Tissot Australian Grand Prix

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
BW16J7uIIAAVFxx.jpg:large
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
Sablars gnäll över däcksituationen.
Hade kanske inte heller varit optimalt att göra en engångsdumpning av nya däckkonstruktioner över maskiner och förare anpassade efter något annat.
Loppen är ofta alltför statiska och ospännande så det livar upp med lite ombyte och dynamik.
Hade jag fått bestämma skulle även seriepoäng utdelats till pole-position och snabbaste varv under race.
 

FredrikEkl

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2012
Ort
Nyköping
Hoj
-97 CBR600, -07 CBR1000RR, -02 Transalp
P€RRA;5908550 skrev:
Man sitter som på nålar! :D

Hur många omkörningar för placeringar gjorde Vettel när han vann sist? 0?

Precis, inte såå spännande, dock körde han om Grosjean, så en om körning av 2 möjliga.
 

offeranod

Hellre ungefär rätt än precis fel
Gick med
28 Dec 2003
Ort
Dalarna
Hoj
BMW R1250 GS -22, BMW R1100 RT -96, KTM 690 Enduro -23
P€RRA;5908550 skrev:
Man sitter som på nålar! :D

Hur många omkörningar för placeringar gjorde Vettel när han vann sist? 0?

Men, handen på hjärtat, hur mycket omkörningar är det i MGP då?
Nu för tiden snabbspolar man sig igenom loppen för att man inte ska somna.
Den enda riktiga racingen är Moto3 loppen, enligt min mening.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Alltså, att Dunlop i moto2 har stora problem i helgen ser ju alla. Men har MGP och Bridgestone samma problem oxå? Inte sett eller hört nått :confused:

De har inte haft lika synbara problem som Dunlop men när de har gått igenom kasserade däck som ser bra ut på ytan så har det sett sämre ut inuti däcken och de har ju gjort de här förändringarna för att de inte tror däcken skulle hålla 27 varv.
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Hur kommer teamen att lägga upp taktiken nu när det är obligatoriskt hojbyte? Ska man köra med full tank och full effekt på bägge hojarna? Får man ens det? Bränslemängden är ju begränsad.
Hur många varv håller däcken?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hur kommer teamen att lägga upp taktiken nu när det är obligatoriskt hojbyte? Ska man köra med full tank och full effekt på bägge hojarna? Får man ens det? Bränslemängden är ju begränsad.
Hur många varv håller däcken?
De får ha full tank på båda hojarna om de vill det men det kommer man nog inte ha för då har man för mycket bränsle/vikt i onödan. Dock kommer man säkert öka på soppan i bränslemapparna.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kändes som Pedrosa inte kom till sin rätt idag! Det stod som mest mellan Jlo,Marquez, Rossi och lite Alvaro!

MGP Kval
1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 27.899s (Lap 6/7)
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 28.120s (6/8)
3. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1m 28.647s (7/9)
4. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 28.713s (7/9)
5. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 28.748s (9/9)
6. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 28.809s (8/9)
7. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 28.941s (7/9)
8. Nicky Hayden USA Ducati Team (GP13) 1m 29.295s (7/8)
9. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP13) 1m 29.660s (8/9)
10. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing (GP13) 1m 29.756s (8/9)
11. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 30.264s (2/2)
12. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 30.735s (6/7)

Q1:
13. Aleix Espargaro ESP Power Electronics Aspar (ART CRT) 1m 30.081s (2/7)
14. Claudio Corti ITA NGM Forward Racing (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 30.530s (2/7)
15. Yonny Hernandez COL Ignite Pramac Racing (GP13) 1m 30.641s (7/9)
16. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 30.733s (3/8)
17. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1m 30.894s (7/8)
18. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (ART CRT) 1m 30.979s (4/9)
19. Hector Barbera ESP Avintia Blusens (FTR-Kawasaki CRT)* 1m 31.061s (3/8)
20. Luca Scassa ITA Cardion AB Motoracing (ART CRT) 1m 31.093s (7/9)
21. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini (FTR-Honda CRT) 1m 31.775s (3/8)
22. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project (Suter-BMW CRT)* 1m 32.474s (8/8)
23. Damian Cudlin AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART CRT)* 1m 33.007s (3/8)
* Standard ECU.

Bautista hade väl rygg på Marquez när han satte sitt snabbaste varv? Som vanligt när Alvaro sätter bra kvalvarv....
 
Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Top