Tjita1
Guest
Jaså har det äntligen kommit, då kan den vara ett alternativ när jag skall byta om ett tag.
Eller gäller det bara Outback och inte Legacy?
Bara Outback än, men det ska komma på Legacy också om det var i år eller nästa.
Jaså har det äntligen kommit, då kan den vara ett alternativ när jag skall byta om ett tag.
Eller gäller det bara Outback och inte Legacy?
Vad du än gör skaffa inga japansk skit! Det är ungefär lika kul som att köpa mjölk! Skaffa nåt som du blir glad av när du sätter dig i! Livet är för kort för att va förnuftig!
Det är mitt tips!
Jo mycket är ju tycke och smak framför allt med stolar men vad var det som du reagerade mot då, var den för mjuk eller för hård i fjädringen?
Masters GT med sportchassie och sportstolar. Vw´s standars skinklädsel/stol. EN stol som till en början är bekväm men efter 40mil är för hård. Finns ingen stoppning och en vanlig enkel dyna på 1cm gjorde den bra mycket bättre.
Bilen var för hård och okänslig i fjädringen för normal åka. Mjuk och okänslig när den pressades lite. Så jag antar att en standard fjädring är bättre på dessa bilar, både i fart och komfort. Min fjädring dög som sagt var inte till något utom att få bilen hålla en snygg profil på utseendet.
Vad du än gör skaffa inga japansk skit! Det är ungefär lika kul som att köpa mjölk! Skaffa nåt som du blir glad av när du sätter dig i! Livet är för kort för att va förnuftig!
Det är mitt tips!
Är det tjänstebil eller förmånsbil? (läser tjänstebil men förstår förklaringen som förmånsbil)
Vet inte om någon skrivit det, men nog bäst ekonomiskt att behålla det du har.
Har en -13 520d som förmånsbil. Den dra 0,5l/mil på långresor.
Med 6:50Kr/mil i milpeng, för diesel, så betalar jag ca 50öre per mil för tjänsteresor.
Skulle i efterhand ha valt att köra min egen privatbil istället med 18:50 + 12:00 i ersättning/mil.
Jag är inne lite på att köpa en helt ok bil själv och använda den men det blir rätt snålt i slutändan som ja räknat.
Typ 26.5/mil skattat
Däck: c:a 5000/år
Skatt c:a 3000/år
Försäkring c:a 9000/år (sjukt dyrt på mig tydligen för en jävla diesel! Min 600hk bil är billigare!)
Diesel: 30000/år
Service: 4000/år
Kör c:a 250mil/mån
Vilket lämnar runt 2100/mån att lägga på en bil, blir ju inte världens bil för såna summor.
Kanske nya Mercedes C-klass skulle smaka? En utrustningslös 200 alternativt en 180 med en liten smula utrustning platsar under 7,5 basbelopp.
http://www2.mercedes-benz.se/conten.../models/c-class/w205.flash.html?isflipfocus=1
Du får räkna på själva förmånen också.
På min bil ca 4000kr/månad i förmånsvärde.
Betalar man endast kommunalskatt (ca 30%) blir det ca 2500 mer i månaden i lönekuvertet.
Polaren kom dragande med nya Opel Insignia CDTi Biturbo och jag blev intresserad..
193 häst, 6vxl automat, AWD, en JÄVLA massa utrustning och fritt val mellan "sports tourer" och "Country tourer", vilket jag antar är någon crosscountry/allroad/alltrack/höjd markfrigång variant, för runt 7.5 basbelopp.
Någon som har erfarenhet av Opel?
Jag tänker bara köra bilen i tre år, jag skall inte äga skiten efter.. jag bryr mig inte om andrahandsvärdet.
Har ju kollat på SAAB's 9-3 diesel (automat) men tycker dom åkt upp en hel del i pris på senare
.
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |