Såg Ni förresten att Pedrosa behöver en ny ingenjör?
Inte ingenjör, men väl chefsmekaniker. Och tro mig, det är redan en kö med allehanda kuksugare utanför Nakamotos kontor...
Såg Ni förresten att Pedrosa behöver en ny ingenjör?
Inte ingenjör, men väl chefsmekaniker. Och tro mig, det är redan en kö med allehanda kuksugare utanför Nakamotos kontor...
Nej, jag vill inte ha det jobbet.
Har du månntro en svart skjorta med gul text på ryggen som del av arbetskläderna?Nej, jag vill inte ha det jobbet.
Bah, detaljer... Visst har Du rätt, hoppas nu att Nakamoto väljer med lite andra preferenser i åtanke...Inte ingenjör, men väl chefsmekaniker. Och tro mig, det är redan en kö med allehanda kuksugare utanför Nakamotos kontor...
Är du på plats?
Bah, detaljer... Visst har Du rätt, hoppas nu att Nakamoto väljer med lite andra preferenser i åtanke...
Nej, jag åker inte på Motegi/PhIsland/Sepang. Erfarenheten säger att det är tre ganska ineffektiva veckor som bara resulterar i höga kostnader och svår jetlag utan att man får något värdefullt tillbaka. Ingen testar något nytt ändå utan man runkar mest runt med gamla, kända setuper, inställningar och delar. För mig är det telefon- och emailsupport kombinerat med förberedelser inför Valencia som gäller.
Det är ju en förändring som ytterst är orsakad av föraren själv, sannolikt påverkad av Rossis byte av chefsmekaniker och Marquez byte av några andra mekaniker. Jag har personligen svårt att se hur detta ska påverka det rent tekniska, men man ska aldrig underskatta de psykologiska delarna.
Chefsmekanikerns uppgift är att sköta kommunikationen med föraren, att delegera arbete till de vanliga mekanikerna samt att vara "koordinatorn" i belutsprocessen om vad som ska ändras innan föraren åker ut nästa gång. En avancerad form av sekreterare, på sätt och vis.
Ingenjörens arbete kretsar mindre kring föraren och mer kring datorn och ingenjören sitter ofta på betydligt djupare och mer specialiserad information än chefsmekanikern, datateknikern, fjädringsteknikern eller däcksteknikern.
Det är lätt att blanda ihop dessa roller och de svenska kommentatorerna har till exempel förtvivlat svårt att hålla reda på skillnaderna mellan chefsmekanikern, ingenjören och datakillen. Varken Mike Leitner, Santiago Hernandez eller Silvano Galbusera har titeln ingenjör. Deras officiella titel är chefsmekaniker.
Ännu en trist o desillusionerad uppvisning från unge Millers sida.
Jo, dom svamlar rätt mkt dynga sändningarna igenom niko och tobias, ibland känns det som att dom två inte har en aning om vad dom pratar om men babblar på ändå, oftast om totalt ointressanta saker, för niko verkar det mest intressant att prata om sig själv och att han minsann kört i ngn obetydlig 600cc klass i en serie ingen har hört talas om på alla gp-banor som finns
Är väl bara ett fåtal svenskar som tävlat i supersport VM? Skulle säga att det är väl ganska stort.
Det är alltså supersport motsvarigheten till WSBK.
Han brukar prata om 24h racing. Obs att han kommenterar mkt annan motorsport på VIASAT ocksåÅhh fan, inget jag har lagt på minnet ivf! Vad har lyon för meriter då? Hör ofta honom säga "när jag körde" men inte ens google har snappat upp ngt om honom! Jag hittar ingenting ivf!
Åhh fan, inget jag har lagt på minnet ivf! Vad har lyon för meriter då? Hör ofta honom säga "när jag körde" men inte ens google har snappat upp ngt om honom! Jag hittar ingenting ivf!
Han brukar prata om 24h racing. Obs att han kommenterar mkt annan motorsport på VIASAT också
Han hade annat efternamn på den tiden när han tävlade. Nyström tror jag det var då. Endurance VM bl.a några race.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |