Bmw M3 kan jag rekommendera som lite roligare sommarbil, jag har en M3 e92 själv. Perfekt komplement till motorcykeln.
Äh, vilket BS. Åk med mig på bulten i Abarthen så får vi se vad du tycker senDet blir inte kul med framhjulsdrift så är det bara! skaffa en bil med rwd det blir ett ganska litet utbud av tillverkare men det blir en rolig bil!
Tänk att man har börjat gilla jänkare såhär på äldre dar. Så jävla brutal, men vad den behöver tio växlar till med nära 900Nm i vrid kan man ju undra..
Äh, vilket BS. Åk med mig på bulten i Abarthen så får vi se vad du tycker sen![]()
åka bil är väl inge kul?Nä jag håller fast vid min åsikt.. gasar man i en kurva så ska det få bilen att styra mer inte mindre
![]()
tåg går rakt fram![]()
Ja jäklar, inte visste jag att du var lokförare.
![]()
Har någon föreslagit Lotus Exige!?
http://www.blocket.se/ostergotland/Lotus_Exige_S_COUPE_LIMITED_EDT_65802118.htm?ca=17&w=3
Den är väl kanske aningen dyrare än de 100-150tkr han nämde?![]()
![]()
Har någon föreslagit Lotus Exige!?
http://www.blocket.se/ostergotland/Lotus_Exige_S_COUPE_LIMITED_EDT_65802118.htm?ca=17&w=3
Oj tråden hade visst vaknat till liv igen, trevligt!
Mina initiala planer grusades tyvärr, så jag ligger lite lågt just nu och städar ur garaget lite.
Så får jag se vad det kan bli framöver.
Tanken var från början att köpa en fräsch skåpbil och sen ha en rolig bil sommartid.
Problemet var bara att hitta en skåpbil som inte var rostig, hade trasig inredning eller rullat >20000mil och var allmänt risig..
Efter att ha kikat på några så kom jag fram till att det inte verkar finnas några skåpbilar som uppfyller ovanstående krav och som man samtidigt får in en hoj i..
Så för tillfället åker jag runt i en Octavia 1.8 TSI som mer än gärna går rakt på såfort det svänger
Jag håller absolut med de flertalet har skrivit om att effekt inte är allt på en bil.
Ett väl avstämt chassi med en trevlig motor kan bli väldigt roligt, även om den inte har massa effekt.
Sen ser jag inte direkt tjusningen med att åka 200km/h+ på varken hoj eller i bil.
Så personligen skulle jag inte ha något emot att köpa en Abarth eller liknande, även om flera här menar att den har drivningen på "fel" hjul
Hur kul vore det inte att åka om eller jaga en nyare BMW/Audi/Valfritt "premiummärke" med en liten Abarth 500 liksom?![]()
Sen har jag bara en halvtrött hoj för väg och åker knappt landsväg längre.
Så en sommarbil skulle inte behöva slåss mot en hoj för körtid under sommaren.
De hojar jag har platsar annars bara på olika banor.
Harkel:
Väskan stängd.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |