Hade vi inte haft VAG:s produkter att jobba med så hade vi inte överlevt.Är det ditt mantra varje kväll inför läggdags?
Fattar inte aversionen mot VAG. Vet ni inte hur man sköter och underhåller bilar?
Skitprodukter.
Tycker jag.
Hade vi inte haft VAG:s produkter att jobba med så hade vi inte överlevt.Är det ditt mantra varje kväll inför läggdags?
Fattar inte aversionen mot VAG. Vet ni inte hur man sköter och underhåller bilar?
Subaru förstås. Finns det nåt annat vettigt bilmärke idag? Forester eller Legacy/Outback.
Jag skulle nog snegla på något från Alfa jag med om det handlade om en ren tjänstebil, där man inte behöver oroa sig för andrahandsvärde och underhåll...mest för att testa märket, ingen rök utan eld...men de bygger läckra bilar.
Men jag anar att det är lite som med duccar, det är mycket snack av haters..
Tjänstebil är mest intressant om du ändå tänkte köpa ny och njuta av nybilsdoften men skatteregler gör att det är inte så hiskeligt mycket mer fördelaktigt än att själv köpa ny bil och jämför man med en fem år gammal bil så blir det betydligt dyrare, alterantivt betydligt mindre lyx och komfort för samma peng.
Aversionen mot VAG grundar sig inte bara i att det är bristfällig kvalitet på komponenter.
När det sen strulat för många och därtill bemötandet vid uppenbart felkonstruerat och klent, då blir det kärvt med rekommendationer. Det är normalt enligt tillverkaren och inget fel, i princip oavsett vad som sker. Det är väl sin sak om det tas lite ansvar.
Har haft det tvivelaktiga nöjet att köra Peugeot 508sw. Näääj, vilket bullrande, gnisslande mög med träbänkar.
Det här är en sådan grej man drar sig för att skriva, för "ingen" kommer tro på en:
Under åren 2004-2005 hade jag tre kompisar eller kollegor som hade 2,0 T Spark motorn. Alla tre fick totalt motorhaveri.
Vadå 6kr dieseln?
Fast det var bara första serien motorer dom hade problem med. Som jag förstod det var det en felprogrammerad robot i monteringskedjan som hade fått för sig att det var smart att limma igen en oljekanal till ett av lagren (minns inte om det var ett ramlager eller ett vevlager), vilket ju förstås innebar att det skar å det bestämdaste efter runt 5-10k mil. Dock upptäcktes det rätt fort och åtgärdades på nästa serie.Subaru's diesel har ju haft lite tillförlitlighetsproblem. Å andra sidan kanske just som tjänstebil som man ska ha en sådan så man själv slipper stå för eventuella renoveringar.
Första passaten. 170hk 4wd dsg. Bodde på verkstaden, mest för skitfel så som stereon som byttes tre ggr. Spolare lysen, ac funka inte som från ny, lådan smällde som fn mm. Minns inte allt men varannan månad på verkstad. 9800mil 1,5år hade jag den bilen.
Nu med min "nya" sharan så är det turbobyte efter 2000mil. Strulat med effekten sedan 1000mil. Men VW vill inte byta turbo utan felkod på 2000mil. Hur kan jag servat bilen bättre?
Kollegans gas passat byttes låda i vid 2k mil och igen vid 4k. Sen bytte han bil.
Många tjänstebilspassater har bytts innan 3 år för företagen inte har råd att ha bilen boendes på verkstaden.
Jag skulle nog snegla på något från Alfa jag med om det handlade om en ren tjänstebil, där man inte behöver oroa sig för andrahandsvärde och underhåll...mest för att testa märket, ingen rök utan eld...men de bygger läckra bilar.
Men jag anar att det är lite som med duccar, det är mycket snack av haters..
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|