Medhåll !!!
Jag väntade på nya Miatan 2år och det som kom var en STOOOR besvikelse.
155hk är rent pinsamt idag.
Tjänstebilarna med sina vridstarka dieselturbos o automter är kvicka idag, o så kommer Mazda med detta?
En standardmotor som i andra bilar har 165hk.
Men vi vet varför - det var inte meningen att den skulle få en 2.0.
mazda trimmade deras 1.5 (=trevlig men svag) men i sista minuten reagerade USA så den fick även 2.0 men tid/pengar räckte inte till att modda/optimera 2.0'an.
Har kört 3st och de varvar inget (tappar andan över 5k rpm) och de låter som en bruksmotor. = förstår hela sportbilskänslan.
Nä..tacka vetja S2000 eller CTR.
Jag körde en RX-8 i tre år, den motorn var underbar
Den hade dessutom ett chassi värt namnet! Miatan kränger som en båt i kurvorna, pinsamt är det!!
Sedan har de förstört styrkänslan.
Oj var jag är negativ, men kör en NA så får ni se... Mazda kan om de vill. (åtminstone kunde de 1991)