Tjej på hoj?

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Ja
Rigge skrev:
Men sluta klaga!! Du har ju ett riktigt guldläge, låt henne ta bilen å åk själv såklart. Dessutom har du ju Ducati så då kan du säga att den gick sönder varje gång ni är på väg till svärföräldrarna :tummenupp
:rofl Funkar varje gång.
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Hagster skrev:
Eller va glad att du slipper ha med de extra kilona bakpå, det är jag.
Jaså?..Mina kilon har du minsann erbjudit dig att skjutsa runt på.. :arsele :tuttar :D



andersson turbo skrev:
Den där fotpinnen e de nåt du behöver hjälp med eller e de bara signaturen du har??
Känner du dig sugen på att svetsa eller?... :D
(den e väl de enda på hojen som e helt tror jag :3freak )
 

Dunderkissen

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2004
Ort
Älvsbyn
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat
Jag hade samma problem med min flickvän. Man fick övertala henne och fjäska lite grann, till slut så åkte hon en liten sväng och då var hon fast. Nu är nästa steg att få henne att provköra, så kanske hon köper en egen hoj!
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Anneli skrev:
Jaså?..Mina kilon har du minsann erbjudit dig att skjutsa runt på.. :arsele :tuttar :D




Känner du dig sugen på att svetsa eller?... :D
(den e väl de enda på hojen som e helt tror jag :3freak )

Jasså vad har hänt med den då har du ramlat av hehe
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Anneli skrev:
Jaså?..Mina kilon har du minsann erbjudit dig att skjutsa runt på.. :arsele :tuttar :D
Känner du dig sugen på att svetsa eller?... :D
(den e väl de enda på hojen som e helt tror jag :3freak )

Vågar du åka bakpå, var det inte du som hamnade i skogen i somras?.
:va
 

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Ort
Örnsköldsvik.
Hoj
Honda oldschool - i bitar
korvgubbe skrev:
Jag har en oerhört enkel fråga, lika enkel som den om meningen med livet:

Hur fan får jag tösabiten min att åka med?


skaffa en gixxer 1000!! :kär :D

jag älskar att åka bakpå.

men självklart blir jag nervös ibland, tillexempel när han kör 200km/h och jag har en kass hjälm och inte ett skydd på kroppen, når knappt runt honom heller... :( (så när han axxar så tror jag att jag ska åka av...)

på kurvig väg i sådär 140-150 är det däremot underbart, men jag vill ha ny hjälm samt skydd.

sen tycker jag bakhjul är skoj men skrämande.

var otrolig otäckt att åka på slangen då vi båda var bakis, jag såg baaara moln, hade svärfars dyrbara filmkamera i en sladdrig ryggsäck som hängde bakpå med 2 spritflaskor som stack rakt in i ryggen.
Och sedan känner jag hur karln börjar hulka, alltså nästan spy....
VAD FAEN GÖR MAN?! :va :gnissla

men annars tycker jag som sagt att när han axxar känns det som värst.. men det är skoj, men ändå hemskt.. nån som förstår vad jag svamlar om?
 

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Ort
Örnsköldsvik.
Hoj
Honda oldschool - i bitar
utvecklar tråden åt ett annat håll,

HUR ska man åka som?

finns det överhuvudtaget ngn slags teknik?
(alltså jag försöker ju hänga med å luta åt det håll som karln lutar åt)
men jag menar mest i att hålla sig kvar å så där..

kort sagt: hur tycker ni att den som åker ska göra? :confused:
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Lilla_damen skrev:
utvecklar tråden åt ett annat håll,

HUR ska man åka som?

finns det överhuvudtaget ngn slags teknik?
(alltså jag försöker ju hänga med å luta åt det håll som karln lutar åt)
men jag menar mest i att hålla sig kvar å så där..

kort sagt: hur tycker ni att den som åker ska göra? :confused:

Det är inte så mycket fråga om tycker. Det värsta som finns är passagerare som lever ett eget liv i kurvorna. Det finns två saker som jag talar om för nya passagerare, nummer ett är att försöka följa med följa med i kurvorna, så att passageraren lutar med föraren, vare sig mer eller mindre.
Nummer två är att inte kliva av och på motorcykeln utan att först uppmärksamma föraren på det, så att man inte blir överraskad av kraftig snedbelastning när man stannat någonstans.

Sen kan man lära dem lite andra knep också, såsom händerna på tanken vid inbromsningar och liknande. Men ovanstående två saker är de som jag anser vara det viktigaste för att det skall vara problemfritt.
I övrigt håller jag med en hel del av ovanstående inlägg, börja mjukt, kör runt lite i ett stilla tempo. När/om passageraren tycker att det verkar ok, prova att köra lite kurvtagning i mjukt tempo. Det absolut värsta du kan göra är antagligen att försöka imponera genom att ge järnet i kurvorna.
Det är möjligt att hon gillar det ändå, men sannolikheten för att det skall bli tvärtom är stor. För att en passagerare skall ha något utbyte av åkturen gäller det att hon/han litar på den som kör, det gör man inte om föraren kör som om det vore det sista han gjorde.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Lilla_damen skrev:
kort sagt: hur tycker ni att den som åker ska göra? :confused:
Absolut inte sätta ner fötterna i marken vid korsningar, absolut inte försöka styra. Sen finns det inga specialla regler, fast det är jobbigt med såna som inte kan sitta still (vingelfaktor).
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Stackare.. tycker annars att dom flesta vill åka med.. men en annan fick ju hojkortet i julklapp av min tjej (hade inte en aning om att jag skulle få det.. så det var en riktigt kul överraskning).. sen passade hon att ta ett själv.. så vi körde upp samtidigt.. om jag skulle åka bakom nån så blir de tjejen.. hon kör lugnt fint o rytmiskt.. man känner sig helt enkelt säker när man åker me henne.. :)
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Det var inte mycket aktivitet så här på morgonkvisten...

Har faktiskt aldrig åkt med bak när en tjej har kört, vore intressant att prova nångång. Fast ju mer jag kör själv, desto mer tveksam blir jag till att åka bak med någon annan över huvud taget. Känns konstigt att släppa all kontroll på det sättet... Då vill jag verkligen veta att det är en person som är minst lika bra förare som jag själv.
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
Hightuned skrev:
Vågar du åka bakpå, var det inte du som hamnade i skogen i somras?.
:va

Jo de va jag som fick mig en luftfärd ut i grönskan, (har precis börjat jobba faktiskt) Jag åkte med Mattias en gång efter den händelsen på min egen hoj,enda gången det kändes lite i obehagligt i magen var när vi passerade olycksplatsen, men jag har faktiskt aldrig åkt med någon som har sån otrolig koll på vad han gör som Mattias har :Bugar :banana .. (o ja har haft turen att få åka med ganska många..)
Jag har alltid älskat att åka med och aldrig varit rädd, (kanske litar för lätt på folk.. :rolleyes: ) så jag hoppas verkligen att jag inte gått o blivit skraj över vintern, men det återstår väl att se..
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Anneli skrev:
Jo de va jag som fick mig en luftfärd ut i grönskan, (har precis börjat jobba faktiskt) Jag åkte med Mattias en gång efter den händelsen på min egen hoj,enda gången det kändes lite i obehagligt i magen var när vi passerade olycksplatsen, men jag har faktiskt aldrig åkt med någon som har sån otrolig koll på vad han gör som Mattias har :Bugar :banana .. (o ja har haft turen att få åka med ganska många..)
Jag har alltid älskat att åka med och aldrig varit rädd, (kanske litar för lätt på folk.. :rolleyes: ) så jag hoppas verkligen att jag inte gått o blivit skraj över vintern, men det återstår väl att se..

Du vekar ju inte ha blivig avskräckt ifall du vågar åka med Mattias, han saknar ju totalt respect för våran trafiklagstiftning?.
 

Pillis

Jag begär inget men vill ha allt...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Falkenberg
Hoj
En familjeräser...Emmaljunga City Cross -07
Om någon NÅNGÅNG frågade mej om jag ville åka med skulle jag bli överlycklig. Har ju fått den uppfattningen att killar INTE vill ha nån bakpå :confused: Men OM jag hade haft pojkvän som körde hoj skulle jag faktiskt förvänta mej en åktur då och då :tuttar
 

R6babe

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Åhus
Hoj
Suzuki tl1000s
korvgubbe skrev:
Jag har frågat henne.. fick henne att åka med en gång efter att ha förmått henne köpa hjälm och ryggskydd.
Den gången körde vi bara 50 och 70väg. Inte en endaste km över lagstadgad hastighet. (Jag körde gamla nynsävägen istället för den stora fina motorväg som går bredvid) Motorväg vågade hon inte alls åka..

Försöker nu få henne att köpa ett begagnat och billigt skinnställ..(1500:)

...Problemet att vi har en bil och även om jag vill åka båge tar hon hellre bilen om vi ska till samma plats.

Då får du nog problem. Du skulle ha gasat så in i helvette :lol då hade hon garanterat följ med igen :hihi
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Pillis skrev:
Om någon NÅNGÅNG frågade mej om jag ville åka med skulle jag bli överlycklig. Har ju fått den uppfattningen att killar INTE vill ha nån bakpå :confused: Men OM jag hade haft pojkvän som körde hoj skulle jag faktiskt förvänta mej en åktur då och då :tuttar

Jag har ju faktiskt det motsatta problemet, det är inga flickor som vill åka med mig, sen om det beror på min obstinata personlighet med motbjudande yttre eller avsaknad av körfömåga kan vi lämna osagt?. Eller är det kanske så att flickar inte vill åka italiensk skrot för att dom helt enkelt väntar sig att den ska går söder och vi ska bli strandade någonstans i ödermarken där dom kanske tvingas ha sex med mig för att hålla värmen och överleva nattkylan?. :confused:
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top