Tips på bra applikationer till Android-telefonen

Nemesis

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
ZX6R -07
jag tolkar det som att webbläsare inte förstår att även plustecknet skall ingå i telefonnumret så när man klickar på ett telefonnummer med + i början så följer detta plus inte med till telefonfunktionen.

Jag antar att t-rex helt enkelt får avbryta uppringningen och själv redigera numret innan han försöker ringa igen.

ok...

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Perfekt tråd. Någon som vet an app för att skärmdumpa PC-desktopen så att man kan musklicka på dautan?

Unified remote funkar ju bara om man ser sin datorskärm. Min står på andra våningen.. o_O

Jag kör AndroidVNC för såna saker...
finns även appar för Remote Desktop men dom kostar lite mer än gratis som AndroidVNC kostar.. :)

Med NeoRouter kan du dessutom koppla upp dig varifrån som helst mot
dina datorer... Neorouter stödjer VNC SSH och Remote Desktop..

Obantteg

En bra arbetare har tur.
Gick med
20 Jun 2008
Hoj
Upcoming
Text Tv finns på market, kanon!
Valresultatet finns på sida 252.

Battery status är ett toppenprogram som gör att man ser hur många procent kvar av batteriet man har i statusfältet.

När man söker på "Battery Status" på Android market får man jättemånga träffar, kan du precisera lite? :)

Last edited:

Sonab

Sporthojsnörd
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
Africa Twin 1100 A.S. - 2020 + Suzuki GSX-S 2022
Text Tv finns på market, kanon!
Valresultatet finns på sida 252.

När man söker på "Battery Status" på Android market får man jättemånga träffar, kan du precisera lite? :)

Kör med "battery Widget" från geekyouup :tummenupp

Kan passa på att tipsa om Speedtest.net
mäter uppkopplingen.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Battery status bar
av modded logic

Hoppas du hittar den nu, perfekt att den lägger sig i statusfältet!

Kanske inte riktigt hör till tråden men fick iaf tips om att ladda ur telefonen 3-4 gånger och ladda den fullt i avstängt läge. Tydligen så går operativet in och begränsar laddningen för tidigt om man inte har den avstängd vid laddning. Men genom att göra så här kan man "lära" den hur mkt det går att ladda. Enligt vissa skulle operativet bara tillåta laddning till ca 70%. Men att man på detta sätt kan lära om den till att ladda till 100 ;). Jag kör SGS, finns specifika laddningstips för desire på swedroid om jag inte minns fel.

Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Vet någon om man kan få olika sajter att tro att jag surfar från en vanlig PC när jag egentligen kör med min Android-lur? Irriterande att alltid få den bantade "mobila" sajten när det går fint att läsa vanliga sidor.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vet någon om man kan få olika sajter att tro att jag surfar från en vanlig PC när jag egentligen kör med min Android-lur? Irriterande att alltid få den bantade "mobila" sajten när det går fint att läsa vanliga sidor.

Det går att stänga av nånstans i dina inställningar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

När jag surfar med opera som webbläsare får jag sällan/aldrig upp mobilversionen, dom mobilversioner jag får upp kan vara för att jag har valt att läsa dom vid något tidigare tillfälle och det valet ligger cashat.

Opera har dock bara tvåstegszoom, dvs inte "pinch" vilket en del föredrar, jag har surfat så länge med Opera i mina mobiler så jag är van det, en smaksak...

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Vet inte om det tipsats om det tidigare i tråden men here goes:

Barcode scanner - skanna streckkoder på olika varor m.h.a. kameran och gör websökningar på bästa pris etc. T.ex. skanna kompisens bok och se vart du kan köpa den billigt.

Talking Tom - Mongoprogram som både kidsen och vuxna tycker är kul. Härmar och förvrider det du säger. :tummenupp

ZP Dashboard - Jaktplans-HUD som du kan ha i bilen. Visar lutning, hastighet osv. Kan även spegelvända så att du kan lägga den på instrumentpanelen i bilen så att det reflekteras på rutan.
http://appzeropoint.blogspot.com/2010/07/zp-dashboard-adi-100-released.html
dash_road.png

Vem ringde-appen måste man förstås också ha. Slår upp namn och adress på inkommande samtal direkct. Otroligt praktiskt och kraftfull.

Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Kör du Dolphin HD kan du ange vilken "user agent" browsern ska rapportera, du kan välja på desktop, iphone eller android. Sätt till desktop och du får det du vill ha.

Jag köpte tapatalk pro för ett tag sedan, rekommenderas även om den kraschar så fort det länkas till bilder i poster...

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har precis haft min Hero inne på service. Plockade ut minneskortet innan jag lämnade in den. Nu när jag fått tillbaka den och stoppar i kortet så får jag beskedet att kortet är korrupt. Hade lite foton och grejjer där som betyder mycket för mig som det tyvärr ser ut som att jag kommer förlora.

Har googlat lite och tydligen är det inte helt ovanligt att korten fuckas upp efter uppdateringar etc.

Ett tips till er andra är att föra över viktiga grejjer från luren till nån dator med jämna mellanrum.

En annan grej: Det är kul med GPS i mobilen, men kartorna är ju kass. Har Friluftskartan Pro sedan tidigare. Finns det något GPS-program som på något sätt kan hantera denna, och kan jag på något vis tanka in dessa kartor i min lur?

Last edited:

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Kör du Dolphin HD kan du ange vilken "user agent" browsern ska rapportera, du kan välja på desktop, iphone eller android. Sätt till desktop och du får det du vill ha.

Ser ut att funka. Schysst browser för övrigt, tackar! :tummenupp

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Inga andra roliga tips, killar?

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Gillar man Elvis serien så finns det en liten app för att få sin dagliga dos...

img.php

Sen kan jag lägga till apps2sd patchen
http://www.megaupload.com/?d=7YOKXOIM

Gör att du kan tvinga över appar till SD kortet även om inte programmeraren har godkänt det...
Mer info här
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=769054

Dock bör man vara medveten om VAD man flyttar..
Appar där man använder widgets går inte och samma sak med program
som funkar som tjänster, t.ex. Vem ringde eller Eniro..

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...