Tjejer är verkligen från en annan planet!

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Nepp finns inte (jorå, ett fåtal). Sen ska man inte ha en tjej att diskutera med heller som många med lite nivå hävdar utan det är kemin (floskel) som ska stämma. Man ska kunna jäklas med varann och humorn ska funka.
Delade intressen är en heller inget krav, jag vill inte ha en tjej som impas av dimmensionen på Långfordens fördelarlåda utan en tjej, inte tjej med plast utan bara en tjej (om det finns)

Att kunna diskutera med en tjej som förstår vad man menar mellan raderna, då finns kemi. Kan man dessutom diskutera helknäppa saker, ja då finns också kemi. Med diskussion menar jag alltså inte att man har något som liknar en jäkla riksdagsdebatt varje dag.

Återkom med det där om delade intressen är viktigt eller ej, när du får göra precis allt på egen hand eller med kompisar och hon gör allt sitt med sina kompisar i tio år. När det är så förstår i alla fall inte jag varför man ens är i ett förhållande.

Vissa intressen mår ett förhållande bara bra av att de delas, medan andra spelar mindre eller ingen roll, dit dimensionerna av din fördelarlåda hör till (om du nu inte är och skruvar i den fem timmar om dagen).

Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Att kunna diskutera med en tjej som förstår vad man menar mellan raderna, då finns kemi. Kan man dessutom diskutera helknäppa saker, ja då finns också kemi. Med diskussion menar jag alltså inte att man har något som liknar en jäkla riksdagsdebatt varje dag.

Återkom med det där om delade intressen är viktigt eller ej, när du får göra precis allt på egen hand eller med kompisar och hon gör allt sitt med sina kompisar i tio år. När det är så förstår i alla fall inte jag varför man ens är i ett förhållande.

Vissa intressen mår ett förhållande bara bra av att de delas, medan andra spelar mindre eller ingen roll, dit dimensionerna av din fördelarlåda hör till (om du nu inte är och skruvar i den fem timmar om dagen).
Hade raptävling med ett par tjejpolare för någon vecka sen, är det kemi? :D

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Västra hamnen har fyra olika personer som hänger där.

1. Plastflickan med färgat hår - de är enormt vanliga. Det innebär inte att de alla är opererade men samtliga vill.
2. Turken i BMW. De dras till nr 1.
3. Stekaren i svindyr bil. De dras också till nr 1.
4. Lattemorsan. Tar upp all plats med väskor, enorma barnvagnar och konstant mobiltjatter.

Detta gäller från Espresso House och en radie på 100 m. Det är egentligen enda anledningen till att jag inte pallar med att vara där nere, det är sjukt mysigt men hela socitetsbiten är sanslöst jobbigt. Bopriserna i området speglar definitivt de som hänger där.
:Bugar

Fast jag håller inte alls med om att det är någon mysighetsfaktor där. Alla ska tvunget visa upp sig o va dryga (förutom vi som kommer ner på MC för det är ju faktum att alla tittar o avundas oss när vi rullar in) o jag föredrar sandstrand framför betong o plankor!

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S

Då måste man definiera betydelsen av intressen...

Hoj, valfri bollsport, musikutövande, nördfetisher såsom startrek, tv-spel etc = intresse

Parmiddag, bio, äta middag ute i goda vänners lag, resa, etc = vanlig jäkla samlevnad.

Jag ser inget problem med att inte dela intressen/hobbys alls. Faktiskt så lockar det mig mer. Mitt första långa förhållande började ruttna när vi skulle till att träna ihop.

De käkar alla steroider.

Korrekt. bl.a P-piller är steroider

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag tror att alla killar måste ha en söt men korkad flickvän för att inse att söt är sekundärt.

Dom som aldrig har haft någon riktigt söt och korkad flickvän går fortfarande på utseendet när dom kollar efter tjejer.

Jag går uteslutande efter andra kriterier än utseende, tyvärr verkar inte tjejerna göra det :huvet

Tjejerna här på SH är nog inte riktigt representativa, då dom redan frivilligt valt att svettas i skinn och ha hjälmhår alla sommarens fina dagar, men dom verkar ÅAS ha horder av hojåkarpojkar efter sig ändå.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Då måste man definiera betydelsen av intressen...

Hoj, valfri bollsport, musikutövande, nördfetisher såsom startrek, tv-spel etc = intresse

Parmiddag, bio, äta middag ute i goda vänners lag, resa, etc = vanlig jäkla samlevnad.

Jag ser inget problem med att inte dela intressen/hobbys alls. Faktiskt så lockar det mig mer. Mitt första långa förhållande började ruttna när vi skulle till att träna ihop.

Resa = vanlig jäkla samlevnad? :confused:

Försök att få med en tjej på en månads resa på hoj, 500 mil och kanske bo i tält, om hon saknar intresse för den typen av resor.

Träna? Sådant "måste" man väl inte göra tillsammans? Kul du drog en lärdom av det i alla fall. :tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jag tror att alla killar måste ha en söt men korkad flickvän för att inse att söt är sekundärt.

Dom som aldrig har haft någon riktigt söt och korkad flickvän går fortfarande på utseendet när dom kollar efter tjejer.

Håller delvis med men nu ska Jag bli lite djupare :sh-premiär

Uteénde och IQ hamnar bägge efter "det där". Det måste finnas "något där" som man bara åker dit på. Det är just detta "något" som gör att man står pall för fadäser, celluliter, hormonutbrått, bristande lokalsinne. Utan "detta" spelar det ingen roll hur snygg, smart och trevlig hon är i längden.

Resa = vanlig jäkla samlevnad? :confused:

Försök att få med en tjej på en månads resa på hoj, 500 mil och kanske bo i tält, om hon saknar intresse för den typen av resor.

Träna? Sådant "måste" man väl inte göra tillsammans? Kul du drog en lärdom av det i alla fall. :tummenupp

Tror du hajar vad jag menar.

Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Oj vad sexig!!!

tror jag spyr!

Bifogat

• Helena Flodén.jpg
    Helena Flodén.jpg
    25.6 KB · Visningar: 151

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Precis som jag tror du hänger med på vad jag menar.

Abso! men jag föredrar acceptans av varandras intressen framför gemensamma dito. Det är inte intressena som håller två personer ihop och i mitt fall kanske till och med fördärvar.

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Tror ni de tagit anabola?

Bifogat

• Lina Hellqvist och Helena Flodén.jpg
    Lina Hellqvist och Helena Flodén.jpg
    131.9 KB · Visningar: 129

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vill man vara fin får man ...
13426.jpg

Ehm, den har något mellan benen...:3freak :zpy

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Abso! men jag föredrar acceptans av varandras intressen framför gemensamma dito. Det är inte intressena som håller två personer ihop och i mitt fall kanske till och med fördärvar.

Och jag föredrar acceptans för varandras olika intressen, samt att man delar en del av dem (men man måste inte typ sitta ihopklistrade och dela dem 24/7, för man är trots allt två individer).

Enbart intressen håller inte ihop två personer, men gemensamma upplevelser och att skapa en historia tillsammans gör och där kan det vara till fördel om vissa intressen sammanfaller. Skidåkning, att till exempel dra iväg till alperna två veckor. Hojsemestrar likaså. Åker man skidor på den lilla kullen bakom huset, eller om man bara kör runt med hojen hemmavid, då spelar det ju inte så stor roll om det delas eller inte.

Nu tror jag vi kommit till vägs ände i diskussionen och resten blir bara upprepningar och små variationer på temat. :)

Ehm, den har något mellan benen...:3freak :zpy

Min första spontana reaktion var att bilden var Photoshoppad, typ ett tjejhuvud som är påklistrat på en bodybuildermanskropp. :3freak Antagligen är det inte så. :gnissla

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Och jag föredrar acceptans för varandras olika intressen, samt att man delar en del av dem (men man måste inte typ sitta ihopklistrade och dela dem 24/7, för man är trots allt två individer).

Enbart intressen håller inte ihop två personer, men gemensamma upplevelser och att skapa en historia tillsammans gör och där kan det vara till fördel om vissa intressen sammanfaller. Skidåkning, att till exempel dra iväg till alperna två veckor. Hojsemestrar likaså. Åker man skidor på den lilla kullen bakom huset, eller om man bara kör runt med hojen hemmavid, då spelar det ju inte så stor roll om det delas eller inte.

Nu tror jag vi kommit till vägs ände i diskussionen och resten blir bara upprepningar och små variationer på temat. :)

Jo men då håller jag med. grejen med att dela intressen i mycket kan leda till att det outtalat blir en självklarhet att man då skall göra dessa ihop men kan man ha den distansen så att det är ok att den ene drar på en skidresa trots att den andre älskar att åka skidor så funkar det. Annars blir de egna intressena en ventil där man får vara sig själv.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år