Tissot Australian Grand Prix

torrtalln

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Ort
Umeå
Hoj
Rsv4 Factory. KTM 690 SM
Ska på kalas ikväll så jag kommer inte orka vakna till racet imorrn.
Nån som har nått tips på hur man kan titta på det i efterhand utan att få veta utkommen innan? Går man in på motogp.com i efterhand så står det ju på förstasidan direkt efter.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Kul att det blir tajt poängmässigt hela vägen till slutet i moto2. Jag ser mkt hellre att Pol vinner än Redding.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Ska på kalas ikväll så jag kommer inte orka vakna till racet imorrn.
Nån som har nått tips på hur man kan titta på det i efterhand utan att få veta utkommen innan? Går man in på motogp.com i efterhand så står det ju på förstasidan direkt efter.

Klicka in här :tummenupp

Pucktvåa...
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vad hände med Pedrosa? Jag såg kvalet men slumrade till rätt frekvent så jag uppfattade aldrig om han gjorde något taktiskt misstag, han var ju med bra tidigare. Jorge och Marc verkar ha förbättrat sig en sekund medans Pedrosa bara ett par tiondelar.

Kändes som Pedrosa inte kom till sin rätt idag! Det stod som mest mellan Jlo,Marquez, Rossi och lite Alvaro!

MGP Kval
1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 27.899s (Lap 6/7)
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 28.120s (6/8)
3. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 28.647s (7/9)
4. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 28.713s (7/9)
5. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 28.748s (9/9)
6. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 28.809s (8/9)
7. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 28.941s (7/9)
8. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1m 29.295s (7/8)
9. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1m 29.660s (8/9)
10. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1m 29.756s (8/9)
11. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 30.264s (2/2)
12. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 30.735s (6/7)

Q1:
13. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 30.081s (2/7)
14. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 30.530s (2/7)
15. Yonny Hernandez COL Ignite Pramac Racing (GP13) 1m 30.641s (7/9)
16. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 30.733s (3/8)
17. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1m 30.894s (7/8)
18. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1m 30.979s (4/9)
19. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 31.061s (3/8)
20. Luca Scassa ITA Cardion AB Motoracing (ART CRT) 1m 31.093s (7/9)
21. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 1m 31.775s (3/8)
22. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1m 32.474s (8/8)
23. Damian Cudlin AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT)* 1m 33.007s (3/8)
* Standard ECU.
 

007

.
Gick med
23 Jun 2007
Hoj
.
Colin Edwards i FP3 & FP4 :tummenupp:tummenupp

FP3:
9:a i tabellen och 0.753 efter snabbaste tid (Ped).

FP4:
10:a i tabellen och endast 1.008 sek efter Rossi.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Finns det nån som använder tumbroms längre, eller var det bara en modenyck (dvs att alla vill va som Doohan ett tag)? Eller är det ingen som behöver mer broms på bakhjulet än det motorbromsen ger?
 
Last edited:

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Man måste säga att Dorna, Bridgestone och Dunlop framstår som lite klåpare med tanke på hur dåligt förberedda de verkar vara på den nya beläggningen. Varför har de inte varit där och testat ordentligt? Speciellt med tanke på Att SBK hade samma problem och AUS-SBK har kört där osv.

Moto2 racet kortas till hälften och MotoGP-racet riskerar ju att bli en parodi nu när det ska bli "flag to flag" oavsett om det är torrt eller inte. Racet kortas också till 26 varv.
Alla förare MÅSTE byta hoj och får inte köra mer än 14 varv med ett bakdäck så alla måste byta tidigast varv tolv och senast varv fjorton. Zonerna där de måste hålla hastigheten kommer utökas både in och ut ur depån samt att de kommer måla en sektion där de måste köra in på banan. Kan bli galet farligt för de första som byter och ska ut på banan där det kommer hojar i 330+ km/h ner för rakan.
Philip Island har dessutom en av de absolut minsta och smalaste depågatorna i hela serien.

http://www.motogp.com/en/news/2013/race+direction+decision+for+phillip+island+race

http://www.motogp.com/en/news/2013/moto2+race+reduced+australia

Samtidigt skapar det lite spänning!

Tänk dig Marques och Lorenzo kommer in på samma varv lite strängsel osv. Kanske VM kommer avgöras pga en depåtabbe.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Finns det nån som använder tumbroms längre, eller var det bara en modenyck (dvs att alla vill va som Doohan ett tag)? Eller är det ingen som behöver mer broms på bakhjulet än det motorbromsen ger?

Rätta mig om jag har fel, men vad jag minns använde Doohan och även tror jag Capirex bakhjulstumbromsen pga fotskador! Iom att ingen annan "frivilligt" har fortsatt så fanns det säkert inget att vinna på det.
 

Smagatusk

Guest
Man måste säga att Dorna, Bridgestone och Dunlop framstår som lite klåpare med tanke på hur dåligt förberedda de verkar vara på den nya beläggningen. Varför har de inte varit där och testat ordentligt? Speciellt med tanke på Att SBK hade samma problem och AUS-SBK har kört där osv.

Moto2 racet kortas till hälften och MotoGP-racet riskerar ju att bli en parodi nu när det ska bli "flag to flag" oavsett om det är torrt eller inte. Racet kortas också till 26 varv.
Alla förare MÅSTE byta hoj och får inte köra mer än 14 varv med ett bakdäck så alla måste byta tidigast varv tolv och senast varv fjorton. Zonerna där de måste hålla hastigheten kommer utökas både in och ut ur depån samt att de kommer måla en sektion där de måste köra in på banan. Kan bli galet farligt för de första som byter och ska ut på banan där det kommer hojar i 330+ km/h ner för rakan.
Philip Island har dessutom en av de absolut minsta och smalaste depågatorna i hela serien.

http://www.motogp.com/en/news/2013/race+direction+decision+for+phillip+island+race

http://www.motogp.com/en/news/2013/moto2+race+reduced+australia

Inlägg #99... Passande Gustav O. :hihi


Det är ju helt bedrövligt att de ska behöva gå in i depå. Nu ska väl EsA sparka och vifta och hytta med nävarna för att det är trångt och alla stressar i depån. Tyckte EsA sjönk lite med sitt gnällande över långsammare förare. Nästan som... P€RRA? Fyller du i?
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Rätta mig om jag har fel, men vad jag minns använde Doohan och även tror jag Capirex bakhjulstumbromsen pga fotskador! Iom att ingen annan "frivilligt" har fortsatt så fanns det säkert inget att vinna på det.

Ja, det var efter kraschen på Assen som Doohan började med den, men jag har ju för mig att det var fler än de som provade.

Om jag hade tänkt lite längre innan jag postade förra inlägget, hade jag kommit på att tumbromsen mycket berodde på tvitaktarnas obefintliga motorbroms.
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Man måste säga att Dorna, Bridgestone och Dunlop framstår som lite klåpare med tanke på hur dåligt förberedda de verkar vara på den nya beläggningen. Varför har de inte varit där och testat ordentligt? Speciellt med tanke på Att SBK hade samma problem och AUS-SBK har kört där osv.

Moto2 racet kortas till hälften och MotoGP-racet riskerar ju att bli en parodi nu när det ska bli "flag to flag" oavsett om det är torrt eller inte. Racet kortas också till 26 varv.
Alla förare MÅSTE byta hoj och får inte köra mer än 14 varv med ett bakdäck så alla måste byta tidigast varv tolv och senast varv fjorton. Zonerna där de måste hålla hastigheten kommer utökas både in och ut ur depån samt att de kommer måla en sektion där de måste köra in på banan. Kan bli galet farligt för de första som byter och ska ut på banan där det kommer hojar i 330+ km/h ner för rakan.
Philip Island har dessutom en av de absolut minsta och smalaste depågatorna i hela serien.

http://www.motogp.com/en/news/2013/race+direction+decision+for+phillip+island+race

http://www.motogp.com/en/news/2013/moto2+race+reduced+australia

Fy fan vilken jävla parodi alltså. Någons huvud borde verkligen rulla...
Vad händer om det blir "spännande" med hojbyte, och det slår väl ut just för "spänningen"?
Kommer vi då få se obligatoriska depåstopp ala F1? Det gör ju dom racen så oerhört "spännande". Kanske rent av i sann F1-anda fortsätta med dåliga däck som ingen kan förutspå slitaget på?
Jag menar, det gör ju F1 racen sååå spännande att titta på.

Helvete vad arg jag är! :mad:
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
99lore10.jpg
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag tror att flag-to-flag kommer att gynna Rossi mer än MM, JL och DP. Nu behöver han inte bry sig om bränsleförbrukningen och kan ha maxeffekt hela tiden :)

I övrigt håller jag med flera föregående talare: Pinsamt Bridgestone! :3freak
 
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Top