Det var den officiella försäljnings slogan för den bössan va?
(ja jag vet att Jänkarna som hade den i Vietnam högaktar den än i dag)
Jag var hyfsat duktig på att skjuta k-pist, jag fick i alla fall en sammanhållen träffbild på tavlan.
Men jag var väldigt ointresserad av att skjuta, jag var glad när jag lämnade tillbaka den på 90 talet som en av dom sista som hade den.
Men tillbaka till topic, kan man som civilist åka på återbesök till Lombens skjutfält och förläggningsplatsen? Eller är det full verksamhet där hela tiden?
Det skulle ju kunna vara en kul utflykt när man är i trakterna
Man brukar kunna åka genom fältet och passerar vakten, jag jagar älg mot skjutfältet vilket kan vara då där kul då hunden farit in på fältet med älg och det är skjutning.
Brukar nästan varje sommar åka en grussväng åt kalix Haparanda och åker då genom Lombens skjutfält, dock ingen i år. Vet inte om det är mer aktivitet nu då Putin är igång då jag bor ca 4 mil från skjutfältet och har mest koll på skjutningar under jakten.
Blir i alla fall av att åka till Skellefteå på fredag efter besiktning i Boden och hem på lördag, hotell är bokat.
Passar det och jag inte blir för sen till Boden på hemvägen tänkte jag kolla in Rödbergsfortet, ska vara öppet augusti ut enligt nätet.
Def fram emot denna sista lite längre sväng innan älgjakten börjar.