Tips på bra hojmärke/modell runt 40-55000kr

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
2fast4hjo skrev:
(O att sedan att du "vet" vad jag kan ang hojar kommer jag inte ens kommentera. )

Du misstolkar tyvärr mig. Det var inte din kunskap jag syftade på, utan din besserwisser-attityd, precis som jag skrev. Jag har svårt att ta folk på allvar som vill hävda sig, visa att "Jag kan". Men jag orkar inte ha den diskussionen med dig igen, vi har redan rykt ihop tidigare. Det bästa är om vi två bara låter varandra vara så är det trevligare för samtliga på Sporthoj.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Maria1980 skrev:
Du misstolkar tyvärr mig. Det var inte din kunskap jag syftade på, utan din besserwisser-attityd, precis som jag skrev. Jag har svårt att ta folk på allvar som vill hävda sig, visa att "Jag kan". .

Vad är det för fel att ge uppgifter om en hoj om man har dem eller har personlig erfarenhet :confused:

Lycka till med hojköpet.
 
Last edited:

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Maria1980 skrev:
Cbr:en ska säljas, vill ha lite mer krut... För att minimera risken att jag missat någon bra modell, så lägger jag ut en liten tråd..

Letar efter en maskinellt pålitlig och såklart snygg sporthoj i prisklassen 40-55.000 kr. 600-1000 kubik. Från 1997 och framåt. Vilka märken/modeller rekommenderar du? Inte motards eller streetfighter.

Tjena tjena!

jag köpte en r6a för 46 500 toppenhoj. 120 hk, 169 kg. Din är väl på 100 hk och 185 kg har jag för mig så en viss skillnad. Men som en lite längre ned sa, gsxr 750 00 MUMS! Prisklass för denna är väl kanske 50 om du har tur annars 53 kanske;P

vh
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Eas skrev:
Många som skriver R1:a. Jag undrar hur mycket du vill lägga i försäkring?? Dom är ju inte direkt billiga! :3freak

Mvh/Eas

du pröjsar nog lite för mkt för din försäkring, kolla upp lite mer å kör på halv :tummenupp
 

2fast4Some

Atlantes
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Gran Canaria
Hoj
2024 Yamaha MT-09
2fast4hjo skrev:
Vad är det för fel att ge uppgifter om en hoj om man har dem eller har personlig erfarenhet :confused:

Lycka till med hojköpet.

vi har ju köpt in tre hojar i år, snacka om huvudvärk. Vore väl skam på torra land om du inte kunde ngt ang hojar (effekt, höjd etc) med de tusentals som du provade förra säsongen. :pannkyss

Inför nästa säsong lovar jag att det inte ska bli ngt hojbyte.






Om jag inte hittar en K5:a till bra pris
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
2fast4hjo skrev:
Vad är det för fel att ge uppgifter om en hoj om man har dem eller har personlig erfarenhet :confused:

Ungefär som om jag frågat dig vad ett äpple kostar så svarar du vad päron, bananer och vindruvor kostar, men inte vad äpplet kostar...

Men som jag skrev tidigare, kan vi bara avsluta diskussionen med varandra. För det leder ingen vart, det blir bara en massa onödig utfyllnad i en tråd som jag skapat för att få svar på sådant som jag undrar.
 

2fast4Some

Atlantes
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Gran Canaria
Hoj
2024 Yamaha MT-09
Maria1980 skrev:
för att få svar på sådant som jag undrar.

Du har ju inte skrivit så mycket..bara att du vill ha en vassare hoj..du kan du ju i princip ta vilken 1000 kubikare som helst.

Vad om, körställning, försäkring, milantal, vikt, märke osv.
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
2fast4Some skrev:
Du har ju inte skrivit så mycket..bara att du vill ha en vassare hoj..du kan du ju i princip ta vilken 1000 kubikare som helst.

Vad om, körställning, försäkring, milantal, märke osv.


I trådstarten står följande:
vill ha lite mer krut... För att minimera risken att jag missat någon bra modell, så lägger jag ut en liten tråd..

Letar efter en maskinellt pålitlig och såklart snygg sporthoj i prisklassen 40-55.000 kr. 600-1000 kubik. Från 1997 och framåt. Vilka märken/modeller rekommenderar du? Inte motards eller streetfighter.


Jag vill med andra ord få tips enligt ovan önskemål. Miltal kan inte Sporthojs läsare svara på. De kan dock rekommendera ett hojmärke. Körställning? Ja, jag letar ju efter modeller som jag inte provat/kan ha missat, så vi får väl se när jag provat om de passar mig.
 

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sveriges Jerusalem
Hoj
Honda RS125R
Vid sådanna här frågeställningar är 80% av rekomendationerna den hojen folk själva äger. Statistiskt fastslaget? Mjaa nästan.
JAG tycker du ska köpa en R1 eller en GSX-R 750 om du hittar någon till rätt pris. -00 eller nyare då.

Men en R1 -99 borde du kunna hitta för en 40k.
Det är garanterat en hållbar maskin som dessutom börjar bli ganska "billiga" att försäkra.

Oj, jag glömde nästan:
Fast egentligen borde du köpa min R6a och börja tävla istället.
 

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
kAtanAmAn skrev:
du pröjsar nog lite för mkt för din försäkring, kolla upp lite mer å kör på halv :tummenupp
Tror du det?? Ringer runt till olika fb på vårkanten och kollar. Tar det som är billiast! Vad pröjsar du själv? Ålder?
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Maria1980 skrev:
I trådstarten står följande:
vill ha lite mer krut... För att minimera risken att jag missat någon bra modell, så lägger jag ut en liten tråd..

Letar efter en maskinellt pålitlig och såklart snygg sporthoj i prisklassen 40-55.000 kr. 600-1000 kubik. Från 1997 och framåt. Vilka märken/modeller rekommenderar du? Inte motards eller streetfighter.


Jag vill med andra ord få tips enligt ovan önskemål. Miltal kan inte Sporthojs läsare svara på. De kan dock rekommendera ett hojmärke. Körställning? Ja, jag letar ju efter modeller som jag inte provat/kan ha missat, så vi får väl se när jag provat om de passar mig.

va ska du med en vassare hoj till??? du utnyttjar bergis inte en bråkdel av den du redan har :D :D :D hahahaha........TJEJER!
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
[PlastRaket] skrev:
va ska du med en vassare hoj till??? du utnyttjar bergis inte en bråkdel av den du redan har :D :D :D hahahaha........TJEJER!

Det lustiga är att ditt inlägg faktiskt säger mer om DIG än det gör om mig.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top