Tjeckiens GP Brno

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Tråkig med Hopkins då han visade att han fortfarande kan(brutet finger)!

Tror att Pedrosa tar detta före Lorenzo och Stoner åker ut i kattsanden!

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nya delar till Ducatin och även nya positioner för styrhalvor gjorde att Rossi fick mycket bättre känsla för vad som händer med framdäcket.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
nya positioner för styrhalvor
Betyder det här att man flyttat på cliponen?

En granne har en några år gammal Ducati.
Den har koniska övre gaffelrör vilket innebär att det inte går att skjuta cliponen upp / ner på gaffelrören. Inga lätta justermöjligheter.
Varken av clipon eller av gaffelrören i styrkronorna.
Inte så kul. Eftersom han inte var nöjd med sittställningen.

Samma system med koniska gaffelrör på Ducatis MotoGP?

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Så är det med allt italienskt. Det är magi över oss.

Nutte

...
Gick med
17 May 2005
Hoj
KTM 450 - 09 geggmoped
Betyder det här att man flyttat på cliponen?

En granne har en några år gammal Ducati.
Den har koniska övre gaffelrör vilket innebär att det inte går att skjuta cliponen upp / ner på gaffelrören. Inga lätta justermöjligheter.
Varken av clipon eller av gaffelrören i styrkronorna.
Inte så kul. Eftersom han inte var nöjd med sittställningen.

Samma system med koniska gaffelrör på Ducatis MotoGP?

Tror dom har gjort nya clip-on som har en annan utformning, bara svarvat ihop efter önskemål.
Jag tror personligen inte att din grannes gamla ducati har så många justermöjligheter gemensamt med ducatis gp11.1, koniska gaffelrör tror jag inte att den har (vet ju aldrig med ducati iofs, dom kan ju också vara fyrkantiga?)

Måste ju gå att köpa andra clip-ons för din granne också, finns ju olika modeller så det blir en annan höjd tex, förhöjda clip-ons. Och clip-ons där handtaget sitter lite olika på ringen som klämmer runt gaffelbenet och olika vinklar mm så går det att ändra sittställningen på så vis, har ingen ducati så vet inte men det borde finnas då det finns till andra hojar..

Så är det med allt italienskt. Det är magi över oss.

Är det magi över er också?? Då kanske det är dags för dig att börja dansa regndans då utav bara satan så Rossi får använda regnsulorna så han har en chans imorgon.
Och tidigare i tråden förutspådde du Rossis vinst nästa år med ett italienskt team så NI fick vinna VM så får väl hoppas att den där magin du pratar om hittar till ducati fabriken någon gång också, hittills så verkar den enda magin i ducati hojen vara: sim-sala-bim-framhjulssläpp! Verkar vara svårt att trolla bort problemet också..

Har du hört att Rossi förhandlat med honda om att byta märke tills nästa år förresten?
ABANDON SHIIIP!:D

Tråkig med Hopkins då han visade att han fortfarande kan(brutet finger)!

Ja jävligt synd, hade varit kul att se om Hopper kunde fortsatt att åka ifrån Bautista. Är övertygad om att det blir fler tillfällen, Hopper har nog en hel del att komma med som kan hjälpa suzuki med utvecklingen av deras nya 1000cc hoj och skulle vara kul att se honom få en plats nästa år också:)

Hopper om kraschen:
http://www.motorcyclenews.com/MCN/s...togp-john-hopkins-ruled-out-with-hand-injury/

edit....
Jag vet det stranddr3am.. Försökte bara få igång italien och så ville jag veta vilken sorts magi som fanns.
Det förstod nog du också men det ryckte väl för mkt i besserwisser-nerven antar jag..

Last edited:

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Jag har en uppfattning och den stämmer inte med din så därför frågade jag.

:rofl

Ok, då ber jag om ursäkt om jag felbedömde. Då hoppas vi på en säsong med alla nuvarade märken i pallkrig plus ett antal nya aktörer som slåss om pallen nästa år!?

Vi vill inte ha en Honda/Yamaha-cup va?

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Efter läst artikeln är sammanfattningen att [bra text!]
Plus: Kolfiberarmerad plast dämpar vibrationer mycket starkare än aluminium eller stål. Även om man kunde bygga en kolfiberkonstruktion som i allt övrigt fungerar exakt som en metallram skulle feedback:en till föraren om vad hjulen håller på med vara mycket svagare och svårare att tolka.

Edit: Förtydligande för att slippa inlägg från smartass:en här...

Last edited:

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Hoj
yz 144,piaggio 125....
då säger jag det:en vurpa från stooner skulle sitta fint så att lorenzo får de fina poängen till att vinna mästerskapet.
rossi får mer och mer ordning på hojen så där är det bara fråga om tid.
pedrosa har fått bra snurr och kör riktigt stabilt så frågan är om han inte kommer förstöra så mycket för stooner så att med lite tur lorenzo kan vinna.
ja,jag håller på lorenzo:)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Pedrosa matar in mid och höga 1.56 tider. Ingen annan under 1.57.
Pedrosa ser otroligt stark ut och frågan är vem som varit i VM-ledning om inte incidenten på Le Mans inträffat?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning