Yeah riiiiight!
Världens äldsta klyscha!
Att män totalt skulle vara fira från alla slags skönhetsideal, att de skulle stå över sådant och vi "stackars svaga kvinnor" är totala offer för skönhetsindustrin. Buhubuhu
Vi det svaga könet vet ju inte bättre än att spöka ut oss och göra allt för att få uppmärksamhet och behaga er män.
Hysteriskt roligt att vissa verkar tro att hela kvinnors existens cirkulerar kring att piffa sig snygg och göra allt för att få uppmärksamhet av er killar.
Visst ni kan vara läckra och fina, men ha inte så höga tankar om er själva.
Se dig om i samhället och tänk om.
Jag tänker närmast på alla de snubbar som står och pumpar järnet på gymmet om kvällarna och solar solarium, använder brun-utan-sol krämer, vaxar ryggen, bleker tänderna osv...
Dessa kritiseras inte, men en kontorsråtta som lägger X antal timmar på att få en deffad sexig kropp gör väl detta för att bli snyggare och attraktivare, inte för att han direkt har någon användning av att kunna lyfta 150 kg i bänkpress på sitt kontorsjobb...
Är inte de lika mycket "offer" som kvinnorna om man nu över huvudtaget måste använda ordet "offer" i denna diskussion.
Varför förlöjligas alltid kvinnorna och männen hyllas?
Rent historisk kan jag hålla med om att kvinnor varit bakåt i tiden mycket mycket mer objektifierade och fungerat som en slags vacker prydnad där hennes plikt har varit att just vara vacker och där mannen varit mer en beskådare snarare än en beskådad person.
Men i dagens samhälle är mannen också ett objekt och blir så allt mer och därför ökar kraven och toleransen för att män ser om sitt ytttre i större utsträckning.
Fåtal tjejer vill se ut/ser ut som Linda Rosing och de flesta sminkar sig (lagom) och fixar till sig. Jag tycker det är jättekul att piffa upp mig och klä på mig en festblåsa när tillfälle ges, det har jag alltid gillat.
Jag är pro plastikoperationer och andra ingrepp och om någon vill spruta in Restylane för att släta ut rynkor så bryr jag mig lika mycket som om nån skulle färga om sitt hår hos frissan, dvs inte alls.
Människan har i alla tider förskönat och manipulerat sitt utseende och idag har vi en helt annan teknisk möjlighet att göra så.
Jag kan garantera att jag kommer spruta in botox i mina kommande rynkor, jag är 27 år och märker redan av att huden inte är lika fast och slät som för 10 år sen.
Totalt naturligt, absolut, jag är inte annorlunda än någon annan människa och åldras och tappar fasthet i hud.
Men om jag kan fixa det med ett enkelt ingrepp och få en en slätare hud så tackar jag inte nej.
Jag vet att jag kommer göra små ingrepp under mina kommande
"åldring-år" och vara helt öppen med det.
Varför finns det en sån enorm skam att ha slätat ut lite rynkor?
Det är väl snarare fuck up att springa omkring och förneka det?
Vissa går till frisören och färgar om håret och känner att det är viktigt för dem, andra stör sig kanske mer på sina smårynkor kring ögonen.
Folk får tycka att det är förkastligt, ytligt och säga "gud vad dåligt självförtroende du måste ha", men för mig är det inte värre än att fixa naglarna och vi har alla olika prioriteringar och jag vet vad jag står.
Självfallet är det tragiskt när människor totalt uppslukas i sitt utseende och sönderoperar sin kropp/ansikte och föröker att se ut som 30 år när de är 70. Det är sorligt, men det är som tur var fåtal som går så långt.
jag kan förstå att du Bullysmile möter ganska många "fuck-up bitches" som sönderfixat sig själva, men flertalet av ladies gör icke på dette vis!