Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ska på kalas ikväll så jag kommer inte orka vakna till racet imorrn.
Nån som har nått tips på hur man kan titta på det i efterhand utan att få veta utkommen innan? Går man in på motogp.com i efterhand så står det ju på förstasidan direkt efter.
Ska på kalas ikväll så jag kommer inte orka vakna till racet imorrn.
Nån som har nått tips på hur man kan titta på det i efterhand utan att få veta utkommen innan? Går man in på motogp.com i efterhand så står det ju på förstasidan direkt efter.
Vad hände med Pedrosa? Jag såg kvalet men slumrade till rätt frekvent så jag uppfattade aldrig om han gjorde något taktiskt misstag, han var ju med bra tidigare. Jorge och Marc verkar ha förbättrat sig en sekund medans Pedrosa bara ett par tiondelar.
P€RRA;5908303 skrev:
Kul att det blir tajt poängmässigt hela vägen till slutet i moto2. Jag ser mkt hellre att Pol vinner än Redding.
Efter att ha sett verkan av att effektstyrningen blev satt ur spel på Pedrosas hoj så känns inte powerslides lika imponerande längre.
Man måste säga att Dorna, Bridgestone och Dunlop framstår som lite klåpare med tanke på hur dåligt förberedda de verkar vara på den nya beläggningen. Varför har de inte varit där och testat ordentligt? Speciellt med tanke på Att SBK hade samma problem och AUS-SBK har kört där osv.
Moto2 racet kortas till hälften och MotoGP-racet riskerar ju att bli en parodi nu när det ska bli "flag to flag" oavsett om det är torrt eller inte. Racet kortas också till 26 varv.
Alla förare MÅSTE byta hoj och får inte köra mer än 14 varv med ett bakdäck så alla måste byta tidigast varv tolv och senast varv fjorton. Zonerna där de måste hålla hastigheten kommer utökas både in och ut ur depån samt att de kommer måla en sektion där de måste köra in på banan. Kan bli galet farligt för de första som byter och ska ut på banan där det kommer hojar i 330+ km/h ner för rakan.
Philip Island har dessutom en av de absolut minsta och smalaste depågatorna i hela serien.
http://www.motogp.com/en/news/2013/race+direction+decision+for+phillip+island+race
http://www.motogp.com/en/news/2013/moto2+race+reduced+australia
Finns det nån som använder tumbroms längre, eller var det bara en modenyck (dvs att alla vill va som Doohan ett tag)? Eller är det ingen som behöver mer broms på bakhjulet än det motorbromsen ger?
Mycket imponerande men inte är framdäcket över asfalten där inte.Med framhjulet 5 - 10 cm över asfaltet![]()
Man måste säga att Dorna, Bridgestone och Dunlop framstår som lite klåpare med tanke på hur dåligt förberedda de verkar vara på den nya beläggningen. Varför har de inte varit där och testat ordentligt? Speciellt med tanke på Att SBK hade samma problem och AUS-SBK har kört där osv.
Moto2 racet kortas till hälften och MotoGP-racet riskerar ju att bli en parodi nu när det ska bli "flag to flag" oavsett om det är torrt eller inte. Racet kortas också till 26 varv.
Alla förare MÅSTE byta hoj och får inte köra mer än 14 varv med ett bakdäck så alla måste byta tidigast varv tolv och senast varv fjorton. Zonerna där de måste hålla hastigheten kommer utökas både in och ut ur depån samt att de kommer måla en sektion där de måste köra in på banan. Kan bli galet farligt för de första som byter och ska ut på banan där det kommer hojar i 330+ km/h ner för rakan.
Philip Island har dessutom en av de absolut minsta och smalaste depågatorna i hela serien.
http://www.motogp.com/en/news/2013/race+direction+decision+for+phillip+island+race
http://www.motogp.com/en/news/2013/moto2+race+reduced+australia
Rätta mig om jag har fel, men vad jag minns använde Doohan och även tror jag Capirex bakhjulstumbromsen pga fotskador! Iom att ingen annan "frivilligt" har fortsatt så fanns det säkert inget att vinna på det.
Så ser mina däck alltid ut....
Och, ser jag en fegrand?????![]()
Mycket imponerande men inte är framdäcket över asfalten där inte.
Man måste säga att Dorna, Bridgestone och Dunlop framstår som lite klåpare med tanke på hur dåligt förberedda de verkar vara på den nya beläggningen. Varför har de inte varit där och testat ordentligt? Speciellt med tanke på Att SBK hade samma problem och AUS-SBK har kört där osv.
Moto2 racet kortas till hälften och MotoGP-racet riskerar ju att bli en parodi nu när det ska bli "flag to flag" oavsett om det är torrt eller inte. Racet kortas också till 26 varv.
Alla förare MÅSTE byta hoj och får inte köra mer än 14 varv med ett bakdäck så alla måste byta tidigast varv tolv och senast varv fjorton. Zonerna där de måste hålla hastigheten kommer utökas både in och ut ur depån samt att de kommer måla en sektion där de måste köra in på banan. Kan bli galet farligt för de första som byter och ska ut på banan där det kommer hojar i 330+ km/h ner för rakan.
Philip Island har dessutom en av de absolut minsta och smalaste depågatorna i hela serien.
http://www.motogp.com/en/news/2013/race+direction+decision+for+phillip+island+race
http://www.motogp.com/en/news/2013/moto2+race+reduced+australia
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
BMW R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Sveriges vägar i allt bättre skick
Foto: Liza Simonsson Utv... |
![]() |
H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj
Nu börjar det närma sig för... |
![]() |
Norrtälje Custom Bike Show
Förra året firade Twin Club... |
![]() |
Harley-Davidson Euro Festival närmar sig
8–11 maj smäller det – tiot... |
![]() |
Sveriges vägar blir bättre
Foto: Samuel Unéus Utvec... |
![]() |
Omfattande körkortsförändringar på gång
EU förväntas inom kort fatt... |
![]() |
Custom Motor Show 2025
Vårens stora event, som kic... |