Tips på bra hojmärke/modell runt 40-55000kr

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
r1
goodspeed skrev:
:felämne

Mojjsan.
Måste bara fråga. Är det en MC eller en Stormtrooper du har i garaget? Har nämligen alltid undrat.

:lol

kärt barn har många namn.... :)

ser du själv har en bergkross i ditt garage :rolleyes:

-Sandman-

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 2004
Maria1980 skrev:
Cbr:en ska säljas, vill ha lite mer krut... För att minimera risken att jag missat någon bra modell, så lägger jag ut en liten tråd..

Letar efter en maskinellt pålitlig och såklart snygg sporthoj i prisklassen 40-55.000 kr. 600-1000 kubik. Från 1997 och framåt. Vilka märken/modeller rekommenderar du? Inte motards eller streetfighter.

Jag har en CBR 900 rr -97 över

Last edited:

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Maria1980 skrev:
Cbr:en ska säljas, vill ha lite mer krut... För att minimera risken att jag missat någon bra modell, så lägger jag ut en liten tråd..

Letar efter en maskinellt pålitlig och såklart snygg sporthoj i prisklassen 40-55.000 kr. 600-1000 kubik. Från 1997 och framåt. Vilka märken/modeller rekommenderar du? Inte motards eller streetfighter.

Skulle vilja hävda att du ska ha en gixxer 750. -00a
Men om du gillar körställning mm från din honda Så skulle jag nog med rekomendera 929an. Ruskigt fin hoj (detta tar emot) Fin motor med ett fint register. Den drar jämt från botten och man blir lätt lurad att tro att det faktist går långsammare än det gör.

Ett annat val som dock är lite dyrare kan vara 05ans SV1000.
Finns fina erbjudanden på den som sprillans där det ingår helförsäkring första året... OM det erbjudane fortfarande finns. :D

Lycka till i ditt sökande

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
SENSEI skrev:
Ett annat val som dock är lite dyrare kan vara 05ans SV1000.
Finns fina erbjudanden på den som sprillans där det ingår helförsäkring första året... OM det erbjudane fortfarande finns. :D

Har prisuppgifter på 76000 på 05:eek:rna. 650 ligger på 61000. Men mycket hoj för pengarna får man :tummenupp. Gav 65000 för en ny 03:a uttagen 05.
Skulle ha behållt den till mig men den var för hög :( ..vet att trådstartaren också har behov av en låg hoj (efter vad jag har läst tidigare).

Bifogat

• nov_2004_sv1000s2005.jpg
    nov_2004_sv1000s2005.jpg
    35 KB · Visningar: 66
Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Får jag kasta in en hoj till i spelet? ZX9r 98-99, jag tycker de är fruktat snygga och de brukar ligga nånstans mellan 45-50k i pris. Hade jag haft stålarna hade jag seriöst funderat på ett byte själv, så lite åsikter om den vore kul. :)

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Halogen skrev:
Får jag kasta in en hoj till i spelet? ZX9r 98-99, jag tycker de är fruktat snygga och de brukar ligga nånstans mellan 45-50k i pris. Hade jag haft stålarna hade jag seriöst funderat på ett byte själv, så lite åsikter om den vore kul. :)

Jag gillade min, men jag gillar min nuvarande 929 bättre. Mer skjut i ZX9.

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Rigge skrev:
Jag gillade min, men jag gillar min nuvarande 929 bättre. Mer skjut i ZX9.

Jo, 929:an är ju riktigt snygg också... Fast då handlar det ju om minst 55-60k, kanske mer för en välvårdad. :gnissla

Och man kan inte få den i kawagrönt, stort minus. :hihi

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Halogen skrev:
Jo, 929:an är ju riktigt snygg också... Fast då handlar det ju om minst 55-60k, kanske mer för en välvårdad. :gnissla

Och man kan inte få den i kawagrönt, stort minus. :hihi

48000 med custompaint :cool:

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
2fast4hjo skrev:
Skulle ha behållt den till mig men den var för hög :( ..vet att trådstartaren också har behov av en låg hoj (efter vad jag har läst tidigare).
När jag hämtade min hoj ifrån Stigefelts Motor så provkörde Kenneth min hoj. Kenneth är inte lång - han knappt får ner EN fot i marken (han hade sin lår över sadeln på det andra benet för att nå ned). Men han hanterade hojen galant!

Jag har också sett många korta tjejer hantera höga sporthojar på ett lika galant sätt.

Jag mistänker att man kan om man bara vill. Jag som är 176cm lång gillar att få både fötter ned till marken men nödvändig är det uppenbarligen inte.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
ksann skrev:
Jag mistänker att man kan om man bara vill. Jag som är 176cm lång gillar att få både fötter ned till marken men nödvändig är det uppenbarligen inte.

Killen är 174 och han når också ner bra..Jag når inte ner alls med en fot, når med tåspetsarna..kul när det är rullgrus..lutar :rolleyes:

Intressant att andra vet om hojen passar mig eller inte.. :huvet har en bra handledare och vänner som arbetar i mc-butik/mycket erfarenhet som har gett många bra råd.. :Bugar

Jag kommer INTE köra med en hoj jag inte når ner med i alla fall halva fossingarna på (i alla fall inte nu), punkt slut. Det är också inte bara höjden utan många andra saker som ska stämma (i alla fall när jag valde hoj)

Last edited:

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Hoj
opel
hållundan skrev:
Japp köpte den i Gävle. Körde den 72 mil hem till Halmstad nu i början av september. Är skitnöjd!
Jag har kört din hoj,lite skrapad på höger sida va? den går fint som fan. :tummenupp

mojjsan

Killar sökes
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
r1
Maax skrev:
Fan också.....o jag som lägger ut hela 1500:- halv/hel :D

om du har så billigt borde du la kosta på dig en h-F eller ?, eller är cyckeln inte värd mer för dig..med den låga premien

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
Kan denna vara "vassare" än min nuvarande cbr600 tro? Riktigt snygg är den iallafall!

Bifogat

• er6f.jpg
    er6f.jpg
    73.2 KB · Visningar: 201

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Kan rekomendera fazer 1000 tillräckligt mycket pulver bra körställning.
Men som andra säger det är bättre att bilda sig en egen uppfattning.

kungko

HAN MED KLYVD TUNGA...
Gick med
7 Jan 2005
Hoj
CRF 250R -07
hallå igen

tror nog en rosa cbr 900 rr skulle passa en brunett...;)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024