Hmm... Tenere 660? Är den inte lite väl hög och tung för både packning och passagerare? Jag menar inte att det inte skulle funka, allt går ju som bekant. Men att det skulle innebära besvär med en hög hoj + packning + passagerare. Det låter topptungt...Tänker då på lågfartsmanövrering, start-/stopp, parkering och sådant.
Jag har visserligen bara kört lite med vanlig XT660R, som är hög redan i sig. Att sedan lasta på 30-40 kg packning och 60-80 kg passagerare skulle åtminstone inte jag trivas med.
Sedan kan nog motorn vara väl trött med tung last. Den är ju ingen racer ens i naken utförande så jag kan föreställa mig att det är en begränsning på snabba sträckor och upp i bergsmassiv.
Lite tankar, bara. Jag säger inte att jag har hela sanningen, TS får betrakta det som ett resonemang.
Är beredd att hålla med om Tenere 660, eftersom jag har många mil på den.
Har kört Europatouring, men som du säger, den är för trött i motorn.
Det blir tråkigt när man har en transportsträcka, och vill hålla lite fart, vid 120km/h då är det färdigt, och med passagerare blir det inte bättre.
Visst, vi är alla olika, men om jag tänker en trevlig touring med passagerare hade jag valt att gå upp lite i motorstyrka, och i alla fall en cylinder till.
Beroende på modell av Tenere 660 så är dom lite olika i höjden, när den kom med ABS så blev den lite lägre, men framförallt den utan ABS är väldigt hög.
Men...man måste ju provsitta, provköra, och utvärdera, det här ar ju bara mina personliga upplevelser.