Tips på bra applikationer till Android-telefonen

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tack för tipsen, ska testas när jag fått mobilen :).
Juice defender verkar ju riktigt bra det också!

Vet att det finns eluttag som man kan styra med fjärrkontroll,
finns det möjligtvis några man kan styra med mobilen?
Skulle vara helt klockrent, och att kunna lägga in lite olika lägen
i mobilen, typ mys, arbetsbelysning, film etc.

Det finns eluttag du styr med en dator, dom skulle inte alls vara omöjliga att styra med mobilen, man styr helt enkelt datorn som styr uttagen med mobilen.

Några uttag som går att styra direk med mobilen finns såvitt jag vet inte, radiofrekvenserna som radiostyrda uttag använder kan helt enkelt inte skickas ut av en mobiltelefon (uttagen använder 446MHz, alltså i närheten av gamla NMT 450 telefonerna, medans moderna telefoner ligger på 900MHz och uppåt, blåtand som man skulle kunna använda ligger väl i 2GHz området, men har för kort räckvidd)

Zadde

Medlem
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
CB1000R -14
Tack för tipsen, ska testas när jag fått mobilen :).
Juice defender verkar ju riktigt bra det också!

Vet att det finns eluttag som man kan styra med fjärrkontroll,
finns det möjligtvis några man kan styra med mobilen?
Skulle vara helt klockrent, och att kunna lägga in lite olika lägen
i mobilen, typ mys, arbetsbelysning, film etc
.

Den här appen gör på ett ungefär det du vill. Fast det krävs en del hårdvara och det går via datorn.

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=16335

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Den här appen gör på ett ungefär det du vill. Fast det krävs en del hårdvara och det går via datorn.

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=16335
Hm låter ju klockrent, fast vore bättre om uttagen kunde kopplas till de trådlösa nätverket.... får kika närmre på det när jag får pengar över :D

Satt å skrev ner lite appar jag ska prova från en liknande tråd på sweclockers, dock inte skrivit vad alla gör. Kanske nån annan som är intresserad av att prova dem.

barcode scanner
Unified remote / Gmote / VLC remote
Juice defender
Handcent SMS
swedbank
facebook
Shazam
1001 cocktails
STHLM traveling
iglaset - tips när du är på systemb
GPS status
Astro / ES file explorer - filhanterare
aBlackbook - black book
Countdown widget
iMusic - ladda ner musik
Spare parts
Truth or dare
Handycalc
Astrid - kalender
Truecaller
Notes / AK notepad
Android roulette - dryckesspel
3D level - vattenpass
Uninstaller
Google skymap
Where's my droid
Weeknow
Gentle alarm
Silent boot - tar bort startljudet
aDyno - 0-100 tider m.m.
Opera mini 5 - webbrowser
Rebtel - billiga internet samtal
SlideIT - som swype med svenska
MapDroyd - offline kartor
WYSE - remote desktop
Choose 4 me - slumpsvar
mySettings - snabb åtkomst till bt wifi osv
Snowstorm - väder
Shapewriter
SwiftKey keyboard
SetCPU - överklockning m.m.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Nice är den nått att ha då?

Absolut! Jag tycker den är grym hittills, det enda jag kan tänka mig att man, saknar är blixt till kameran. Men det är inget som stör mig. Valde mellan den här och desire, men valde denna pga den bättre hårdvaran och mjukvaru uppdatering kommer ju snart. Den kan kännas lite stor men den är väldigt tunn så jag tycker den ligger riktigt bra i fickan :). Schysst med stor skärm om man ska surfa på den eller när man skriver...
Jag är grymt nöjd än sålänge iaf!

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Multicon.

Superapp, tillåter att man lägger 4st st ikoner på en ikonplats :tuttar

Länk till nördforum

multicon.png

/ Jens

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Jag kommer ihåg när jag "upptäckte" HTC smartphones när jag var i Kina 2004. När jag visade upp min 3300 för kompisar i Sverige fick man alltid kommentarer som "- Vad är det för ocko locko mobil? Det ska va Nokia!", "Sådana där asiatiska budgetskitmärken kommer aldrig kunna får en marknad i Europa". :tungan

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag kommer ihåg när jag "upptäckte" HTC smartphones när jag var i Kina 2004. När jag visade upp min 3300 för kompisar i Sverige fick man alltid kommentarer som "- Vad är det för ocko locko mobil? Det ska va Nokia!", "Sådana där asiatiska budgetskitmärken kommer aldrig kunna får en marknad i Europa". :tungan

Dom tidiga HTC med WinMobile var ren Skit.

Jag har en kompis som har varit tvungen att ha dom, men varje generation har varit lite bättre, och nu är han riktigt nöjd, han funderar ändå på en HTC med Android nu, bara för att han numera får ha vad han vill.

På samma sätt kommer Huawei att utvecklas, deras lilla Android telefon som dom säljer för en tusenlapp är onte dålig, trots att den har en slö processor (samma som x10 mini)

Om något år kommer dom att ha telefoner i toppskiktet.

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Dom tidiga HTC med WinMobile var ren Skit.

Jag har en kompis som har varit tvungen att ha dom, men varje generation har varit lite bättre, och nu är han riktigt nöjd, han funderar ändå på en HTC med Android nu, bara för att han numera får ha vad han vill.

På samma sätt kommer Huawei att utvecklas, deras lilla Android telefon som dom säljer för en tusenlapp är onte dålig, trots att den har en slö processor (samma som x10 mini)

Om något år kommer dom att ha telefoner i toppskiktet.

Jag håller inte med.

Jag använder fortfarande min... icke touch s5xx vad den nu heter ibland. Däremot de lite senare touch med win är inget vidare.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Vilken kalender ska man köra på? Den som ligger med i mobilen går inte att lägga på första sidan som widget, skulle vara schysst att kunna se nästa punkt (eller 3 punkter) för dagen direkt. Såg att nån tipsa om Astrid, inte hunnit prova den, är det den bästa eller vad tycker ni?

Provat unified remote, tycker den funkar kanon! Jobbigt att man måste spegla datorskärmen till tvn bara... får sån skum upplösning då.

Går det att lägga upp widgets på låsskärmen? Skulle vara ännu trevligare att ha schemat där :)

Och så ännu en fundering, går det att synka kontakterna mot facebook så att man får upp profilbilderna bland kontakterna? Jobbigt att sitta och lägga in bilder på alla.

Nu blire ben & jerrys chocolate fudge brownie :D

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Vilken kalender ska man köra på? Den som ligger med i mobilen går inte att lägga på första sidan som widget, skulle vara schysst att kunna se nästa punkt (eller 3 punkter) för dagen direkt. Såg att nån tipsa om Astrid, inte hunnit prova den, är det den bästa eller vad tycker ni?
Testa calwidget

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..

Provat unified remote, tycker den funkar kanon! Jobbigt att man måste spegla datorskärmen till tvn bara... får sån skum upplösning då.

Går det att lägga upp widgets på låsskärmen? Skulle vara ännu trevligare att ha schemat där :)

Och så ännu en fundering, går det att synka kontakterna mot facebook så att man får upp profilbilderna bland kontakterna? Jobbigt att sitta och lägga in bilder på alla.

Jorte tycker jag är den bästa kalenderappen, då får du veckonummer också, + att du ser vad du har planerat i månadsvyn.

Widgets på lock-screen: http://teslacoilsw.com/widgetlocker

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08

jag kör på "Agenda Widget". Superbra vy över de saker som händer under den närmsta veckan.

Jag är mer än nöjd med den.

17061-1.jpg

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
jag kör på "Agenda Widget". Superbra vy över de saker som händer under den närmsta veckan.

Jag är mer än nöjd med den.

17061-1.jpg
Jag testade den förut men telefonen kraschade konstigt hela tiden, när jag avinstallerade så gick den perfekt igen. Fast det var iofs ett år sedan...

Jorte verkar mycket bra men Herons sämre upplösning och lilla skärm gör att det blir svårläst.

HTC sense har gjort sitt i min telefon, i princip så fort jag går från en applikation till hemskärmen så dyker det upp en liten dialogruta med texten "Loading..." som visas i upp till 1-2minuter. Något irriterande, nu snurrar Launcher Pro istället och shit vilken skillnad i hastighet och konfigureringsmöjligheter! Instant on säger jag bara. Plus att man får en listig docka längst ned.
http://www.launcherpro.com/ :banana

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Jag testade den förut men telefonen kraschade konstigt hela tiden, när jag avinstallerade så gick den perfekt igen. Fast det var iofs ett år sedan...

Jorte verkar mycket bra men Herons sämre upplösning och lilla skärm gör att det blir svårläst.

HTC sense har gjort sitt i min telefon, i princip så fort jag går från en applikation till hemskärmen så dyker det upp en liten dialogruta med texten "Loading..." som visas i upp till 1-2minuter. Något irriterande, nu snurrar Launcher Pro istället och shit vilken skillnad i hastighet och konfigureringsmöjligheter! Instant on säger jag bara. Plus att man får en listig docka längst ned.
http://www.launcherpro.com/ :banana

Jag kör numera Desire och vilket lyft! Det märks att Android vill ha lite av hårdvaran...

Agenda Widget funkar asbra numera!

/ Jens

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Betalapp? Hittar inte på Market.
Eh, japp.

Glömde. Jag kör rootat och har aldrig tittat tillbaka.

Så, vill du ha den är det att köpa genom emulator, utländskt sim eller root.

Eller piratkopiering såklart, men jag tycker vi kan stödja androidutvecklarna med någon få dollar ibland.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati