3G igång då? Hon har ett vanligt Tele2 kompis abonnemang och det går inte att gå ut på facebook och sånt fjant om hon inte är hemma.
Kan man förresten avinstallera facebook, twitter och alla andra såna där fjolliga saker på telefonen?
Går det att få tag på en android med knappar och inte överdrivet stor skärm så kan jag överväga saken. Fast jag vet inte vad jag ska med allt sånt till, jag ringer bara massvis varje dag och sms:ar kanske 1-2st per dag och tar några kort. Klarar en android verkligen av dessa tre saker?

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Går det att få tag på en android med knappar och inte överdrivet stor skärm så kan jag överväga saken. Fast jag vet inte vad jag ska med allt sånt till, jag ringer bara massvis varje dag och sms:ar kanske 1-2st per dag och tar några kort. Klarar en android verkligen av dessa tre saker?

x10 mini pro kanske?

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Nä, det är ett touchgränssnitt.

Ja, jag använder min mestadels till det, men mail och allt annat är ett stort plus!

/ Jens

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Måste man roota en Legend för att kunna köra app2sd?
Väntar fortfarande på Androot till Legenden...

Du måste ha Froyo eller roota så i ditt fall så skulle jag nog roota..
Verkar inte finns nån schedule för att uppgradera Legenden till 2.2 :(

Hmm, hur fan ser man om man har 3G igång då? Hon har ett vanligt Tele2 kompis abonnemang och det går inte att gå ut på facebook och sånt fjant om hon inte är hemma.
Kan man förresten avinstallera facebook, twitter och alla andra såna där fjolliga saker på telefonen?

Nu kommer jag inte exakt ihåg hur det ser ut på X10 mini men brevid "mottagningsstapeln" så borde det vara pilar upp och ner alt. två pilar i en cirkel varje gång den uppdaterar..
Du kan gå in under Inställningar-->Sony Ericsson-->mobildata har jag för mig och stänga av det då slipper du datatrafiken men då ryker MMS:en samtidigt..

En Android bör ha datapaket och dom kostar inte så fruktansvärt mycket direkt.. 3 har ju ett för 49:- i månaden.. Förvisso inte full fart men det kanske duger ändå..
Telia, Tele2 och Telenor har liknande..

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ahh, ska söka upp detta nu.
Behöver man förresten vara uppkopplad hela tiden om man ska använda Navigon?

Nej man behöver inte vara uppkopplad och det var just därför jag plockade hem det. Jag använde det när jag skulle hitta runt på Åland och då ville jag slippa riskera att åka på en massa roamingavgifter.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Nej man behöver inte vara uppkopplad och det var just därför jag plockade hem det. Jag använde det när jag skulle hitta runt på Åland och då ville jag slippa riskera att åka på en massa roamingavgifter.

Schysst, då ska jag installera detta ikväll på hennes mobil!
Kvinnor vettu, jag är förvånad att hon hittar hem från jobbet varje dag...

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
vad är det för lösenord som swedbank appen vill ha?

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Har idag märkt att jag har en telefon där man ser pixlarna på skärmen om man kollar riktigt noga :(

Men måste ändå rekomendera Unified Remote än en gång, upptäckte nu att om jag har min desire som tangentbord så kan man använda den optiska styrgrejen som mus, det är ju KUNG!
Dock är den lite för oexakt, så det är svårt att komma med muspekaren på små knappar.. Kan man ställa in känsligheten kanske?

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Om någon har missat Angry Birds som släpptes i Fredags så är det hög tid att hämta det :tummenupp

chart

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Men måste ändå rekomendera Unified Remote än en gång, upptäckte nu att om jag har min desire som tangentbord så kan man använda den optiska styrgrejen som mus, det är ju KUNG!

Verkligen en klockren app om man som jag har en PC vid TV:n och vill slippa tangentbord och bröte på soffbordet. Grym "look and feel" på appen också. Jag tackar för tipset. :tummenupp

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Om någon har missat Angry Birds som släpptes i Fredags så är det hög tid att hämta det :tummenupp

chart

Har suttit i en timme nu, hur kul som helst :D

Nån som vet när 2.2 släpps till Samsung Galaxy S?

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Har suttit i en timme nu, hur kul som helst :D

Nån som vet när 2.2 släpps till Samsung Galaxy S?

Släpptes som sagt i Fredags.

Av någon anledning så försvann Android Market ikonen helt och hållet för mig vid uppgraderingen, enda sättet att få tillbaka den vara att göra en factory reset, så spara ner allt du vill ha kvar innan uppgraderingen för säkerhets skull.

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Följer tråden till och från och har för mig jag läste om lite olika tränings-appar för ett bra tag sedan. Orkar dock inte läsa igenom hela tråden igen, så jag bumpar frågeställningen:

Vilket eller vilka träningsprogram rekommenderar ni?

Har provat ett antal olika program, men långt ifrån alla. Har en Samsung Galaxy S där jag provkört en del appar under 2.1 Eclaire. Installerade emellertid 2.2 Froyo dagen efter den släpptes och tänkte höra mig för efter alternativ nu när man ska nyinstallera apparna.

Under Eclaire har jag kört:

* Cardio Trainer - fungerar faktiskt riktigt bra.

* Run Keeper - hängde sig två gånger under Eclaire och tog därefter bort den.

* Endomondo - Har tankat hem men ej provkört.

Vilken av dessa eller andra tycker ni är vassast? Jag vill ha ett snyggt och cleant gränssnitt med detaljerade rapporter efter träning/cykling/löpning, då man är lite statstiknörd. Jag är relativt nöjd med GPS:en före Froyo, ska se om den blivit bättre nu med 2.2. När jag testade den i bilen med 2.1 så sög den med gratisprogrammet AndNav. Dock, med Navigon har den fungerat klockrent, även före Froyo installerades.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Följer tråden till och från och har för mig jag läste om lite olika tränings-appar för ett bra tag sedan. Orkar dock inte läsa igenom hela tråden igen, så jag bumpar frågeställningen:

Vilket eller vilka träningsprogram rekommenderar ni?

Har provat ett antal olika program, men långt ifrån alla. Har en Samsung Galaxy S där jag provkört en del appar under 2.1 Eclaire. Installerade emellertid 2.2 Froyo dagen efter den släpptes och tänkte höra mig för efter alternativ nu när man ska nyinstallera apparna.

Under Eclaire har jag kört:

* Cardio Trainer - fungerar faktiskt riktigt bra.

* Run Keeper - hängde sig två gånger under Eclaire och tog därefter bort den.

* Endomondo - Har tankat hem men ej provkört.

Vilken av dessa eller andra tycker ni är vassast? Jag vill ha ett snyggt och cleant gränssnitt med detaljerade rapporter efter träning/cykling/löpning, då man är lite statstiknörd. Jag är relativt nöjd med GPS:en före Froyo, ska se om den blivit bättre nu med 2.2. När jag testade den i bilen med 2.1 så sög den med gratisprogrammet AndNav. Dock, med Navigon har den fungerat klockrent, även före Froyo installerades.

Vad jag vet så är väl Cardiotrainer den enda som man kan koppla ett google health konto till. Mucho statistik! Den räknar steg också ifall man inte skulle ha någon mottagning på gps'en vilket jag inte har sett någon annan göra. Jag fortsätter med Cardio Trainer själv (för mina promenader... host)
Har inte testat Sportypal men den ser bra ut också.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati