Tips på bra hojmärke/modell runt 40-55000kr

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Lite partisk är man väl. Du får lätt en helt okej GSXR750 (00-03) för 40kkr - 55kkr. Roligaste hojen jag har kört. Suzukin är mycket snyggare (ligger i betraktarens öga, visst) än R1 och inte lika vanlig a'la 240.

Fast, allt beror ju självklart vad du har för krav på hojen.
 

Dr.Bike

Guest
Svaret på rubriken i tråden är skitenkel:

Köp en hoj som passar!

enkelt i teorin, men tar en livstid att uppfylla! :hihi
Lägg märkeshysterin på hyllan och PROVA hojar.
Nu såg jag att du tjackat en rocket.
Nöjt konstaterar jag att det är en Honda!
*lite märkesnörd ÄR man ju*

Nu har jag dragit några mil på en 600 oxå, och därför kan jag bara säga grattis!
Man sitter som folk och motorn klarar allt från dieselvarv-touring på högsta växeln i lagom luffarfart på det lilla vägnätet till att faktiskt gå riktigt fort när det vill sig.

Problemet att köpa hoj är väl annars att man aldrig får prova en intressant hoj tillräckligt länge. (minst en halv dag i sadeln).
Men jag har varit lyckligt försedd med både kundhojar och snälla vänner.
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Maria1980 skrev:
Cbr:en ska säljas, vill ha lite mer krut... För att minimera risken att jag missat någon bra modell, så lägger jag ut en liten tråd..

Letar efter en maskinellt pålitlig och såklart snygg sporthoj i prisklassen 40-55.000 kr. 600-1000 kubik. Från 1997 och framåt. Vilka märken/modeller rekommenderar du? Inte motards eller streetfighter.
Du hade passat på en röd 600 rr, kanske lite svår att finna för 55' men det går. Men om du vill ha den bästa hojen för 55' så är valet enkelt: Kawasaki ZX-636R 03-04. Även den svår att hitta men de finns.

Lycka till
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
brinckis skrev:
Du hade passat på en röd 600 rr, kanske lite svår att finna för 55' men det går. Men om du vill ha den bästa hojen för 55' så är valet enkelt: Kawasaki ZX-636R 03-04. Även den svår att hitta men de finns.

Lycka till

Och du har då förstås erfarenhet av andra hojar när du så bergsäkert rekomenderar din egen hoj?
I våras kunde du ju inte ens starta din hoj utan att fråga hur man gjorde på forumet.
Nu vill jag verkligen inte vara elak mot just dig men folk som är sjukligt märkestrogna och envist rekomenderar sin egen hoj till alla, alltid är jobbiga.
 

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Ort
Kristianstad
Hoj
Kawasaki
Victor skrev:
Och du har då förstås erfarenhet av andra hojar när du så bergsäkert rekomenderar din egen hoj?
I våras kunde du ju inte ens starta din hoj utan att fråga hur man gjorde på forumet.
Nu vill jag verkligen inte vara elak mot just dig men folk som är sjukligt märkestrogna och envist rekomenderar sin egen hoj till alla, alltid är jobbiga.
ursäkta, jag glömde visst en :banana eller en:hihi osv

Antog att ni förstod skämtsamheten i mitt tidigare inlägg.

För om bara de som vet vilken hoj som är bäst fick skriva, så hade det inte blivit några svar alls. Eller du kanske besitter en övernaturlig förmåga att bedöma alla hojar efter hennes önskemål? Jag rekommenderade faktiskt en 600 rr också, det är en Honda om du inte vet. :fatta!
 
Last edited:

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
mojjsan skrev:
snyggare hoj !!! jämföra r1/r6 med gixxer är som att jämföra ferrari med lada

alltså *vissa* gillar lada´n :)


men visst gixxer 1000 -03 är fin, men för man den för ca 55000:- ?

gixxern ser ju fortfarande ut som en fet hoj.. r1/r6 ser ju ut som en EU moppe frammifrån. :D
 

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Suzuki DR650 -97
Läste i ngt inlägg ngn som rekomenderade ZX9R.
Jag har inte mycket att tillägga mer än att jag har en som jag är ypperligt nöjd med, en -98 som jag gav 46500:- för. Personligen sitter jag bättre på den än en R1 i alla fall om man ska en bit (och det ska man ju). Testa och känn efter.
 

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Victor skrev:
Och du har då förstås erfarenhet av andra hojar när du så bergsäkert rekomenderar din egen hoj?
Nu vill jag verkligen inte vara elak mot just dig men folk som är sjukligt märkestrogna och envist rekomenderar sin egen hoj till alla, alltid är jobbiga.

Jo men man får ju hoppas att folk har den hoj de anser är bäst för dem. Då blir ju följden lätt att man rekomenderar den.


Persoligen kommer jag nog fortsätta köra cbr. Men det som trådkaparen frågade efter va ju en annan hoj kan man ju utgå från eftersom hon sålt sin cbr. Att då rekomendera cbr verkar ju cp . R1 verkar ju jäkligt vass.. men är ful ( ser ut som en eu moppe) Gixxer är snygga och vassa och finns för de pengar hon frågade efter. Tror nog att jämföra cbr, gixxer och r1 är en smak fråga. ingen av hojarna är dåliga eller har jättestora svagheter. Så testa alla alternativ, ta friheten att kolla på hojar och lek testpilot tills du hittat rätt. Kör försiktigt bara.. trasig är köpt som det heter. :tummenupp
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
brinckis skrev:
Antog att ni förstod skämtsamheten i mitt tidigare inlägg.

Nä, det gjorde jag inte för det är så många som inte skämtar.
Som på helt allvarligt tror att en Suzuki 1100R -93 är det fetaste som nånsin rullat i Sverige och ständigt rekomenderar den till andra.
Eller favoriten är en kille här på forumet sa att en KTM LC4 var det bästa för en tjej som frågade efter en hoj med mycket pulver, låg sitthöjd och snygg. Vad tror du han körde för hoj?
Men allvarligt, jag förstår vad du menar och trådskaparen ville ju ha massor med tips så det är ju bra.
 

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
.
Hoj
.
Maria1980 skrev:
Cbr:en ska säljas, vill ha lite mer krut... För att minimera risken att jag missat någon bra modell, så lägger jag ut en liten tråd..

Letar efter en maskinellt pålitlig och såklart snygg sporthoj i prisklassen 40-55.000 kr. 600-1000 kubik. Från 1997 och framåt. Vilka märken/modeller rekommenderar du? Inte motards eller streetfighter.
Aprilia Falco svart (48.000kr):


Aprilia Falco röd (55.000kr):

 

direktörn

Ny medlem
Gick med
23 Dec 2004
Ort
norrköping
Hoj
zx6r(såld) gsxr750
Maria1980 skrev:
Cbr:en ska säljas, vill ha lite mer krut... För att minimera risken att jag missat någon bra modell, så lägger jag ut en liten tråd..

Letar efter en maskinellt pålitlig och såklart snygg sporthoj i prisklassen 40-55.000 kr. 600-1000 kubik. Från 1997 och framåt. Vilka märken/modeller rekommenderar du? Inte motards eller streetfighter.
du kan få köpa min gixxer 750,insprutning,går kanon
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
hållundan skrev:
Lite partisk är man väl. Du får lätt en helt okej GSXR750 (00-03) för 40kkr - 55kkr. Roligaste hojen jag har kört. Suzukin är mycket snyggare (ligger i betraktarens öga, visst) än R1 och inte lika vanlig a'la 240.

Fast, allt beror ju självklart vad du har för krav på hojen.

Lätt och lätt, en kompis är ute efter en sån men det finns inte många till salu och dom som finns är svindyra. Skicka PM om du vet nån :tummenupp
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Ahhh Falcon, gillade verkligen den hojen, gick att ha till precis allt! kan rekommenderas, annars skulle jag nog säga 750R riktigt riktigt rolig! rekommenderas!
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Rigge skrev:
Lätt och lätt, en kompis är ute efter en sån men det finns inte många till salu och dom som finns är svindyra. Skicka PM om du vet nån :tummenupp
Nja, lätt och lätt. Det var väl att ta i. Folk övervärderar ju som sagt hojar galet mycket. Fick min för 42 iallafall. Iofs import och lite skrapad. Har fixat en kåpa till den nu för 1200 så den ser helt okej ut.

Skickar PM om jag ser nån i samma prisklass!
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
hållundan skrev:
Nja, lätt och lätt. Det var väl att ta i. Folk övervärderar ju som sagt hojar galet mycket. Fick min för 42 iallafall. Iofs import och lite skrapad. Har fixat en kåpa till den nu för 1200 så den ser helt okej ut.

Skickar PM om jag ser nån i samma prisklass!

Du köpte den här i krokarna va? Jag va lite sugen på en billig 750 ett tag och har för mig att det fanns nån sån i Sandviken eller nåt sånt. Ja tycker hojpriserna är väldigt höga nu.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Rigge skrev:
Du köpte den här i krokarna va? Jag va lite sugen på en billig 750 ett tag och har för mig att det fanns nån sån i Sandviken eller nåt sånt. Ja tycker hojpriserna är väldigt höga nu.
Japp köpte den i Gävle. Körde den 72 mil hem till Halmstad nu i början av september. Är skitnöjd!
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
:felämne

Mojjsan.
Måste bara fråga. Är det en MC eller en Stormtrooper du har i garaget? Har nämligen alltid undrat.


:lol
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top