Tjejer är verkligen från en annan planet!

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Jag föreslår att du går ner till v-hamnen en fin sommardag och letar upp en enda svenne. Har du aldrig varit på Bo01 på sommaren?

Klart det finns plast i malmö, men definivt inte så mycket som det verkar vara i 08a.

Stockholm har mycket mer diversitet än andra svenska städer. Går man ner på fjollplan så tror man att skönhetsidealet är att se ut som crazy frog.

Går man till söder tror man att indie/emo är vägen att gå. Åker man till förorten tror man att Västerås är modets mecka.

Sen måste jag säga att gbgtjejerna klär sig bättre än sthlm:s över lag.
Inge jävla minkpälsar som på fjollplan och inge mjukisbraller som i förorten.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Nu missade du nog vart jag bodde, jag menade såklart att det finns en del sånt i Uppsala. :)
Iof kanske inte just plasten, utan mera beteendet hos en hel del tjejer i min egen ålder (mitten på -80).
Jag tycker att många man stött på har en högdragen attityd, och ofta går detta ihop med ett ganska konstgjort utseende. Det känns nästan lite som "kan dom på stureplan kan minsann vi..", men jag kan gott ha stött på ett fåtal av dessa och bildat en felaktig uppfattning.
Jag brukar ha den turen. :hihi

Jo. Det kan säkert tänkas. Nu har ju inte jag sprungit så mycket efter tjejer födda mitten på -80. Då är dom ju yngre än syrran och det ger lite underliga vibbar hos mig.
För 10 år sedan när jag var i den åldern som tjejer är nu om dom är födda i mitten av -80 så uplevde jag nog många tjejer i uppsala som lite som du beskriver men det var ändå en relativt liten andel och det verkar försvinna med åren. När dom blir så gamla som jag är nu så har dom gett upp den taktiken eftersom dom kommit underfund om att det inte funkar. Eller om jag bara blivit bättre på att undvika dom tjejerna.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Sen måste jag säga att gbgtjejerna klär sig bättre än sthlm:s över lag.
Inge jävla minkpälsar som på fjollplan och inge mjukisbraller som i förorten.

Pälsar hittar du på 15-åriga brudar i de södra villaförorterna.

Tycker det är lite väl mycket tantkläder på Göteborgstjejer överlag, men annars håller jag med dig. Men å andra sidan slipper ju "fittan flyga fram" som Bullysmile uttryckte det. :D :tummenupp

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
You read my mind!

Hatar detta beteende, även om jag såklart tidigare älskade mitt ex

Hatar detta beteende, folk som missbrukar ordet älskar. Man älskar inte någon efter 1vecka.
Åhh jag är 16år och jag älskar verkligen Anders och han säger att han älskar mig. 1vecka har gått så älskar hon Kalle och han Sandra

Man slutar väl inte älska sin son när han blir puckad 13åring. Sluta använda ordet som en fjåårtis. :mad:

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Jo. Det kan säkert tänkas. Nu har ju inte jag sprungit så mycket efter tjejer födda mitten på -80. Då är dom ju yngre än syrran och det ger lite underliga vibbar hos mig.
För 10 år sedan när jag var i den åldern som tjejer är nu om dom är födda i mitten av -80 så uplevde jag nog många tjejer i uppsala som lite som du beskriver men det var ändå en relativt liten andel och det verkar försvinna med åren. När dom blir så gamla som jag är nu så har dom gett upp den taktiken eftersom dom kommit underfund om att det inte funkar. Eller om jag bara blivit bättre på att undvika dom tjejerna.

Ja men då är vi överens. Det skulle förmodligen vara lika konstigt om jag skulle börja springa efter tjejerna/kvinnorna i din ålder som gett upp den där attityden. :gnissla

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Västra hamnen har fyra olika personer som hänger där.

1. Plastflickan med färgat hår - de är enormt vanliga. Det innebär inte att de alla är opererade men samtliga vill.
2. Turken i BMW. De dras till nr 1.
3. Stekaren i svindyr bil. De dras också till nr 1.
4. Lattemorsan. Tar upp all plats med väskor, enorma barnvagnar och konstant mobiltjatter.

Detta gäller från Espresso House och en radie på 100 m. Det är egentligen enda anledningen till att jag inte pallar med att vara där nere, det är sjukt mysigt men hela socitetsbiten är sanslöst jobbigt. Bopriserna i området speglar definitivt de som hänger där.

Japp, håller med.

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Du vet väl att det är just det som filmen Shrek fått sin inspiration ifrån när de skrev kraktärsbeskrivningen för prinsessan.

Hela "förvandlingen" från sessa till troll är ju baserat på verkligheten där pumor tvättar av sig sminket.

hahahah därför den är så ball, när man får se stackars prinsens dumma min när hans prinsessa blir ett troll. :D:D

tur att jag är väldigt sparsam med mitt smink, orka ha massa äckligt skit i fejjan. Kostar massa onödiga stålar som ja hellre lägger på hojen. Klä upp mig och sminka mig kan jag göra när jag ska på något speciellt eller vill känna mig lite extra fin. Är modemedveten men inte så pass mycket att jag följer skiten, klär mig i det jag tycker är skönt och som passar min kropp och dess former. :tummenupp

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Va trevligt att dra alla brudar över en kam, måste vara något stockholmsfenomen det här med plastbrudar. I malmö/skåne ser brudarna någorlunda normala ut. Men stockholmarna är väl lite usa-wannabes. :rolleyes

Finns plastflickor överallt men här nere är det inte så ofta man ser påklistrade läppar, pattar osv.

Det är ingen nyhet att tjejer tar preparat för att bli smalare, efedrin är ett väldigt hett preparat att bruka. Så det är väl på tiden att det kom fram något nytt. Kan ju inte ta tjack resten av livet. :rolleyes:

Orkar inte ens läsa såna skitgrejer dom skriver i tidningen, blir bara så irriterad. Bah!

Drar inte alla tjejer över en kam, vet här finns många normala tjejer. Men det låter som majoritet ser ut så i stockholm. ;)

Ganska avancerat att dissa en sak och sen göra samma fast bra mycket grövre i ett och samma stycke.
Stockholm = 1,6milj invånare om man räknar in kranskommunerna, vi har iofs än så länge pratat om stureplan, vilket är som lilla torget eller vad det heter.
USA = 280miljoner invånare. ;) :D

Men för att personifiera en stureplansbimbo så kan vi säga Linda Rosing, Natacha Peyre, Carolina Gynning och dylika brewdar.
I stockholm har du annars bra mycket mer att välja på men det är den typen av chicks som sticker ut och syns mest och därmed även vad man förknippar med stureplansbimbos.

Men med det du skriver så verkar du själv vara en sån tjej som de flesta killar vill träffa, vet vad mode är men orkar inte bry dig hela tiden men kan klä upp dig snyggt om tillfället förtjänar det... samt skinn på näsan. :tummenupp

Edit: Slängde in en smiley för att visa att jag inte är så seriös med "påhoppet".

Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Ja men då är vi överens. Det skulle förmodligen vara lika konstigt om jag skulle börja springa efter tjejerna/kvinnorna i din ålder som gett upp den där attityden. :gnissla

Ääähh. Vaddå. Dom kanske vill ha lammkött:D

Skämt åsido. Det är bara att försöka undvika dom värsta fallen. För det måste finnas fina tjejer även bland dom lite yngre.

snowwhite

GOOOO ROSSI!!
Gick med
13 Apr 2004
Hoj
Kawasaki ZX6R -03-Såld
klart att vi är, men det är ni med....har du inte läst: Män är från mars o kvinnor är från venus? ;)

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
hahahah därför den är så ball, när man får se stackars prinsens dumma min när hans prinsessa blir ett troll. :D:D

tur att jag är väldigt sparsam med mitt smink, orka ha massa äckligt skit i fejjan. Kostar massa onödiga stålar som ja hellre lägger på hojen. Klä upp mig och sminka mig kan jag göra när jag ska på något speciellt eller vill känna mig lite extra fin. Är modemedveten men inte så pass mycket att jag följer skiten, klär mig i det jag tycker är skönt och som passar min kropp och dess former. :tummenupp

Nej. Och det är väl dessutom ganska opraktiskt med en massa smink som rinner om man ska tvätta hojar mot betalning. Om man inte är ute efter den där tvättbjörns-looken då.:tungan

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Nej. Och det är väl dessutom ganska opraktiskt med en massa smink som rinner om man ska tvätta hojar mot betalning. Om man inte är ute efter den där tvättbjörns-looken då.:tungan

Precis, du förstår mig helt och hållet! :tummenupp

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
1314139698_3af946a7e3.jpg

:Bugar

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Ääähh. Vaddå. Dom kanske vill ha lammkött:D

Skämt åsido. Det är bara att försöka undvika dom värsta fallen. För det måste finnas fina tjejer även bland dom lite yngre.

Men du hade väl en syster sa du? :brynad

Definitivt är det så, men det är svårt att sålla bland hondjuren bara. Men vaffan, jag har ju en grön bil. Det får räcka så länge!

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Men du hade väl en syster sa du? :brynad

Definitivt är det så, men det är svårt att sålla bland hondjuren bara. Men vaffan, jag har ju en grön bil. Det får räcka så länge!

Haha. Ja. Förvisso har jag en syster. Och hon är inte alls omöjlig att få upp bakpå hojen heller men hon bor inte här i stan. :tungan

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Va trevligt att dra alla brudar över en kam, måste vara något stockholmsfenomen det här med plastbrudar. I malmö/skåne ser brudarna någorlunda normala ut. Men stockholmarna är väl lite usa-wannabes. :rolleyes

Finns plastflickor överallt men här nere är det inte så ofta man ser påklistrade läppar, pattar osv.

Det är ingen nyhet att tjejer tar preparat för att bli smalare, efedrin är ett väldigt hett preparat att bruka. Så det är väl på tiden att det kom fram något nytt. Kan ju inte ta tjack resten av livet. :rolleyes:

Orkar inte ens läsa såna skitgrejer dom skriver i tidningen, blir bara så irriterad. Bah!

Drar inte alla tjejer över en kam, vet här finns många normala tjejer. Men det låter som majoritet ser ut så i stockholm. ;)

Klart man drar alla över en kam! det stämmer ju. Och i de få fall en tjej inte känner sig träffad är det väl bara för henne att vara glad.

Jag kan dra det ett steg längre och hävda att minst 70% av alla plastcheyer i sthlm är från Götene, Ystad, Borås, etc och tycker sig ha växt ur sin håla, oppererat in plastkulor som lägger sig i armhålerna och emigrerat till Stureplan för att bli bjudna på skumpa, denna gudars näktar vilken enligt Dem är mer värd än guld.

sen att var enda sopa kan köpa en flarra på systemet gör ingen skillnad. Plast+Skumpa=Ligga

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...