Maria1980 skrev:
Då är det nån som förstår vad jag menar iallafall
Jag har absolut inte tröttnat på 600, kan tänka mig en 600:a igen, men isåfall strået vassare än den jag har idag. Kikar på allt från nyare CBR600FS+RR, R6 till Gixxer1000, R1 m.fl. Vill hitta en hoj som jag kan ha i flera år, en hoj som jag kan utvecklas med.
Jodå, det är egentligen inte så svårt att förstå. Och besserwissersnacket om hur bra SV650 är börjar onekligen bli rätt tröttsamt
Men, nu pratar du lite emot dig själv. Du säger att du har växt ur 97:an och du vill ha lite mer bottendrag. 600
rna blir mer o mer trimmade och visst, en nyare 600 har kanske lite mer drag i botten, men det är knappast nåt att skryta med. Är det det du är ute efter ligger nog en twin bra till, men då tappar du istället 4-5000 varv på toppen. Eller så går du upp i kubik. En R1/Gixxer1000 rör på sig oavsett växel i stort sett...
Dock kan jag förstå Plastraketens kommentarer när du säger att du växt ur hojen efter 2 säsonger och att du vill ha en hoj att utvecklas med. Jag har i alla fall fått uppfattningen att du är rätt ny på hoj, eller har jag fel?
När du skriver så, låter det onekligen som att du kan den här hojen utan o innan och nu är det dags att gå på nästa nivå.
Om du istället säger att du vill byta hoj för ditt eget höga nöjes skull, eller att du vill ha nåt som är lite mer snabbsvängt eller sportigare, eller bara snyggare helt enkelt (vilket jag absolut förstår att du vill, det är ju ändå en Honda
). Det går nämligen att köra rätt fort på en 97:a och man kan utvecklas väldigt långt på den, trots dess touringtendeser.