Tips på bra applikationer till Android-telefonen

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Finns flera olika på market men jag kör Unified Remote eftersom man kan styra hela datorn med den... :D

ÄÄÄDIT: F*CK... Sen som vanligt.. :(

Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Tipsar om Smooth Calendar, it does the job!
Sen verkar appbrain bra, har dock inte fått installeringen av hittade appar att fungera än, en omstart kanske löser det...

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Man blir ju sugen. Dock står jag med en ganska ny Desire. Får se vad den kostar :D

/ Jens
Vänta ett år istället så kommer det finnas grymma androidlurar. Vet inget säkert, men jag tror att med Nvidias nya platform och dubbelkärneprocessorer så kommer Desire HD att kännas gammal..

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Man blir ju sugen. Dock står jag med en ganska ny Desire. Får se vad den kostar :D

/ Jens

27/10 om jag inte missminner mig..
Dock inte så sugen på den..
Inga större skillnader mot Desiren förutom 8Mpixel kamera istället för 5, dubbla LED blixtar och 4.3 skärm..
Batteri på 1240mAh borgar väl inte för några superbatteritider direkt med den mastodont skärmen...

Kommer inte heller att byta på ett tag... Det kommer att komma roligare
lurar med ännu värre prestanda inom ett år..

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
För er med Galaxy S kan jag starkt rekommendera RyansZA's One Click Lag Fix!
Snabbar märkbart upp telefonen, mer än dubbla resultatet vid quadrant test. Rootar, och kör en lag fix. Kan sedan ladda ner MarketEnabler för att komma åt betalapps ;).

Angry birds finns som beta till Android, riktigt kul spel!
Winds of Steel är också riktigt kul!
Battery status är ett toppenprogram som gör att man ser hur många procent kvar av batteriet man har i statusfältet.
Contact widget ger en ikon för snabbuppringning :tummenupp
Saldo widget som visar saldo på kontot.

Några av mina favoriter som jag tror inte står med här sen innan :)

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Nu antar jag att detta står någonstans i manualen, men;

Om man tar upp en hemsida, och hittar ett utländskt telefonnummer med + och sedan landskod, hur i h-e ringer man det numret?

Trycker man på det så kommer + inte med, vilket innebär att man inte kopplas upp nånjävlastans.

Berätta nu för mig den självklara lösningen så att jag kan spara mitt dyrbara blodtryck....

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Perfekt tråd. Någon som vet an app för att skärmdumpa PC-desktopen så att man kan musklicka på dautan?

Unified remote funkar ju bara om man ser sin datorskärm. Min står på andra våningen.. o_O

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Med tanke på:
"Tio uppsalabor vårdas för svampförgiftning"
http://www.expressen.se/nyheter/1.2138340/tio-uppsalabor-vardas-for-svampforgiftning
...kan denna app vara användbar för de som ger sig ut i svampskogen:
"Svamp- och Bärnavigatorn"
http://adinf.web.surftown.se/?page_id=5

Perfekt tråd. Någon som vet an app för att skärmdumpa PC-desktopen så att man kan musklicka på dautan?

Unified remote funkar ju bara om man ser sin datorskärm. Min står på andra våningen.. o_O

Har tyvärr ingen sådan. Däremot använder jag oftast mobilen som fjärrkontroll när jag kör XBMC på datorn och då är XBMC Remote grymt smidigt.

Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

Om man tar upp en hemsida, och hittar ett utländskt telefonnummer med + och sedan landskod, hur i h-e ringer man det numret?

Trycker man på det så kommer + inte med, vilket innebär att man inte kopplas upp nånjävlastans.

Berätta nu för mig den självklara lösningen så att jag kan spara mitt dyrbara blodtryck....

Nu vet jag inte vad du har för lur, men på min Desire så klickar jag på texten (telenumret) kort om jag vill ringa upp numret, långt om jag vill kopiera, redigera osv....

/ Jens

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
ZX6R -07

Ändras inte + till två 00?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Ändras inte + till två 00?

Jag tolkar det som att webbläsare inte förstår att även plustecknet skall ingå i telefonnumret så när man klickar på ett telefonnummer med + i början så följer detta plus inte med till telefonfunktionen.

Jag antar att t-rex helt enkelt får avbryta uppringningen och själv redigera numret innan han försöker ringa igen.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag tolkar det som att webbläsare inte förstår att även plustecknet skall ingå i telefonnumret så när man klickar på ett telefonnummer med + i början så följer detta plus inte med till telefonfunktionen.

Jag antar att t-rex helt enkelt får avbryta uppringningen och själv redigera numret innan han försöker ringa igen.

Min telebobo fattar alltid detta, så jag tror inte problemet ligger där...

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati