Tips på bra applikationer till Android-telefonen

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
jäklar Jens vilka bra svar, tack.

laptopen får internet från mobilen via usb kabeln utan att ändra på nått alltså,
och om man vill få till det trådlöst så får man vänta på eller mekka in 2.2? (svara bara om det inte stämmer om du är trötters pöjk)

då ska vi bara hitta nån som kan leverera en vit wildfire också.

Du har rätt..

Lycka till med färgjakten

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Någon får rätta mig om jag har fel men är det inte så enkelt att om du inte har kryssat i "Data Roaming" under "Settings/Wireless & Networks/Mobile networks" så kommer den aldrig att försöka koppla upp sig på annat sätt än via Wi-Fi om du har det påslaget förstås.

När jag behöver kartor för gps'en utomlands och saknar Wi-Fi så brukar jag slå på data roaming, starta google maps och sen scrolla runt lite där jag har tänkt vara. Då lagras kartorna så när du sedan stänger av data roaming så fungerar det som vanligt. Tror inte det är så smart att zooma in när du väl "cachat" alla kartbilderna dock.
GPS'en fungerar utan datatrafik men har du inga kartor så är det inte så användbart.

Ska du logga vandringar, cykelturer mm så rekommenderar jag "My tracks" från google. När du är klar så kan du spara direkt till ditt googlekonto men då måste du ha slå på data roaming under tiden du sparar.

Tack för alla bra tips, allihopa!

Jag gör säkert fel, men jag lyckas inte stänga av data roaming trots att rutan är urkryssad. Det funkar utmärkt att kolla kartor, hämta hemsidor och uppdatera aktiekurser ändå. Det borde inte funka.

Så dumt. Det blir nog gammeltelefon och papperskarta istället. :(

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Jag gör säkert fel, men jag lyckas inte stänga av data roaming trots att rutan är urkryssad.

Det är för att du inte "roamar". Roaming är när du surfar i ett annat nät än det egna nätet. Om du testar samma sak när du landar (i det land du nu landar) så kommer du se att du inte kan surfa när "roaming" är avmarkerat.

Där du sitter nu har du hela tiden kontakt med ditt egna nät och alltså behöver inte telefonen bry sig om att roama eller inte roama.

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Det är för att du inte "roamar". Roaming är när du surfar i ett annat nät än det egna nätet. Om du testar samma sak när du landar (i det land du nu landar) så kommer du se att du inte kan surfa när "roaming" är avmarkerat.

Där du sitter nu har du hela tiden kontakt med ditt egna nät och alltså behöver inte telefonen bry sig om att roama eller inte roama.

Aha. Varför sa ni inte det direkt? :rodnar

Då kan man bara testa det i skarpt läge, alltså?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Aha. Varför sa ni inte det direkt? :rodnar

Då kan man bara testa det i skarpt läge, alltså?

Ladda hem CardioTrainer så kan du som sagt använda det för att logga dina turer och i efterhand applicera kartorna. Det är egentligen ett träningsprogram men kommer funka hur bra som helst för er.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Ladda hem CardioTrainer så kan du som sagt använda det för att logga dina turer och i efterhand applicera kartorna. Det är egentligen ett träningsprogram men kommer funka hur bra som helst för er.
Måste rekommendera RunKeeper också, har testat bägge men gillar RunKeeper bättre.

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Hur i hel*ete kommer man åt infon i vcards som folk skickar åt en? Har en Legend och håller på att krevera. Har smågooglat lite men endast hittat folk med samma problem men ingen lösning.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Hur i hel*ete kommer man åt infon i vcards som folk skickar åt en? Har en Legend och håller på att krevera. Har smågooglat lite men endast hittat folk med samma problem men ingen lösning.
Kör du Handcent SMS så ser du i alla fall det som står i vcardet men det går inte att importera, klart kasst.

Popelollole

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2007
Hoj
Honda cbr 954 RR
två bra spel

Air Control: Landa flygplan på rätt bana utan att de ska krocka (beroendeframkallande som f-n)

2 player reactor: Spelar en mot en i reaktion och kunskap

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Ang vCard så är det enda sättet jag hittat att importera dom är genom Gmail... :( HELT värdelöst!

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Usch, fy fan vilka usla batteritider det är i dom här lurarna. Ändå sa säljaren att den jag köpte, en samsung gallaxy S, skulle vara en av dom bättre i batteritid. Dom får ju fan sätta in större batterier då. jag förstår att dom vill ha dom så slimmade som möjligt. Men kom igen... Jag tömmer mitt batteri snabbare om jag surfar/spelar på den, än det tar att ladda den! Hade det inte vart för det så är den kanon!

Last edited:

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Nu har jag inte läst hela tråden..
Har en nokia X6, hittar inge vidare appar på nokias hemsida, finns de på andra ställen?

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Då är ett hett tips att läsa hela tråden. För den handlar ju trotts allt om att folk tipsar om appar i tråden...

Tråden handlar väl om Android-telefoner ? Nokia kör väl Symbian? Finns väl rätt så lite appar till Symbian har jag förstått.

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Usch, fy fan vilka usla batteritider det är i dom här lurarna. Ändå sa säljaren att den jag köpte, en samsung gallaxy S, skulle vara en av dom bättre i batteritid. Dom får ju fan sätta in större batterier då. jag förstår att dom vill ha dom så slimmade som möjligt. Men kom igen... Jag tömmer mitt batteri snabbare om jag surfar/spelar på den, än det tar att ladda den! Hade det inte vart för det så är den kanon!

Ja dom håller ju inte jättelänge när man leker med dom men kolla vad som drar batteri i standby läge. Plocka ner spareparts och kolla partial wake om det är nån appen som inte låter telefonen stänga av..
Det här ihjäl ett batteri duktigt fort

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Hoj
919 turbo
Tråden handlar väl om Android-telefoner ? Nokia kör väl Symbian? Finns väl rätt så lite appar till Symbian har jag förstått.

Ja se där.. snacka om att vara under flötet..

Då är ett hett tips att läsa hela tråden. För den handlar ju trotts allt om att folk tipsar om appar i tråden...

Tack för tipset
Edit: :huvet

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Kanske ingen App, men jag postar i denna tråd ändå:

Till er som har Desire eller Nexus-etta, här finns ett bra tips på en snygg bilhållare man kan bygga. Har själv beställt delar på ebay (16kr i inköp och 52kr i frakt, totalt 68kr)

http://www.mcgilljam.com/wordpress/...immade-hallare-till-htc-desire-och-nexus-one/

Går ju att göra liknande med andra telefoner, bara byta ut hardcaset till ett passande..

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Någon som kan tipsa om en app till min Desire som gör att jag kan byta låtar på Spotify på datorn?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati