Tjejen är mot motorcyklar

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Ömsesidig respekt ....
Sjävklart skall man visa sitt ogillande av eventuellt mc köp, men det kan vara positivt.
Är man VERKLIGEN intresserad så går man vidare och skaffar en hoj :tummenupp
Är det bara en spontan ide, så kan man glömma den :va

Min fru ogillar att jag kör landsväg ( för mycket idioter i trafiken)
Enduro tycker hon är OK. (Träden står i alla fall still när man krockar med dem)

Jag har dock lovad att jag skall bygga klart en bastu innan jag köper en 5:e hoj.
Frun vet att jag blir glad och harmonisk av lite "egen tid".

Last edited:

F. Void

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Hoj
KTM RC8R 2009
Utifrån TS beskrivning i öppningsinlägget verkar det som att det rör sig om ett i grunden osunt förhållande. Om hon går så långt att hon använder fulspel för att du inte ska köra, som att gömma din utrustning, visar det bara på en sak: hon har noll respekt för hur du är som person och vad du vill göra med ditt liv. Har man en sådan person i sin närhet kommer det diktatoriska beteendet tära på förhållandet tills att man har kvar är irritation och ilska. Överlag tycker jag att man hör många helt hutlösa historier här inne, vuxna karlar som "inte får" köpa motorcyklar för sina respektive, eller motsvarande helt overkliga saker; man frestas att undra om det rör sig om 10-åriga pojkar som ska råda över sin veckopeng eller om vuxna män som vill göra saker med sina egna pengar? Sunda förhållanden är sådana som baseras på kärlek och ömsesidig respekt, i detta ingår naturligtvis inte detaljstyrning av den andra partens liv.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vi får hoppas han fortfarande kan/får använda datorn. :död
Mindre troligt. Jag citerar Lucius i tidigare länkat inlägg:

"...2 dagar senare sitter du framför datorn. Netnanny är numera installerat så du kan glömma allt vad porr heter, tom orden på susning.nu är censurerade. Under bokmärkesfliken finns 14 olika hemtex-butiker, Wella samt allt möjligt annat som du inte har en aning om inkl. Fråga doktorn och direktlänkar till totalt spåniga singel-kärringar som råder andra om relationsproblem. Dina länkar till Sporthoj.com är raderade sedan länge och dessutom spärrade på hårdvarunivå..."

I rest my case...

Last edited:

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Byt partner eller lev själv. Sina passioner lägger man inte ner. Allra minst efter påtryckningar från annan. Personligen hade jag inte stått ut en dag med att förminska mig själv eller avstå mina genuina livslånga intressen. Självklart har människor försökt påverka. Det finns gränser hur mycket man ska anpassa sig.

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Att inte kunna ta sina egna beslut när det gäller saker som t.ex. köp av motorcykel är riktigt mesigt. Det troliga är att tjejen byter upp sig om du inte är rakryggad och gör det som är viktigt för dig och står för det.

Gick med
3 Apr 2011
Hoj
Skrot
"Senaste aktivitet: 2015-08-03 22:42"

Visst läser han. Tjejen kanske har sett och sagt att nu får han inte vara med här längre! :lol

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Måste väl säga att jag har en tålig fru.. Jag har en speedboat ( scarab med v8 ) flygcert snabb bil, en mc och ett farligt jobb :gnissla Jag fick åsikten att en sporthoj kanske inte va så bra mest för att hon vet att jag kör som en tjyv.. Hade jag velat ha en sporthoj hade hon ändå inte klagat men kanske inte gillat det.. I din sits så känns det som att kör på låt henne va sur och så får hon ändra sig eller dra :yoparty

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
Jag bestämde mig idag för Ducatistan jag tittat på (Monster 821) och tanten hemma tyckte jag var lite dum som inte lade lånet på huset istället så att räntan blev lite lägre. Så det får väl bli så då.. :D

Jag hade inte ens en tanke på det .. men nån baksida måste det finnas (hon vill väl provköra) :rock

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Dumpa nu! Om hon försöker bestämma över vad du får och inte får göra kommer det bara bli värre och värre.
Eller förklara för henne att hon kan välja att gå eller stanna men du kommer att köpa hoj oavsett så passar det inte...

antonkg

Fartdåre
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Suzuki GSR 600
Hade liknande problem innan. Du får bara helt enkelt övertala henne! Lyssnar hon inte på det... Tja då får du helt enkelt hitta annan brud :arsele

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA