Zeb_Macahan
Bettingansvarig
Kan tipsa om SyncMyPix, synkar med facebook och lägger in profilbilderna i kontakter
Vi som kör HTC med Sense har haft den funktionaliteten sedan 1,5 .
Kan tipsa om SyncMyPix, synkar med facebook och lägger in profilbilderna i kontakter
Vi som kör HTC med Sense har haft den funktionaliteten sedan 1,5 .
Hehe, jo jag tyckte också att det var konstigt att det inte funkade direkt (synkar ju med fb), men iaf. här kan man ställa in hur man vill att det ska uppdateras också. Mäh jag har ju iallafall bättre prestanda, å mjukvaran kommer det snart en uppdatering påVi som kör HTC med Sense har haft den funktionaliteten sedan 1,5 .
Hehe, jo jag tyckte också att det var konstigt att det inte funkade direkt (synkar ju med fb), men iaf. här kan man ställa in hur man vill att det ska uppdateras också. Mäh jag har ju iallafall bättre prestanda, å mjukvaran kommer det snart en uppdatering på
Alla blir saliga på sin sak, men noteras bör att Sense är väldigt genomarbetat. Dom har pysslat med Android länge på HTC.
Jag hade investerat i en Galaxy om dom inte hade envisats med dom förbannade touchknapparna, satt dit en fysisk "joystick" samt inte glömt bort att montera lampa till kameran...
hehe jo jag vet funderade länge på vilken jag skulle köpa just pga operativet, men tänkte att bättre processor måste va bäst i längden. blixten är lite stund att de missat men det är inget jag direkt saknat hittills. Själv tycker jag touch är snyggare, kanske inte håller så bra dock. Ska komma en uppdatering i september är det sagt, den lätt fre inte glömma...
Hursomhelst så är båda bra mobiler!
använder snowstorm jag också, funkar jättebra, och snyggt är sett också som sagt
hehe jo jag vet funderade länge på vilken jag skulle köpa just pga operativet, men tänkte att bättre processor måste va bäst i längden. blixten är lite stund att de missat men det är inget jag direkt saknat hittills. Själv tycker jag touch är snyggare, kanske inte håller så bra dock. Ska komma en uppdatering i september är det sagt, den lätt fre inte glömma...
Hursomhelst så är båda bra mobiler!
använder snowstorm jag också, funkar jättebra, och snyggt är sett också som sagt
Processorn är lika snabb i båda, men olika tillverkare. Däremot så skall ju grafikprocessorn i Galaxy S vara något i hästväg.
Touchen funkar, men glider man förbi av misstag så reagerar den, det är det som är så skönt med fysiska knappar.
Ficklampa som alltid är med på vintern, det jag har saknat mest på Heron tidigare..
Nytt tips: Apache File Manager. För över filer till fånen via WiFi.
http://www.androlib.com/appscreenmax/CiDt.u.cs.png
http://www.androlib.com/appscreenmax/CiDA.u.cs.png
/ Jens
Går att använda skärmen som ficklampa också men det lär ju dra lite mer kräm.
Smart! Men ska det inte gå att föra över filer via WiFi med ES file explorer också? Var lite drygt med alla inställningar för det bara tycker jag.
Hur stänger jag av all surftrafik? Finns det nån app för det, eller gör jag det lättast i inställningarna?
Visst kan jag hämta eposten över wifi istället för över telefonnätet?
Hur stänger jag av all surftrafik? Finns det nån app för det, eller gör jag det lättast i inställningarna? Bör jag också för säkerhetsskull stänga av alla synkningar och epost/väderprognoshämtningar? Har en HTC Legend.
Ska bergsvandra i Andorra så det vore tufft att kunna kolla på kartan var vi är. Visst funkar GPSen fast datatrafiken är avstängd? Eller laddas kartorna från nätet? Finns det nån bra gratisapp som loggar exempelvis vandringar? Finns det nån som visar nivåskillnader också?
Någon får rätta mig om jag har fel men är det inte så enkelt att om du inte har kryssat i "Data Roaming" under "Settings/Wireless & Networks/Mobile networks" så kommer den aldrig att försöka koppla upp sig på annat sätt än via Wi-Fi om du har det påslaget förstås.Hur stänger jag av all surftrafik? Finns det nån app för det, eller gör jag det lättast i inställningarna? Bör jag också för säkerhetsskull stänga av alla synkningar och epost/väderprognoshämtningar? Har en HTC Legend.
Ska bergsvandra i Andorra så det vore tufft att kunna kolla på kartan var vi är. Visst funkar GPSen fast datatrafiken är avstängd? Eller laddas kartorna från nätet? Finns det nån bra gratisapp som loggar exempelvis vandringar? Finns det nån som visar nivåskillnader också?
Kan man "blåsa på" android 2.1 på en mobil som levereras med 1.9?
Tjejens beställda wildfire kommer ju aldrig och hon är sugen på en X10mini, men den klarar ju inte thedering eller vad det heter när man använder mobilen som turbo 3g modem till laptopen, man måste köra minst 2.0 för det tydligen.
Nu finns ju inte 1,9, men Ericssons skit levereras med 1,6.
Du kan roota telefonen och installera 2,2ROM´s, men det är faktiskt inte något man gör enkelt.
Vänta på Wildfiren. Angående WiFi tethering måste man ha FroYo, 2,2, det duger inte med 2.1, funktionaliteten finns inte där
/ Jens
ok
angående wildfire så har den ju 2.1 Éclair, men i specen står det: "Tethering
* Internetdelning via USB"
Skulle det va blås?
eller går det, men skitslött?
Är det inte turbo3G så är det ju ingen ide, eller man måste ju aif veta så man väljer rätt abb.
Lika svårt att lägga in FroYo?
Angående FroYo är jag tveksam till (men har inga belägg till det) att Wildfire kommer få det snart.
Delning via USB har den. Det är WiFi Tethering som kommer iom 2.2.
2,1 har jag i min Hero (som i mångt och mycket motsvarar Wildfire) och det funkar jättebra. Delningen via USB är toppen och Turbo3G tror jag är standard...
2.2 kräver Root för att lägga in på wildfire. Dock verkar Wildfire nu fått "softroot" som ger rooträttigheter men du kan behålla och köra originalROM. Det gör att du kan ändra mer saker än standard.
/ Jens
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |