Tjejer är verkligen från en annan planet!

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Killar som är exotiskta är ofta från östergötland.

:yoparty
Okej, kanske fulquota lite....:tungan

Är det bara jag som är mer för brunetter än blondiner?
(Brunett med en snygg röv & ett par halvstora bröst "en handfull" ska det va!)
Hur fan kan någon tycka Rosing är snygg??

Last edited:

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
:yoparty
Okej, kanske fulquota lite....:tungan

Är det bara jag som är mer för brunetter än blondiner?
(Brunett med en snygg röv & ett par halvstora bröst "en handfull" ska det va!)
Hur fan kan någon tycka Rosing är snygg??
Nope, jag föredrar brunetter med.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Bullysmile skrev:
Tjejer är verkligen från en annan planet!

Hur långt kan de gå?

Dagens brudar gör fan allt för att killar ska ge dem uppmärksamhet eller bara gilla dem.
De tror att vi gillar att de ser ut som dagens brudar gör.

Nu har gått för långt, för dagens brudar håller på med så mycket skit.
De sminkar sig överdrivet, slänger in skit i pattarna, förstorar läpparna, ansiktlyft, + en massa andra skönhetsoperationer, löshår, lösnaglar, lösögonfransar, m.m och nu manligahormoner.

Grabbar då?
Skillnaden är att vi (oftast) skiter fullständigt i vad grannen/arbetskamraten/randomperson tycker om oss. Passar vi inte är det bara gå.

Yeah riiiiight! :rofl

Världens äldsta klyscha!
Att män totalt skulle vara fira från alla slags skönhetsideal, att de skulle stå över sådant och vi "stackars svaga kvinnor" är totala offer för skönhetsindustrin. Buhubuhu :gråta
Vi det svaga könet vet ju inte bättre än att spöka ut oss och göra allt för att få uppmärksamhet och behaga er män.

Hysteriskt roligt att vissa verkar tro att hela kvinnors existens cirkulerar kring att piffa sig snygg och göra allt för att få uppmärksamhet av er killar.
Visst ni kan vara läckra och fina, men ha inte så höga tankar om er själva.

Se dig om i samhället och tänk om.
Jag tänker närmast på alla de snubbar som står och pumpar järnet på gymmet om kvällarna och solar solarium, använder brun-utan-sol krämer, vaxar ryggen, bleker tänderna osv...

Dessa kritiseras inte, men en kontorsråtta som lägger X antal timmar på att få en deffad sexig kropp gör väl detta för att bli snyggare och attraktivare, inte för att han direkt har någon användning av att kunna lyfta 150 kg i bänkpress på sitt kontorsjobb...
Är inte de lika mycket "offer" som kvinnorna om man nu över huvudtaget måste använda ordet "offer" i denna diskussion.

Varför förlöjligas alltid kvinnorna och männen hyllas?

Rent historisk kan jag hålla med om att kvinnor varit bakåt i tiden mycket mycket mer objektifierade och fungerat som en slags vacker prydnad där hennes plikt har varit att just vara vacker och där mannen varit mer en beskådare snarare än en beskådad person.
Men i dagens samhälle är mannen också ett objekt och blir så allt mer och därför ökar kraven och toleransen för att män ser om sitt ytttre i större utsträckning.

Fåtal tjejer vill se ut/ser ut som Linda Rosing och de flesta sminkar sig (lagom) och fixar till sig. Jag tycker det är jättekul att piffa upp mig och klä på mig en festblåsa när tillfälle ges, det har jag alltid gillat.

Jag är pro plastikoperationer och andra ingrepp och om någon vill spruta in Restylane för att släta ut rynkor så bryr jag mig lika mycket som om nån skulle färga om sitt hår hos frissan, dvs inte alls.

Människan har i alla tider förskönat och manipulerat sitt utseende och idag har vi en helt annan teknisk möjlighet att göra så.
Jag kan garantera att jag kommer spruta in botox i mina kommande rynkor, jag är 27 år och märker redan av att huden inte är lika fast och slät som för 10 år sen.
Totalt naturligt, absolut, jag är inte annorlunda än någon annan människa och åldras och tappar fasthet i hud.
Men om jag kan fixa det med ett enkelt ingrepp och få en en slätare hud så tackar jag inte nej.
Jag vet att jag kommer göra små ingrepp under mina kommande
"åldring-år" och vara helt öppen med det. :tummenupp
Varför finns det en sån enorm skam att ha slätat ut lite rynkor? :va
Det är väl snarare fuck up att springa omkring och förneka det?

Vissa går till frisören och färgar om håret och känner att det är viktigt för dem, andra stör sig kanske mer på sina smårynkor kring ögonen.
Folk får tycka att det är förkastligt, ytligt och säga "gud vad dåligt självförtroende du måste ha", men för mig är det inte värre än att fixa naglarna och vi har alla olika prioriteringar och jag vet vad jag står.

Självfallet är det tragiskt när människor totalt uppslukas i sitt utseende och sönderoperar sin kropp/ansikte och föröker att se ut som 30 år när de är 70. Det är sorligt, men det är som tur var fåtal som går så långt. :näsblod

jag kan förstå att du Bullysmile möter ganska många "fuck-up bitches" som sönderfixat sig själva, men flertalet av ladies gör icke på dette vis! :mattias

dude_822

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Hoj
honda 929cbrr fireblade
Jag tror att alla killar måste ha en söt men korkad flickvän för att inse att söt är sekundärt.

Dom som aldrig har haft någon riktigt söt och korkad flickvän går fortfarande på utseendet när dom kollar efter tjejer.

Jag går uteslutande efter andra kriterier än utseende, tyvärr verkar inte tjejerna göra det :huvet

Tjejerna här på SH är nog inte riktigt representativa, då dom redan frivilligt valt att svettas i skinn och ha hjälmhår alla sommarens fina dagar, men dom verkar ÅAS ha horder av hojåkarpojkar efter sig ändå.

Instämmer helt o hållet, aldrig mer en söt o korkad flickvän.
ne fyyyyy fäääään!!!!
Någonting måste ju få finnas bakom pannbenet anars kan det ju kvetta :huvet:huvet:huvet

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tror ni de tagit anabola?

wtf.jpg

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra

Världens äldsta klyscha!
Att män totalt skulle vara fira från alla slags skönhetsideal, att de skulle stå över sådant och vi "stackars svaga kvinnor" är totala offer för skönhetsindustrin. Buhubuhu :gråta
Vi det svaga könet vet ju inte bättre än att spöka ut oss och göra allt för att få uppmärksamhet och behaga er män.

Hysteriskt roligt att vissa verkar tro att hela kvinnors existens cirkulerar kring att piffa sig snygg och göra allt för att få uppmärksamhet av er killar.
Visst ni kan vara läckra och fina, men ha inte så höga tankar om er själva.

Se dig om i samhället och tänk om.
Jag tänker närmast på alla de snubbar som står och pumpar järnet på gymmet om kvällarna och solar solarium, använder brun-utan-sol krämer, vaxar ryggen, bleker tänderna osv...

Dessa kritiseras inte, men en kontorsråtta som lägger X antal timmar på att få en deffad sexig kropp gör väl detta för att bli snyggare och attraktivare, inte för att han direkt har någon användning av att kunna lyfta 150 kg i bänkpress på sitt kontorsjobb...
Är inte de lika mycket "offer" som kvinnorna om man nu över huvudtaget måste använda ordet "offer" i denna diskussion.

Varför förlöjligas alltid kvinnorna och männen hyllas?

Rent historisk kan jag hålla med om att kvinnor varit bakåt i tiden mycket mycket mer objektifierade och fungerat som en slags vacker prydnad där hennes plikt har varit att just vara vacker och där mannen varit mer en beskådare snarare än en beskådad person.
Men i dagens samhälle är mannen också ett objekt och blir så allt mer och därför ökar kraven och toleransen för att män ser om sitt ytttre i större utsträckning.

Fåtal tjejer vill se ut/ser ut som Linda Rosing och de flesta sminkar sig (lagom) och fixar till sig. Jag tycker det är jättekul att piffa upp mig och klä på mig en festblåsa när tillfälle ges, det har jag alltid gillat.

Jag är pro plastikoperationer och andra ingrepp och om någon vill spruta in Restylane för att släta ut rynkor så bryr jag mig lika mycket som om nån skulle färga om sitt hår hos frissan, dvs inte alls.

Människan har i alla tider förskönat och manipulerat sitt utseende och idag har vi en helt annan teknisk möjlighet att göra så.
Jag kan garantera att jag kommer spruta in botox i mina kommande rynkor, jag är 27 år och märker redan av att huden inte är lika fast och slät som för 10 år sen.
Totalt naturligt, absolut, jag är inte annorlunda än någon annan människa och åldras och tappar fasthet i hud.
Men om jag kan fixa det med ett enkelt ingrepp och få en en slätare hud så tackar jag inte nej.

Vissa går till frisören och färgar om håret och känner att det är viktigt för dem, andra stör sig kanske mer på sina smårynkor kring ögonen.
Folk får tycka att det är förkastligt, ytligt och säga "gud vad dåligt självförtroende du måste ha", men för mig är det inte värre än att fixa naglarna och vi har alla olika prioriteringar och jag vet vad jag står.

Självfallet är det tragiskt när människor totalt uppslukas i sitt utseende och sönderoperar sin kropp/ansikte och föröker att se ut som 30 år när de är 70. Det är sorligt, men det är som tur var fåtal som går så långt. :näsblod

jag kan förstå att du Bullysmile möter ganska många "fuck-up bitches" som sönderfixat sig själva, men flertalet av ladies gör icke på dette vis! :mattias

Att många tränar på gym har inte bara med utseendet att göra utan även hälsan, så det går inte att jämföras på samma sätt.

sedan som jag skrev allt går att bruka eller missbruka!

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
ja och vi killar med våra beteenden för att verka något är ju så sjukt mycket bättre.. Jag uppskattar ju verkligen att bli skallad av något as som sitter och raggar på en tjejpolare man försöker säga "hej då" till på krogen:huvet

Sen så snackar folk om att tjejer gör bröllopet till deras grej och att det är det ända de tänker på att de ska synas.. ja om du gifter dig med en tjej som får det att bara handla om henne så får du väll skylla dig själv. Något borde man iaf märkt innan av att hon är ego.

Men att en tjej är stolt över att hon får vara riktigt riktigt vacker och vara med om något speciellt kan väll inte vara så fel? Det är väll lite som om någon här köper en ny hoj, då antar jag inte att den håller käften om det direkt. Sen så om några kollar mot en med beundran av ens hoj när du stannar vid ett övergångställe så tror jag de flesta här inne brummar lite extra för att det känns bra.

Sista kritiken vill jag bara ge tjejerna som inte fått något än.
Ni sitter och håller med till fullo att det är så löjligt med tjejer som gör en maskerad av sig själva för killar.. ni håller med på varje punkt i det som killarna säger och så skyller ni det på andra(som om något är typiskt tjejer). Är inte det precis det killarna här vill?(om ni fattar vad jag menar)
Har svårt att tro att de flästa tjejer här inte gillar att piffa till sig mer än vad de flästa killarna syftar på är ok.. ger därför kred till den ärlige raka Dunderhonung:tummenupp

Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
ja och vi killar med våra beteenden för att verka något är ju så sjukt mycket bättre.. Jag uppskattar ju verkligen att bli skallad av något as som sitter och raggar på en tjejpolare man försöker säga "hej då" till på krogen:huvet

Nu handlade tråden om sönderoppererade tjejer och har inget med att känna sig vacker att göra. Om folk säger att du ser ut som en prostisuerad om du oppererar in plastkulor som åker ut i armhålerna, gör du det ändå för att känna dig vacker? Knappast. just den grejen är en duell vi killar inte förstår.

Ang killar som slåss så är de bara mongon och (förhoppningsvis) ingen representativ skara.

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Nu handlade tråden om sönderoppererade tjejer och har inget med att känna sig vacker att göra. Om folk säger att du ser ut som en prostisuerad om du oppererar in plastkulor som åker ut i armhålerna, gör du det ändå för att känna dig vacker? Knappast. just den grejen är en duell vi killar inte förstår.

Ang killar som slåss så är de bara mongon och (förhoppningsvis) ingen representativ skara.

Don't blame me, Det va några andra som nämnde det när de skulle klaga en massa på brudar i allmänhet tidigare i denna tråd.

Jo håller med om att det bara är mongon.. men de finns fan en del killar som är använder aggressivitet som penisförlängare.. slåss kanske de inte alltid gör.. men aggressiva till sättet.. sen så finns det ju många snubbar som snackar en jävla massa om hur aggressiva de är även om det bara är skitsnack. Så du kan ju iaf inte säga att killar inte spelar på aggressivitet?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Världens äldsta klyscha!

Yeah right, det är bara en klyscha!

Det är därför det finns två hyllkilometer med skönhetsprodukter för tjejer på ICA medans det i bästa fall finns raklödder och (om man frågar i kassan) rakblad åt killar?

Tjejer ÄR och HAR ALLTID VARIT mera fixerade vid sina utseenden än killar, om det sedan beror på att ni rangordnar varandra tjejer emellan efter utseende, eller om det är för att få stock, det är sak samma.

Samma sak med ätstörningar, jag vet inte hur det är procentuellt fördelat mellan killar och tjejer, jag anar en viss övervikt (phun intended) bland tjejerna, men det skulle ju kunna förklaras av att tjejer är dummare i huvudet än killar, men jag tror inte så är fallet.

Vi killar tittar oss i spegeln och ser en förvånansvärt snygg kille, medans tjejerna tittar sig i spegeln och ser en massa fel och brister, båda två må vara lika långt ifrån sanningen, killarna dock åt det mentalt hälsosammare hållet.

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.

blabla...

Hmm... i det första understrukna kan du tänka dig/kommer göra det som du i det andra understrukna kritiserar :va
Ja se frunt.........

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan

Snöbollen är liten när den sätts i rullning. Hur många har inte resonerat som du, att med små medel ordna till ett ansikte eller kropp som hör till det förflutna? Sedan har målet satts ur proportion och i slutändan står du där med häftklammrar i hårfästet, någon annans lårfett i läpparna, koksaltspåsar i brösten och ett leende lika smidigt som metall.

Och nej, du är inte annorlunda.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jo håller med om att det bara är mongon.. men de finns fan en del killar som är använder aggressivitet som penisförlängare.. slåss kanske de inte alltid gör.. men aggressiva till sättet.. sen så finns det ju många snubbar som snackar en jävla massa om hur aggressiva de är även om det bara är skitsnack. Så du kan ju iaf inte säga att killar inte spelar på aggressivitet?

Nä killar har högre testosteron- samt lägre serotoninhalter än tjejer vilket förklarar en hel del. Sen är ofta de killarna som slåss osäkra. Jaga in en katt i ett hörn så får du se på ett inferno av klor och tänder. Vi är bara apor och alla dessa mönster (även damernas invertes uteéndeherarki) har förklaringar om man som Jag är Darwinist.

Mönster förklarar ofta en del. Killar som spöar sina tjejer är ofta rädda att förlora kontroll, killar som spöar andra killar har ett bekräftelsebehov och är inte sällan med in någon gruppering ex fotbollssuporter, lida-brottarförening, hojgäng etc och får en kick av vi är starkare än rom, vi kan slårom-känslan.

Något män använt sig av i hundra tusentals år för att boosta upp sig innan en belägring, konfrontation med annan stam eller jakt på mammut men som i dagens lattesamhälle är relativt överflödigt och som bara spelar människan spel.

Vårt eget samhälle är för nytt för oss. Men om ett par hundra tusen år till så har vi anpassat våra reptilhjärnor efter dagens gängse normer.
Tills dess är det de som kan tänka och inte bara aggera via instinkt som har en fördel, något som iof skulle kunna skynda på utvecklingen mot tidigare nämda mål OM det inte vore för att så många tjejer finner primitiva beteénden lockande och således sätter sig själva utanför marknaden i egenskap av ensamstående morsor i Bandhagen/Järfälla.

Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Du missar poängen. Både tjejer och killar är fåfängda på olika sätt, något ingen i tråden har opponerat sig mot. Däremot bedriver tjejer även en inbördes strid som inte har med killarnas gunst att göra.

Jo, men det är många som påstår att killar på något magiskt sätt skulle stå utanför skönhetsidealen. Både killar och tjejer är fåfängda, helt korrekt och dessa mycket riktigt tar sig uttryck i olika sätt, och är högst individuellt dessutom.

Det jag stör mig på är att folk här skriver att tjejer tävlar emot varandra och målar ut en fanatisk bild av kvinnosläktet och beskriver att tjejer bedriver ett
"krig över våra huvuden" och målar ut kvinnor som att de skulle vara helt uppslukade av sitt utseende och ha en mordisk och tävlingsinriktad
beauty pageant inställning till alla andra kvinnor.
Den bilden känns ganska löjlig.
Säkerligen finns det tokar, men det finns manliga sådana också.

Bullysmile skrev:
Att många tränar på gym har inte bara med utseendet att göra utan även hälsan, så det går inte att jämföras på samma sätt.

Självfallet finns en fysisk aspekt, men jag tror att den estetiska, att vara slimmad och deffad är precis lika viktig.
För 50 år sen tränade ingen på gym, nu gör merparten det. Skönhetsidealet har ändrats och idag ser man massa snubbar pumpa upp sig för att få till den där sexiga tvättbrädan och de där deffade bicepsen.

Yabba skrev:
Hmm... i det första understrukna kan du tänka dig/kommer göra det som du i det andra understrukna kritiserar
Ja se frunt.........

Om du läser igenom mitt inlägg igen så ser du att jag har en acceptans för ingrepp men det betyder inte att jag stödjer att folk blir överuppslukade i sitt eget utseende och sönderoperarar sig totalt och ser till slut ut som en söndertrasad plastig docka...
Det är hemskt. Visst kan man fixa och piffa till sig, men man får ha en hälsosam distans till det.

Kantinan skrev:
Snöbollen är liten när den sätts i rullning. Hur många har inte resonerat som du, att med små medel ordna till ett ansikte eller kropp som hör till det förflutna? Sedan har målet satts ur proportion och i slutändan står du där med häftklammrar i hårfästet, någon annans lårfett i läpparna, koksaltspåsar i brösten och ett leende lika smidigt som metall.

Och nej, du är inte annorlunda.

Där är det ännu en fördom. Att alla som genomgått ett ingrepp tappar befattningen och slutar som en freakshow.
De flesta kvinnor som tex operar om sina bröst är medelålders och inte små unga 18-20 åriga bimbos som viker ut sig i Slitz eller Moore.

De flesta kvinnor och män som gör injektionsingrepp slätar ut de värsta rynkorna och ser fortfarande ut som 40 år, men bara en aning fräschare.
Det är väldigt få som vill se konstlade ut och de flesta eftersträvar en naturlig look.
Titta tex på Jennifer Aniston som genomgått X antal mindre ingrepp men gjort detta peu on peu för att fräscha upp sig.
Ser hon plastig ut? Är hon ett freak?
Finns ofantligt många "vanliga" människor som gör små ingrepp men som säkerligen inte vågar gå ut med det då de är rädda att bli stämplade som konstlade freaks.

Plastikkirurgibranschen är stor, men det är missvisande att få för sig
att bara för att det finns tragiska människor som missbrukat och totalt sönderopererat sina ansikten så skulle det betyda att alla skulle göra så.

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
INGENTING ÄR NYTT UNDER SOLEN!

Det är väl jättebra att vi har kosmetiskt kirurgi beroende bajbys/boys som ställer upp som försöksbunnys (och dessutom betalar det själva) så att när vi en vacker dag klotar och varken vet vart vi har rumpan, armarna, benen, ansiktet eller läppar får den finfina kirurgi som läkarna har fått träna upp på dessa objekt :D

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jo, men det är många som påstår att killar på något magiskt sätt skulle stå utanför skönhetsidealen. Både killar och tjejer är fåfängda, helt korrekt och dessa mycket riktigt tar sig uttryck i olika sätt, och är högst individuellt dessutom.

Det jag stör mig på är att folk här skriver att tjejer tävlar emot varandra och målar ut en fanatisk bild av kvinnosläktet och beskriver att tjejer bedriver ett
"krig över våra huvuden" och målar ut kvinnor som att de skulle vara helt uppslukade av sitt utseende och ha en mordisk och tävlingsinriktad
beauty pageant inställning till alla andra kvinnor.
Den bilden känns ganska löjlig.
Säkerligen finns det tokar, men det finns manliga sådana också.

Ja det finns manliga sådana. Det finns även människor som tattuerat hela kroppen och som gillar att ha billjardkäglor i stjärten.

Du kan ju inte hävda att det Jag påstår är helt taget ur luften! Att 14-åriga tjejer håller på så kan man väl ha öveseénde med men allt för många "vuxna" damer kör klassiska granska från topp till tå approachen när de möter på en ny "konkurrent".
Jag är varken döv, blind eller dum och Jag har både träffat en hel del tjejer under åren och känner även ett par hör och häpna.
När en tjej beställer en marängfrisyr eller tvingar ner sina 38:eek:r i ett par 36-pumps har hon knappast koppulation i tankarna.
Jag säger inte att det är fel, bara att det är så. Givetvis inte för alla men det hoppades jag du med flera skulle förstå.

Orsaker till vårat agerande ligger i vår utveckling. jag tycker bara att det är konstigt på vilket sätt det tar sig uttryck.

Nyheter
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield