Tips på bra applikationer till Android-telefonen

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
http://www.swedroid.se/google-lanserar-officellt-betalapplikationer-i-sverige/

Google har äntligen tillkännigivit att vi inom ett par veckor kommar att erålla fullt stöd för betalapplikationer i Sverige i ett inlägg på Google Android Developers Blog. Detta innebär dels att svenska utvecklare kommer kunna sälja applikationer och dels att vi konsumenter kan köpa betalapps.

Vi kan inte annat än att säga att det var på tiden – Android fyller trots allt två år om några veckor. Två år utan betalapps anser nog de allra flesta var i mesta laget, men vi skall inte klaga för mycket nu när det äntligen är här. Tack, Google! Bättre sent än aldrig.

Uppdatering: Google har skickat ut ett mail till utvecklare med ett Android Market-konto, där det framgår att man från och med idag kan publicera betalapplikationer på Android Market/skapa ett merchant account (se bilder nedan). Totalt omfattas tjugo länder av ändringen varav våra grannar Danmark, Norge och Finland är inkluderade. Tyvärr går det inte att publicera applikationer på svenska market ännu, men möjligheten skall dyka upp inom två veckors tid - precis som man skriver i bloggen.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Rövhatt! :mad:

Någon som vill köpa min Galaxy S eller kanske byta sin iPhone mot den?

SexAndSmartPhones.png

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
"Lena Handén" a.k.a. Fröken Höger räknas nog inte in i "No of Sexual Partners"....

...så då kommer följdfrågan:
- Brukar :tuttar tycka att din Legend är sexigare än en iPhone?

Sambon tyckte det var helt meningslöst att köpa en ny telefon. Jag hade ju en som funkade.....ibland. :D Så där blev det inte sexpluspoäng.

Pinhead

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
CB1000R -09
Fråga: Kan man ha mp3-låtar som ringsignal på en HTC?? Hur gör man?? :lostnybörjarsmiley

dra igång låten du vill ha i musik spelaren så borde de finnas att använda den som ringsignal om du trycker på menu-knappen. borde gå att klippa till låten där också

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Skapa en mapp på SD kortet som heter ringtones och lägg ner låten där. Sen hittar telefonen den själv. :)

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Talking Caller ID, säger på engelska vem som ringer. Namnet om nummret finns i tel-boken, annars sägs nummret. Askewl.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Okej, jag är 7kt efter och har fått röven ur handen och köpt en X10mini.

Jag flippar dock snart på att "vanliga hederliga jävla standardfunktioner" inte finns med i dyngan likt man är van vid i telefoner som är just, telefoner.

Hur som helst, jag måste ha väckarklocka/alarm. Har testat två olika appar men ingen medför att jag kan bestämma väckningsvolym eller säga till skrotet att INTE vibrera när den larmar...

Så, någon som kan tipsa om bra väckarklockapplikationer? Kanske står i tråden, jag orkar inte läsa hela.

Taekk.

Ädit: Okej, nu hittade jag en som iallafall ska innehålla det jag vill (Alarm Klock).

chart

Last edited:

SpaceMoose

lyckligast!
Gick med
7 Aug 2007
Hoj
GSXR1000 K6
aCar är en app som jag faktiskt använder. Den håller koll på alla fordonsutgifter, så man får bra statistik på hur mycket allt med motor kostar en + statistik över förbrukning osv. Den är lätt värd de $5 det kostade att gå från gratisappen till proversion. :tummenupp

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Jag använder Sipdroid för att ansluta till Voipdiscount genom pbxes.com, vilket gör att jag kan ringa gratis till en massa landlinor över hela världen med min telefon så länge jag har wifi eller 3g uppkoppling.

Tips för er som ringer mycket utomlands eller är ofta utomlands och vill ringa hem!

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Kan ingen här skriva ihop en snabbguide till en newbie på såna här makalösa manicker? Jag har inte ens en sån där flashig andråjdlur men sambon fick en X10 mini av mig som hon försöker förstå sig på.
Tex, vad betyder det att man är "root"?
Hur fungerar det med vanlig väggps, dvs med vägkartor etc?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hur fungerar det med vanlig väggps, dvs med vägkartor etc?

Ladda hem Navigon så kommer luren fungera som vilken "vanlig" bil-gps som helst. Finns kartor för hela Europa tillgängliga.

Sök på Swedroid så kommer du hitta hur man gör annars kan jag kanske bidra med lite mer input i morgon.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati