Tjejen är mot motorcyklar

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Hoj
TM en 250 19 suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
hej
livet går inte i repris det är här och nu som gäller :yoparty skulle köpt hoj direkt sen är det hennes problem om hon inte kan ta det då får hon välja. hoj åkat är ju en del av dig så det ingår ju i paketet

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Första svaret, andra inlägget i tråden.
Där kunde det slutat, redan innan det börjat. Det är ju så det är.

Men sådant hindrar inte mig att lägga näsan i blöt!

Nuts, ditt förhållande är redan slut. Sorry for being blunt.
Men, inte så som har beskrivits i tråden tidigare, utan...

Du är alltså beredd att köra över din livspartner och hennes uttalade motvilja mot något du tycker är viktigt?
Så gör man bara inte.

Det är hänsynslöst och tyder på bristande respekt.
Lika respektlöst som att gömma någons utrustning, lika omoget som att kasta sig på golvet vid kassalinjen för att böla och skrika sig till något man vill ha.

I ett förhållande så förankrar man och är enig om ett beslut av denna magnitud. Man mosar inte bara på efter eget huvud.
Vänd på steken för att göra det mer begripligt: ens partner bestämmer inte ensidigt att "nu skall jag köpa häst och det får du bara ta."
...och det handlar inte om pengar. Även om man så hade Schlaraffenland som postadress och kunde koka papier mache på sedlar så styr man inte om familjens liv ensidigt på det viset.

Summa summarum: Ni respekterar inte varandra, och har inte en tillräckligt stark grund att bygga vidare på.
Split up nu, innan ni investerat i barn och gräsmatta som måste hållas prydlig.

Jag skojar...?
Inte mycket.
Jag myser åt hästtjejsreferenserna i tråden. Lever även jag sedan mer än 30 år med en hästkvinna som aldrig slutar imponera på mig. Skulderbladsfraktur och AC-ledsluxation just nu denna veckan, men inte tillstymmelse till gnäll.

Natten till fredagen dök det upp en annons på Blocket- jag såg den just vid sänggåendet: en Super Tenere, första årsmodellen, rätt färger, svarta fälgar, få mil, rätt pris - en av alla hojar på min bucketlist.

"Fan, egentligen skulle man sätta sig i bilen nu, köra hela natten och stå på snubbens förstubro klockan 8 på morgonen och bara bryta loss den ur hans händer innan telefonerna börjar ringa..."

"Vill du ha den?"

"Ja!"

"Men, vad gör här då? Ge dig iväg - skynda dig så du verkligen är först på plats imorgon bitti."

...och så kom det sig att det nu står en 3LD hemma på gården, och alla är nöjda och glada.

Jag vill inte utmåla mitt liv som någon blueprint för alla andra att kalkera av: "förutsättningarna är så ofattbart olika" som en vis man sade - men tjafsar ni båda om en sådan här sak, och är beredda att begränsa varandra/köra över varandra så tidigt i livet så är det nog läge att dela på sig innan konsekvenserna blir för tunga.

NEEEEEEEJ... i ett fungerande förhållande låter man sin fru, sambo, närbo, särbo eller hur det nu ser ut göra det dom trivs med och älskar förutom sin fru, sambo, närbo, särbo eller hur det nu ser ut.

Så är det PuNkt.

notrightrider

Thought is the enemy of flow
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
NEEEEEEEJ... i ett fungerande förhållande låter man sin fru, sambo, närbo, särbo eller hur det nu ser ut göra det dom trivs med och älskar förutom sin fru, sambo, närbo, särbo eller hur det nu ser ut.

Så är det PuNkt.

Ja, i det läget så är ju stavningen punGt helt fel... :7peta

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Fy fittan vad tråkigt det låter. Hoppas du tycker det var värt det på din sista dag..

Smagatusk

Guest
Om din tjej hindrar dig från att köra hoj är hon ju inte rätt person för dig PungCKT. Har sagt till min fru att om hon någonsin skull tvinga mig att välja mellan hojen och henne hade jag valt hojen. Jag älskar henne mer än hojen. Om hon skulle utsätta mig för ett sådant val hade hon inte älskat mig villkorslöst och då vill jag helt enkelt inte spendera mitt liv tillsammans med henne.

Hade min sambo krävt att jag skulle älska henne villkorslöst hade jag kickat ut henne.

Vad är det för talesätt egentligen? "Jag älskar dig villkorslöst. Även om du blir fet, spydig, misshandlar våra barn och repar mina cd-skivor kommer jag alltid att älska dig".

Självklart ska man ställa krav på sin käresta. Dock anser jag inte att hindra någon från att köra hoj är ett godtagbart krav.

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Isabell tycker två hojar räcker.

Det tycker inte jag.
En hoj fungerar inte, och den andra är obesiktigad.

Två hojar kanske räcker iaf för jag är inte så sugen på att fixa med dom :hihi

Jag har varit i samma sits som du TS.

-Köper du hoj gör jag slut blah blah snyft bööl.

Jag gjorde slut.
Bästa beslut jag gjort någonsin.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Hojar brukar vara mer trogna än kvinnor.
Motorcycles only need their fluids changed every 2000 miles.

Motorcycles' curves never sag.

Motorcycles last longer.

Motorcycles don't get pregnant.

You can ride a Motorcycles any time of the month.

Motorcycles don't have parents.

Motorcycles don't whine unless something is really wrong.

You can kick your Motorcycle to wake it up.

You can share your Motorcycle with your friends.

If your Motorcycle makes too much noise, you can buy a muffler.

You only need to get a new chain or belt for your Motorcycle when the old one is really worn.

If your Motorcycle smokes, you can do something about it.

Motorcycles don't care about how many other Motorcycles you have ridden.

When riding, you and your Motorcycle both arrive at the same time.

Motorcycles don't care about how many other Motorcycles you have.

Motorcycles don't mind if you look at other Motorcycles, or if you buy Motorcycle magazines.

New Motorcycles must be asked for, and if you don't want to pay for them, you don't get them.

If your Motorcycle goes flat, you can fix it.

If your Motorcycle is too loose, you can tighten it.

If your Motorcycle is too soft, you can get different shocks.

If your Motorcycle is misaligned, you don't have to discuss politics to correct it.

You can have a beer while riding your Motorcycle.

You don't have to be jealous of the guy that works on your Motorcycle.

You don't have to deal with priests or blood-tests to register your Motorcycle.

You don't have to convince your Motorcycle that you're a motorcyclist and that you think that Motorcycles are equals.

If you say bad things to your Motorcycles, you don't have to apologize before you can ride it again.

You can ride a Motorcycle as long as you want and it won't get sore.

Your parents don't remain in touch with your old Motorcycle after you dump it.

Motorcycles always feel like going for a ride.

Motorcycles don't insult you if you are a bad rider.

Your Motorcycle never wants a night out alone with the other Motorcycles.

Motorcycles don't care if you are late.

You don't have to take a shower before riding your Motorcycle.

It's always ok to use tie downs on your Motorcycle.

If your Motorcycle doesn't look good, you can paint it or get better parts.

You can't get diseases from a Motorcycle you don't know very well.
.....

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Det är lite skoj det här med tanke på att det då och då dyker upp kommentarer om att inga tjejer vill ha snälla killar. Det verkar som om även en del killar dras till riktiga rövhål :jisses

Det ska vara lätt :fakta
Är det svårt är det fel :fakta

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
har ni några tips hur jag kan få henne lite mjukare känslomässigt mot mitt nya köp?

Köp något dyrt till tjejen samtidigt, helst något som också är lite farligt. Typ en jätte-dildo med diamanter.

Kimbo

Kraschmaestro
Gick med
10 Jul 2008
Hoj
ducduc
Jag kan bara konstatera det som andra redan har; Förmodligen finns det andra problem med i bilden.

Dessutom kan det väl inte komma som en nyhet att han gillar hojar? Han skriver att han körde mycket när han var yngre. Känns inte helt genuint.

Men för att kunna hjälpa TS bättre, vad har din tjej för intressen?

Last edited:

Shreddie

Gitarrist i Stormhold
Gick med
10 Apr 2011
Hoj
1991, Kawasaki ZXR750R
Min sambo har precis köpt en yama xj6f 2010 och tjatar att vi ska ut å övningsköra dagarna i ända ;) Så jag har inte det problemet :D

Nyheter
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende