Ok, dags för ett lyft nu igen!
Jag är en ljudboks-narkoman, det är bara att inse det.
Nu vill jag ha lite mer matnyttiga tips. Jag har nu senast lyssnat på dessa:
Lee Child's böcker, Dollar-Misstaget-Trubbel-Dubbelspel-Livvakten. Inte min favoritgenre men jag har blivit positivt överraskad och lyssnar gärna på fler böcker från honom, dock med andra uppläsare än han som läser de svenska böckerna
Michael Connely - Gatans lag. Påminner mycket om Lee Child, flera gånger trodde jag att det var en bok av honom innan jag kom på vem det var.
William Golding - Flugornas herre. Gammal klassiker, man har ju redan sett filmen såklart och den är faktiskt bättre än boken.
Stephen King - Ondskans nya väsen. UNDVIK!!!! Riktigt jävla usel bok faktiskt, flertalet noveller och bara nån enstaka var ok. Men det är lite missvisande då det inte är Stephen King själv som har skrivit dessa utan han har valt ut några favoritnoveller. Säger mer om hans boksmak än om hans genialitet tyvärr....
Cormack McCarty - The road. Grymt bra bok, inte alls lika bra film. Deprimerande och i vanligt ordning så finns det inget dåligt postapokalyptiskt alster! Eller ok, de är bara väldigt sällsynta.
David Larsson - Jag är wanted. En biografi kan man säga, säkerligen välkryddad men ändå. Bra bok, man får en inblick i en brottslings vardag och ibland undrar man om man inte har valt fel väg
Mischa Glenny - McMaffia. Lite kriminalhistoria om Balkan mm. Helt ok bok av en journalist så den blir ju lite genomsyrad på ett negativt sätt. Men europeisk historia när den är som bäst, dvs i nutid.
De här böckerna har jag lyssnat på de senaste två månaderna och letar nu febrilt efter nya alster att lägg in i mp3-spelaren då ett lager på minst 5 böcker är att önska. Har dessa att se fram emot;
John Grisham - Utpressaren
Lee Child - Livvakten
Lee Child - Prickskytten
Peter James - Långt ifrån död
Ishmael Bae - A long way gone
Clive Cussler - Lyft Titanic
Just nu lyssnar jag på Dan buthler - En nästan vanlig man. Kopia av American Psycho, inte direkt nyskapande. Men helt ok för att vara svensk författare, för precis som med svensk film så är svenska böcker inget att hänga i julgranen, konstigt nog. Ok om man gillar skit som Stieg Larsson men det gör ingen med bra smak antar jag
Det jag söker efter nu är lite biografier. Jag har missat Slash's biografi och på P3 så snackade de om lite biografier för nån vecka sedan men jag har redan glömt precis ALLA de talade om så tipsa gärna om dessa om ni hörde det programmet.
Det bästa med ljudbok är att det höjer arbetsmoralen något fruktansvärt då man hela tiden vill åka och jobba/fortsätta att jobba bara för att lyssna på ljudboken. Åtminstone jag då jag har gjort detta till en arbetsrutin, jag lyssnar enbart när jag jobbar av just den anledningen, men det blir låååånga dagar