Nja, jag tror mer de är inne på att det skulle vara något tillverkningsfel i just det däcket som satt på JL:s maskin? Det var väl i USA som Rossi körde sopslut på ett av sina däck under rejset och det spekulerades i liknande termer?Under förutsättningar som är lika för alla så är det ju trottsallt lika för alla.. Att Rossi skulle ha något annat däck är ju heltåthelvete och det förutsätter jag att så är inte fallet. Men som ovanstående skriver, bara av JLo att back av och inse riskerna. Sen är ja rätt säker på att han inte hade hängt på MM om det hade varit de andra däcken som han sa.. Men det är min åsikt.
Jag är glad förr rossis skull, finns ingen som är så jävla skön mot andra förare och publik. Tjaa ksnake inte mot den eviga tvåan #3...
Materialet avgör väl för det mesta?
Njae, så körs ju däcken också av världens snabbast mc-förare på världens snabbaste hojar - därför behöver nog inte avvikelsen vara så stor för att resultatet ska bli olyckligt.Är det någon som tror att de ger ut skitdäck? Eller skiljer det sig så jävla illa i produktionen?...
Nja, jag tror mer de är inne på att det skulle vara något tillverkningsfel i just det däcket som satt på JL:s maskin? Det var väl i USA som Rossi körde sopslut på ett av sina däck under rejset och det spekulerades i liknande termer?
Oups! Från en säker andraplats under sista varvet till DNF. Italienarna i depån lär ha skakat på huvudet och känt sig väldigt nöjda med att det bara blev en säsong.
Jo visst var det så och du kan även se det som att vissa hanterade mkt bättre än andra men materialet avgör alltid annars skulle abraham kunna vinna likaväl som Rossi. Idagens läge kan 4st förare vinna ett race till stor del pga materialet för vissa andra i fältet skulle helt klart kunna utmana på samma material dock långt ifrån alla.Ok. Då var det alltså inte mer än vanligt uppseendeväckande med alla plötsliga framhjulssläpp i helgen
Jag som Rossi-fan tror att det kan bli en bra helg ändå, Lorenzo och Dovizioso ligger före men ligger samtidigt över gränsen och därför kraschar de.
Rossi har nog mer att ge men vill inte dra på sig en onödig skada under träningarna, så länge han startar i topp fem så har han stor chans att göra ett bra race och kör all in då istället.
Är det någon som tror att de ger ut skitdäck? Eller skiljer det sig så jävla illa i produktionen?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|