Tips på bra hojmärke/modell runt 40-55000kr

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
CorbenDallas skrev:
Ifrågasätter inte dig som MC-förare heller, mer attityden.

Det är väl ändå ingen attitydfråga i att jag själv känner att jag vuxit ur min hoj, jag tror snarare att du hakat upp dig på mitt ordval.

När jag skrev i trådstarten att jag "vuxit ur" min hoj var det oxå med lite ironi, eftersom jag i andra trådar pratat om hur kort jag är. Jag har med andra ord svårt att växa ur saker, måste oftast växa i dem... Nu vill jag växa i en "större" hoj :Bugar

Vi får se vad det blir. Har så många hojmodeller kretsandes i huvudet så det kan sluta hur som helst. Min Cbr är iallafall såld till en tjej i Malmö, så en ny hoj måste jag köpa! Vill ha en redan nu så att jag har något att skruva med under den annars så långa kalla vintern.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Maria1980 skrev:
Vill ha en redan nu så att jag har något att skruva med under den annars så långa kalla vintern.
Så har jag tänkt de tre senaste vintrarna. Aldrig en vinter utan hoj!

Hoppas du hittar nåt fint exemplar oavsett modell som du kan gulla med under den annars tråkiga vintern.

Lycka till!
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Maria1980 skrev:
Det är väl ändå ingen attitydfråga i att jag själv känner att jag vuxit ur min hoj, jag tror snarare att du hakat upp dig på mitt ordval.

När jag skrev i trådstarten att jag "vuxit ur" min hoj var det oxå med lite ironi, eftersom jag i andra trådar pratat om hur kort jag är. Jag har med andra ord svårt att växa ur saker, måste oftast växa i dem... Nu vill jag växa i en "större" hoj :Bugar

Vi får se vad det blir. Har så många hojmodeller kretsandes i huvudet så det kan sluta hur som helst. Min Cbr är iallafall såld till en tjej i Malmö, så en ny hoj måste jag köpa! Vill ha en redan nu så att jag har något att skruva med under den annars så långa kalla vintern.

Jag tror det också faktiskt. Enklare är ju egentligen att bara säga man tröttnat på hojen utan att nämna hurvida det har med färgen eller effekten eller nåt annat att göra :)

Aaaaaahhh, men de visste ju inte jag att du är en pygmé. Du får väl köpa en sträckbänk så du kan välja fler olika hojar.

Du hittar säkert nåt, men hur kul är det att provköra en hoj i det här vädret?

Föersten så har du rätt med ER6an, den ser skitkool ut men den är för slö för dig. Den gör ju inte 300... :tungan
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Det här mäste va enda tråden på SH där en 600 inte är förliten helt plötsligt... Tycker i varenda tråd man läser så ska det va minst en liter hoj för att man inte ska tröttna mm mm.. Men inte i den här tråden inte... lustigt...
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Cervantes skrev:
Det här mäste va enda tråden på SH där en 600 inte är förliten helt plötsligt... Tycker i varenda tråd man läser så ska det va minst en liter hoj för att man inte ska tröttna mm mm.. Men inte i den här tråden inte... lustigt...
Det ÄR för mycket kubikbögeri på forumet. Så ÄR det.
 

Bifffen

Våga Vägra
Gick med
18 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha FZ1-N
Sattsa på en suzuki det gjorde jag dom är ju helt enkelt ja just det underbar.... :)
Du lär inte bli besviken :yoparty
 

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
TRX850
Om inte raktframprestanda är viktigt, så kika på TRX:en, samma stil som övriga twinnar, men du får slantar över :tummenupp, mer punch än SV650, ändå smidig och lättkörd. Udda, men finns ändå mycket delar och många verkstäder som kan ta hand om den. Och nej, det är inte ett "köpminhojbilligtnuförsök"...
 

Rocky

Kenta Kofot
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hemma.......
Hoj
V-Rod
Cervantes skrev:
Det här mäste va enda tråden på SH där en 600 inte är förliten helt plötsligt... Tycker i varenda tråd man läser så ska det va minst en liter hoj för att man inte ska tröttna mm mm.. Men inte i den här tråden inte... lustigt...

Ja man får sig mer en ett skratt när man läser detta.
Exempel hade Börje banan ställt samma fråga så hade
han säkert blivit hjälpt men max ett par poster när :tuttar
ställer frågan så är vi behjälpliga i all oändlighet. :D
 

norrsell

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Köping
Hoj
suzuki
Maria1980 skrev:
Cbr:en ska säljas, vill ha lite mer krut... För att minimera risken att jag missat någon bra modell, så lägger jag ut en liten tråd..

Letar efter en maskinellt pålitlig och såklart snygg sporthoj i prisklassen 40-55.000 kr. 600-1000 kubik. Från 1997 och framåt. Vilka märken/modeller rekommenderar du? Inte motards eller streetfighter.
Kanske en TL-1000R........?.......
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
snabbåka skrev:
Ja man får sig mer en ett skratt när man läser detta.
Exempel hade Börje banan ställt samma fråga så hade
han säkert blivit hjälpt men max ett par poster när :tuttar
ställer frågan så är vi behjälpliga i all oändlighet. :D

Tycker dock det verkar va lite smyg diskriminering när en :tuttar vill ha mer än 400cc lite trisst..
 

#Jone#

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
R1-99 och Wr426 Motard
Känns som det finns en risk att du får lika många förslag på en sån här fråga som det finns modeller i forumet tyvärr, hoppas du hittar nåt bra, behöver väl inte säga vad mitt förslag blir :)
 

[PlastRaket]

född kaxi(g) - som finska tvillingar
Gick med
12 Oct 2004
Ort
strax höger om lingonriset
Hoj
Suzuki SV1000 fajter, Honda CRF450R
Maria1980 skrev:
Du säger att du fått uppfattningen att jag är rätt ny på hoj. Kan det bero på hur jag framställer mig själv? Klart att jag känner mig säkrare nu än för 2 år sedan men jag är långt ifrån duktig, speciellt om man jämför med dem som hållit på med hojar i många år. Jag har dock inget behov att bevisa att "jag kan" hela tiden.

Jag känner att min Cbr600 inte längre kan ge det jag efterfrågar. Jag vill ha mer ax, på lägre varv. Jag vill ha högre toppfart, för de tillfällen vi gasar på ordentligt. Visst går det att köra fort med en 97:a, men jag tycker inte att det är kul med varvstopp på 6:ans växel.

Jag la ut en tråd för att få rekommendationer på andra hojar att byta upp mig till, inte för att bli ifrågasatt som mc-förare.


Hahahahahaaaaa....!!!!! Har du som SÅ många andra, problem med att du går på varvstoppet med din ytterst kompetenta och effektstinna cbr600 :rolleyes: , hahahahahahaaaaa.......jo du, jag är tveksam att gamla bettan orkar sega sig upp till varvstoppet på 6:an, möjligen i en bromsbänk eller kanske eventuellt om du kör i en låååååång nerförsbacke med solen i ryggen och fet medvind.
Då måste jag verkligen be om ursäkt för allt som jag tidigare sagt och varmt rekommendera dig att köpa en gixxer 1000cc. Den tror jag att till och med du får respekt för. Jag tyckte att den var underbar och den går inte att dra fullt med utan att den slår över så den passar dig säkert mycket bättre än en gammal trött cbr600.
Fast det är klart, du menar väl ändå inte att du bränner runt i farter över 260 på allmän väg flera gånger i veckan, då kanske min rekommendation hellre skulle bli att du växer UPP :D (du är ju så kort) :banana
 

speedhunter

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Skövde/Värnamo
Hoj
Suzuki GSX600F -01
Maria1980 skrev:
Cbr:en ska säljas, vill ha lite mer krut... För att minimera risken att jag missat någon bra modell, så lägger jag ut en liten tråd..

Letar efter en maskinellt pålitlig och såklart snygg sporthoj i prisklassen 40-55.000 kr. 600-1000 kubik. Från 1997 och framåt. Vilka märken/modeller rekommenderar du? Inte motards eller streetfighter.

Du har inte funderat på en ducati 900 ss?, kanske värd att kika på.
De svenska priserna verkar ligga lite över 50 000 kr men en import kan ju bli en betydligt billigare affär. Försäkringsmässigt så ligger den ju ganka bra till också.
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
speedhunter skrev:
Du har inte funderat på en ducati 900 ss?, kanske värd att kika på.
De svenska priserna verkar ligga lite över 50 000 kr men en import kan ju bli en betydligt billigare affär. Försäkringsmässigt så ligger den ju ganka bra till också.

Är det torrkoppling på dem? Vet inte om jag vågar mig på en import faktiskt, men man ska aldrig säga aldrig =)
 

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Ort
Enköping
Hoj
Sålt Millen :(
[PlastRaket] skrev:

Nej, jag bränner självklart inte runt i 240km/h flera gånger i veckan. Men de tillfällen man vill gasa på ordentligt vill jag kunna göra det oxå, utan att känna av hojens begränsningar.
Är det så svårt att förstå? Jag trodde att jag delade denna fartglädje med många som åker sporthoj, men jag är tydligen den enda då, eftersom jag måste försvara vad jag tycker är kul.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Tjejen vill väl ha lite bottenvrid som alla andra.

Det är väl inte så konstigt att hon som många andra tröttnat på att surra omkring på en 600 som kräver mycket varv.

Jag har aldrig ägt en 600 men kört ett par,jag säger nej tack till dom.

Vill jag vara snabb i kurvorna så tar jag en motard.
 

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Halmstad
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
snabbåka skrev:
Ja man får sig mer en ett skratt när man läser detta.
Exempel hade Börje banan ställt samma fråga så hade
han säkert blivit hjälpt men max ett par poster när :tuttar
ställer frågan så är vi behjälpliga i all oändlighet. :D


Förutom att 75% är :felämne :lol
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
[PlastRaket] skrev:
Hahahahahaaaaa....!!!!! Har du som SÅ många andra, problem med att du går på varvstoppet med din ytterst kompetenta och effektstinna cbr600 :rolleyes: , hahahahahahaaaaa.......jo du, jag är tveksam att gamla bettan orkar sega sig upp till varvstoppet på 6:an, möjligen i en bromsbänk eller kanske eventuellt om du kör i en låååååång nerförsbacke med solen i ryggen och fet medvind.
Då måste jag verkligen be om ursäkt för allt som jag tidigare sagt och varmt rekommendera dig att köpa en gixxer 1000cc. Den tror jag att till och med du får respekt för. Jag tyckte att den var underbar och den går inte att dra fullt med utan att den slår över så den passar dig säkert mycket bättre än en gammal trött cbr600.
Fast det är klart, du menar väl ändå inte att du bränner runt i farter över 260 på allmän väg flera gånger i veckan, då kanske min rekommendation hellre skulle bli att du växer UPP :D (du är ju så kort) :banana

Men alltså har du insett att gashandtaget inte är en on/off knapp utan att man oftast kör nånstans mittemellan allt och inget? Då är det ganska bra att ha lite motor.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top