Tips på bra applikationer till Android-telefonen

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Utländskt SIM finns på Droidstuff.se för 79 pix..
Funkar klockrent.. Man får dock ställa in checkout.google.com innan och se till att man anger england som land och en engelsk ZIP..

Kan rekommendera spelet HyperJump..
S*T*N så kul och då spelar jag i vanliga fall inte spel... :D

[YOUTUBE-ID]OrxqYSHl7HE[/YOUTUBE-ID]

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Multicon.

Superapp, tillåter att man lägger 4st st ikoner på en ikonplats :tuttar

Länk till nördforum

multicon.png

/ Jens

grymt bra :tummenupp

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Ni vet att man kan få fram ALLA ikoner genom att trycka på en knapp va?

Två tre ikoner och en widget på varje hemskärm räcker väl, sen blir det ju bara plottrigt?

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Hoj
DM Brutale -04
Vilken kalender ska man köra på? Den som ligger med i mobilen går inte att lägga på första sidan som widget, skulle vara schysst att kunna se nästa punkt (eller 3 punkter) för dagen direkt. Såg att nån tipsa om Astrid, inte hunnit prova den, är det den bästa eller vad tycker ni?

Provat unified remote, tycker den funkar kanon! Jobbigt att man måste spegla datorskärmen till tvn bara... får sån skum upplösning då.

Går det att lägga upp widgets på låsskärmen? Skulle vara ännu trevligare att ha schemat där :)

Och så ännu en fundering, går det att synka kontakterna mot facebook så att man får upp profilbilderna bland kontakterna? Jobbigt att sitta och lägga in bilder på alla.

Nu blire ben & jerrys chocolate fudge brownie :D

Kolla upp Widget Locker från teslacoil software. http://teslacoilsw.com/widgetlocker

Jag mailade och körde över pengarna på paypal (har inte rootat) och han skickar uppdateringarna direkt på mailen samtidigt som han lägger ut det på market. Betalade typ 15 kr för det.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Kolla upp Widget Locker från teslacoil software. http://teslacoilsw.com/widgetlocker

Jag mailade och körde över pengarna på paypal (har inte rootat) och han skickar uppdateringarna direkt på mailen samtidigt som han lägger ut det på market. Betalade typ 15 kr för det.

Kollade på den, men märkte att det var en betalapp... hur funkar det med olika valutor över paypal? Har inget konto där nu, men kanske får skaffa ett. Ska kolla lite på vad det finns för alternativ till att roota som emulator och hur det funkar.

Jorte tycker jag är den bästa kalenderappen, då får du veckonummer också, + att du ser vad du har planerat i månadsvyn.

Widgets på lock-screen: http://teslacoilsw.com/widgetlocker

Provade jorte men tyckte man såg väldigt dåligt, eftersom att det inte fanns någon endagsvy (bra när man lägger hela schemat där), krångligare att byta mellan olika vyer också än på min inbyggda. Kör nog vidare på den och weeknow sålänge.

Last edited:

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Eh, japp.

Glömde. Jag kör rootat och har aldrig tittat tillbaka.

Så, vill du ha den är det att köpa genom emulator, utländskt sim eller root.

Eller piratkopiering såklart, men jag tycker vi kan stödja androidutvecklarna med någon få dollar ibland.

Hur roota du? Hur roota du? Hur roota du?:hoppa

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Hur roota du? Hur roota du? Hur roota du?:hoppa
Det är ju lite olika hur man rootar beroende på vilken telefon man har, jag tipsar att du ska kolla www.swedroid.se eller forum.xda-developers.com och leta upp instruktioner till just din telefon.

Jag har en Nexus One och jag rootade med metoden som man inte behöver låsa upp bootloadern med. Tror det finns nya "One-click root"-applikationer nu också.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Fråga:

Hur får jag enkelt min androidmobil att bli helt tyst, dvs inget ljud och ingen vibration?
Jag vet att man kan dra ned ringvolymen (då vibrerar den fortfarande) eller gå in i inställningsmenyn och ändra detta. Måste finnas nåt enklare sätt, om man tex ska in i möte?

Zadde

Medlem
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
CB1000R -14
Fråga:

Hur får jag enkelt min androidmobil att bli helt tyst, dvs inget ljud och ingen vibration?
Jag vet att man kan dra ned ringvolymen (då vibrerar den fortfarande) eller gå in i inställningsmenyn och ändra detta. Måste finnas nåt enklare sätt, om man tex ska in i möte?

Nu vet jag inte vad du har för mobil men på min Desire så håller man in Power-knappen så kommer det upp en meny där man kan välja ljudlös samt enbart vibration.

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Hoj
-
Nu vet jag inte vad du har för mobil men på min Desire så håller man in Power-knappen så kommer det upp en meny där man kan välja ljudlös samt enbart vibration.

Eller bara sänka med volymknappen tills ringvolymen är noll.
Sen ett steg till om man vill ha vibration.

Frappe

Helvetica X - Stunttroop
Gick med
8 Oct 2007
Hoj
Yamaha DTR 125 99, Beta RR50 SM 07, Commencal Furious 09, Sålda: KTM 250 SXF, Yamaha DT50LC, Pitpro pitbike,
Det är ju lite olika hur man rootar beroende på vilken telefon man har, jag tipsar att du ska kolla www.swedroid.se eller forum.xda-developers.com och leta upp instruktioner till just din telefon.

Jag har en Nexus One och jag rootade med metoden som man inte behöver låsa upp bootloadern med. Tror det finns nya "One-click root"-applikationer nu också.

Aha du har Nexusen, jag har Desiren och det var ett jävla krångel att roota den:va
Men det var ett tag sen jag försökte kanske finns nya sätt ute nu, ska kolla thx:)

crall_b

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2005
Hoj
DM Brutale -04
Kollade på den, men märkte att det var en betalapp... hur funkar det med olika valutor över paypal? Har inget konto där nu, men kanske får skaffa ett. Ska kolla lite på vad det finns för alternativ till att roota som emulator och hur det funkar.

Provade jorte men tyckte man såg väldigt dåligt, eftersom att det inte fanns någon endagsvy (bra när man lägger hela schemat där), krångligare att byta mellan olika vyer också än på min inbyggda. Kör nog vidare på den och weeknow sålänge.

Jag har kopplat mitt master card mot pay pal så jag skrev bara beloppet i dollar så fick jag växlingskursen och beloppet drogs i sek från mitt kort. Hur enkelt som helst. Jag kan inte roota då det är en jobbtelefon.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Till alla Göteborgare kan jag rekommendera Next Departure som en polare har slängt ihop. Man anger en hållplats och upp till fyra linjer som går förbi där, och sen ser man i en liten widget om hur länge nästa och nästnästa tur går. Klockrent! :tummenupp

EDIT: Det funkar alltså bara för Västtrafiks linjer

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Kan tipsa om SyncMyPix, synkar med facebook och lägger in profilbilderna i kontakter ;)

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring