Tjejer, varför svankar ni....

sportbike

Guest
Passa på att utnyttja RUT-avdraget.
Lindquist är en jävel på att diska och hänga tvätt. Mer avancerade hushållsarbeten kan dock vara svårt att lära en lågbegåvad.
Skicka PM för prisuppgifter!

Bild: Lindquist vid diskbänken, där han hör hemma. För ett tillägg på 50 spänn utför han arbetet endast iförd förkläde :brynad

Hahahahaha, såklart du fotade för framtida utpressningar :banana:banana:banana
 

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Ort
I landet med den långa vintern
Hoj
R1 -05
Ja, han diskar snabbare än han kör iaf. :tummenupp

Hahahahaha! Roligast idag, på riktigt alltså.

Det finns faktiskt en ytterlighet till att svanka som ser lika märklig ut.
När någon kryper ner bakom kåpglaset och planar ut på tanken som om dom genomförde en slipstreamingsomkörning på Monza fast dom egentligen smyger fram i 120 på riksväg xx.
:tummenupp
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Så gjorde jag på Motarden. Men de va bara för att jag va så jefla rädd för att blåsa av varje gång mätaren gick över 110 :näsblod:gnissla

Hahahahaha! Roligast idag, på riktigt alltså.

Det finns faktiskt en ytterlighet till att svanka som ser lika märklig ut.
När någon kryper ner bakom kåpglaset och planar ut på tanken som om dom genomförde en slipstreamingsomkörning på Monza fast dom egentligen smyger fram i 120 på riksväg xx.
:tummenupp
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Hahahahaha, såklart du fotade för framtida utpressningar :banana:banana:banana

Det började redan i mellanstadiet då jag pressade ett gäng killar i klassen på en tjugolapp var för att inte skvallra för fröken att dom varit hemma hos en av dom på lunchen och tittat på farsans p-rullar.
:ajjabajja
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Det började redan i mellanstadiet då jag pressade ett gäng killar i klassen på en tjugolapp var för att inte skvallra för fröken att dom varit hemma hos en av dom på lunchen och tittat på farsans p-rullar.
:ajjabajja

Vad gjorde din farsas p-våfflor hemma hos en kille i klassen?
 

TheJo

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2006
Ort
Skogen
Hoj
-
Hahahahaha! Roligast idag, på riktigt alltså.

Det finns faktiskt en ytterlighet till att svanka som ser lika märklig ut.
När någon kryper ner bakom kåpglaset och planar ut på tanken som om dom genomförde en slipstreamingsomkörning på Monza fast dom egentligen smyger fram i 120 på riksväg xx.
:tummenupp

Ingenting mot en kompis till mig som ibland fick för sig att på något sätt lägga sig raklång på sin Zündapp ks50. Med fötterna/smalbenen på pakethållaren. Hållandes ~50 genom samhället! :D
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Hahahahaha! Roligast idag, på riktigt alltså.

Det finns faktiskt en ytterlighet till att svanka som ser lika märklig ut.
När någon kryper ner bakom kåpglaset och planar ut på tanken som om dom genomförde en slipstreamingsomkörning på Monza fast dom egentligen smyger fram i 120 på riksväg xx.
:tummenupp

jag brukar göra så när det är under 10 grader eller om man är allmänt klen och fryser.

ska genast sluta med det. bättre med en förkylning än att man ser dum ut.


Anledningen till att folk sitter som de gör oavsett om de svankar/ kryper bakom kåpglaset/ sitter bakåfram/har för korta jeans är väl att de trivs med det och det borde vara deras sak utan att behöva bli hånade för det. vägen är ingen catwalk direkt.
 

PalleR1

På 1000cc sen -96
Gick med
29 Apr 2007
Ort
I landet med den långa vintern
Hoj
R1 -05
Anledningen till att folk sitter som de gör oavsett om de svankar/ kryper bakom kåpglaset/ sitter bakåfram/har för korta jeans är väl att de trivs med det och det borde vara deras sak utan att behöva bli hånade för det. vägen är ingen catwalk direkt.

Håller med. Men de ä alltid kul att raljera om andra (hoppas ingen fotar mej bara).
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Dölja och dölja, jag gör också så. Varit med om många, många gånger, att en kille sett att jag är tjej, och då prompt ska ligga före mig i gruppkörningar, och sen ligger han där framför mig, och kör jättedåligt. Gasar som fan på rakorna och saktar ner och styr genom kurvorna. Frågar man då om man får köra framför går det absolut inte för sig, för det är tydligen ett jätteslag under bältet, att behöva ligga bakom en tjej, om man är kille. Det går ju inte att köra bakom en tjej, det vet vi ju alla....

Tycker inte du döljer mer än alla andra att du är tjej o definitvt inte på det sättet som Rebex propsar på. Men jag förstår vad du menar och vet att det är så. Men du är väl reijsleiter ibland så då är det bara att sätta ner foten o lära killarna att köra i led. :tummenupp :tuttar

Det är precis samma sak på banan, folk kör om gasar satan på raksträckan sen så leder dom hojen igenom kurvan. Man får ju frispel. Skaffa ett jämnt flyt i stället så blir det roligare. :tummenupp
 

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
Det är väl tyvärr så om man kör i långsammare grupper vid gruppkörningar att folk knappt har styrfart när det svänger....men sen ger järnet rakt fram....

På bana tjänar man oftast på att släppa förbi folk genom att hålla igen på rakorna (gasa rakt fram kan man göra var som helst), iaf i de långsammare grupperna.

I övrigt ännu en totalt urspårad tråd....men man e ju rätt van.... :tungan
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Dölja och dölja, jag gör också så. Varit med om många, många gånger, att en kille sett att jag är tjej, och då prompt ska ligga före mig i gruppkörningar, och sen ligger han där framför mig, och kör jättedåligt. Gasar som fan på rakorna och saktar ner och styr genom kurvorna. Frågar man då om man får köra framför går det absolut inte för sig, för det är tydligen ett jätteslag under bältet, att behöva ligga bakom en tjej, om man är kille. Det går ju inte att köra bakom en tjej, det vet vi ju alla....

ELLER så är det bara så att killen inte tycker om din rumpa o vill inte titta på den och kör därför om!
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Sportis, ärligt talat kan du inte räkna ut det utan att lägga upp en tråd ??
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Det är ju såklart ett alternativ.

Lägg upp en svank bild så lovar jag att den samlade skaran kommer att hjälpa dig med en åsikt runt detta. :tungan

Själv brukar jag iallafall lägga mig längst bak på gruppkörningar just för att få se lite svank. Ibland får man och ibland inte.. good vs. bad lixom, man kan inte vinna dem alla!

En förklaring för svankningen hos en del damer tror jag kan vara en bakgrund som hästtjejer där det inpräntas ordentligt i damerna (och killarna) att svanka för att sitta rätt. Har man sen inte fått ny/rätt kunskap i de finare punkterna när det gäller framförande av tvåhjuligtmotorfordon så kör man nog på det man vet, även om det är fel. En del kanske svankar för att synas, men ute på kurviga landsvägar så är det ju inte så att man har många sekunder per minut att beundra och det blir ju ännu mindre på banan.

Svankar tjejerna under långsammare stadskörning kan jag bara framföra min personliga uppskattning.:yoparty
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top