Tjejen är mot motorcyklar

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Alltså, hon var ok med att du skulle flyga flygplan, tills hon såg det klippet? Tror hon att det där är representativt för hur det går till för sportslig eller?

Bäst du inte visar "Fast and The Furious" för henne, för då måste du väl sälja bilen sen...

Förklara att de flesta som omkommer på hoj gör det under sina första år på motorcykel, pga av orutinerad.
Du är förbi den tröskeln, och kan köra vettigt utan att ta onödiga risker antar jag.

Hon verkar ha en helt orealistisk syn på hur farligt det är. Är väl ca 300 tusen hojar i Sverige, och runt 40 omkomna, så det är ju inte rysk roulett direkt.

För övrigt hade jag lillasyrran på besök som berättade om avslitet muskelfäste i skulderbladet och söndertrampade tår...gissa vad hennes fritidsaktivitet är...

Wizzard

Village Idiots MC
Gick med
14 Dec 2003
Hoj
GSX-R 1100 -92; GSX1300R Hayabusa 2014
Så började det hos oss också- ingen hoj, så jag hyrde en hoj och körde lungt på Bogesundsvägen, framme i Vaxholm frågade jag vad hon tyckte. Hon berättade att det var riktigt häftigt, så jag frågade om vi skulle köra på Åland några dagar.. ringde o bokade färja o övernattning. Efter den turen började hon tjata på att vi skulle handla hoj...
Skapa en vision, visa på möjligheter, skapa budget - genomför! :banana

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
Man kan råda varandra i dessa förhållanden om vad man tycker är bra och dåligt i olika ämnen och framförallt göra ett försök i att förstå varför den ena partnern i detta förhållande inte delar den andres åsikter i ämnet.Men att förbjuda den ena att göra något är inte direkt förtoendeingivande i längden rent förhållandemässigt oavsett om man menar väl ur en ren säkerhetssynpunkt.

En del lever sina liv i en förmodad hälsosam livssyn och äter ekologisk mat, åker kollektivt, gympar, äter vitamintabletter och skaffar larm till sin bostad för en ökad trygghet samt har den mest krocksäkra bilen i garaget osv i en egenbyggd tro att de lever bra och säkert samt hälsosamt.

Andra luffar runt i världen med en ryggsäck som enda hem.Andra hoppar fallskärm och bungyjump eller kör mc på de mest egendomliga vis osv när dessa tycker att livet är till för att upplevas.Ingen vare sig de är trygghetssökare eller äventyrare i livet vill dö i förtid.Att köra mc är en risk som så mycket annat i livet bland andra individer som färdas i denna trafik.Men att välja bort denna mc körning pga eventuell skaderisk/död i dessa fall vore som att säga nej till en del av livet och vad det har att erbjuda beroende på ens egen uppfattning och ekonomi mm i ämnet.

Dom ständigt rädda för livet lever ibland i små egehändigt byggda skyddsbubblor och dör ändå i förtid då och då av t ex sjukdomar och lika många olycksfall som de spänningssökande.Att motorcykelförare skadas samt avlider i trafiken ibland liksom andra trafikanter är inget nytt och lär fortsätta så länge varje individ kan framföra sitt eget fordon på sitt eget vis.

Livet är så kort så kort och evigheten efter detta liv förmodligen väldigt lååååång.Så hur var det nu i detta korta liv.Ska vi överbeskydda oss från alla yttre faror som kan leda till skada eller ska vi leva detta korta liv på ett roligt vis så långt det är möjligt.

Själv gift sedan trettio år tillbaka med en underbar kvinna samt med ett mc kort i fickan och en hoj i garaget där denna förstående fru som inser faran och glädjen i hojkörning ständigt ber mig att köra försiktigt men aldrigt i livet skulle förbjuda mig denna körning även om vi båda är införstådda med diverse faror i ämnet.

:crash

Ja och sen tycker jag att faran med motorcyklar är överdriven. Visst ofarligt är det inte men tar man det lugnt är nog inte risken för dödlig utgång påfallande. Känns som att kvinnan ifråga hittat en ny kontrollmetod. Kan till och med vara så att hon känner avundsjuka mot ditt nya intresse. Fokus flyttas från henne så att säga. Köp hoj och strunta i lipandet är mitt råd.

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Köp banhoj, kör bana. Var inte så jävla otaktisk att det första du gör är att visa henne en "moto gp crash compilation" från youtube det första du gör, snarare något från smc lugn grupp steg 1 någonstans, lyssna, argumentera, på riktigt. Varför vill hon inte att du ska köra hoj? Varför tycker hon att det är så farligt? Har några av hennes kompisar parkerat i sidan på bilar eller i träd på bulten? Någonstans måste det ju liksom finnas något mer än "Jag ska köpa hoj" - "UUÄÄÄÄÄÄÄHÄHÄHÄHÄÄÄÄ med sprutande tårar". Det bör dessutom komma någonstansifrån, och det är därifrån jag tror du måste börja.

Duke0

Sporthojsnörd
Gick med
22 May 2003
Hoj
Ingen
Läs på om det här med häskartekniker (som du verkar vara utsatt för)
Hon borde vara intresserad av saker som gör dig glad / lycklig. segelbåt är väl också inte ofarligt
du kan ju ramla i havet o ja...

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
Läs på om det här med häskartekniker (som du verkar vara utsatt för)
Hon borde vara intresserad av saker som gör dig glad / lycklig. segelbåt är väl också inte ofarligt
du kan ju ramla i havet o ja...

Nej, fler ska verkligen inte slänga sig med vänsterretorik. Om TS har så låg pondus att kvinnor kör över honom så får han finna en kvinna som inte kör över honom.

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Kör med statistik och jämför mot andra aktiviteter för att lugna henne och köp sedan en hoj som inte är i värstingkategorin.
Det är inte bara för henne som det kan vara bra med en lite lugnare hoj utan även för dig att köra en sommar och avrosta dina hojlösa år.

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Känns som andra problem än bara MC köp

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Min gubbe ville inte att jag skulle vare sig ta kort eller köra hoj. Men det bestämmer inte han. Det gör jag. Han överlevde.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
En titt i kristallkulan TS? I denna digitala visdomsvärld har medlem Lucius redan definierat relationer av det slag vi diskuterar i denna tråd och därför blir mitt ödmjuka tips till Dig att Du:

1 - läser igenom Lucius profetia i denna tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?108640-Myterna-FRIHET-och-BRUDAR

2 - Ägnar en smula meditativ kontemplation till att avgöra i vilket stadium Er relation befinner sig.

3 - Beslutar Dig för om Du ska fullfölja profetian, tjacka hoj i st f chey eller välja att avstå hojåkandet till förmån för hennes intressen under en obestämbar framtid.

Lycka till med Ditt val :)

Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Du får smyga på henne motorcyklarna.

Börja med att köpa en moped, kan du inte ens börja där så köp en elcykel med motivet att ta dig till jobbet. Säg att den är trasig och köp en moped, eller en vespa med lite större motor, du har ju körkort... fortsätt i samma stil så har du snart garaget fullt av motorcyklar och din tjej fattar inte ens hur det gick till.

Nyheter
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende