Tjejer, varför svankar ni....

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Ort
Over the hills and far away
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Inte för att det egentligen hör hit - och du är säkert en jättefin människa på alla sätt och vis, men det är just den där attityden som får mig att kräkas lite i min egen mun.
Tjejer med patologiskt behov av att påpeka hur otjejiga dem är, och som frånsäger sig attribut med förevändningen att de är just kvinnliga.
"Nä, jag svankar inte/tjafsar inte om petitesser/är inte humorbefriad o.s.v för det är så typiskt brudigt".
Snacka om att förringa sitt eget kön.

Man kan va tjej utan att va tjejig, det som syftades på här var ju faktiskt att man va arg för minsta lilla, vilket jag aldrig är, vad tjänar det till att gå runt å va arg hela tiden?

Sen erkänner jag villigt att jag hellre varit född som kille, för jag tycker det suger å va tjej. Först å främst så har andra tjejer ett behov av att hela tiden klanka ner på en för att man inte vill vara som de, och de har hela tiden ett behov av att hävda sig och det kvinliga könet, om tjejer och killar varit lika hade detta aldrig behövts. Varför behöver kvinnor hävda sig om det är lika bra att va tjej som att va kille?
För det andra så hade jag hellre haft den extra fysiska styrka killar har, och alla andra fördelar som man har som man, gratis auktoritet osv osv...

MEN, jag är både glad och ledsen över att jag är tjej. Ledsen för det suger att ha mens, och för att det är sorgligt att man blir objektifierad och dömd på förhand av både killar och tjejer. Ledsen för att tjejer inte kan umgås lika obekymrat med varandra som killar kan, och för att det alltid ska va någon jävla rivalitet oss tjejer emellan. Glad är jag för att jag slipper killarnas oförståliga behov av att fortplanta sig. För jag personligen förstår inte hur man kan va så kåt att man är villig att stå ut me oss tjejer år ut och år in. Jag hade aldrig pallat ha flickvän.

Faktum är att jag inte bryr mig ett skit om vad folk tycker och tänker o mig. Än mindre när riskerna att man ska träffas är obefintliga. Men det vore ju trevligt om någon annan tjej kunde se humorn i hur kvinnor alltid känner ett behov av att försvara rätten att va kvinna. Vill andra ta den striden är de välkomna, jag gör det inte. Jag nöjer mig med att bli dömd för den jag är, jag vill hellre bli bedömd för min "skicklighet" på hojjen när mitt kön är neutraiserat än att höra "du kör bra, för att va tjej".

Vill någon påstå att det skulle vara någon form av påhittad attityd från min sida, känner personen i fråga inte mig för fem öre. Jag har många tjejiga sidor, men de som nämts av föregående talare är inte några av dessa!

Ps. Du e säkert oxå jättetrevlig Ds.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
För jag personligen förstår inte hur man kan va så kåt att man är villig att stå ut me oss tjejer år ut och år in. Jag hade aldrig pallat ha flickvän.

:D mja ni är ju bra på att släcka begäret sas. Flickvänner är toppen. De är mjuka, luktar gott, pruttar inte mm.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Sen erkänner jag villigt att jag hellre varit född som kille, för jag tycker det suger å va tjej.
Först å främst så har andra tjejer ett behov av att hela tiden klanka ner på en för att man inte vill vara som de, och de har hela tiden ett behov av att hävda sig och det kvinliga könet, om tjejer och killar varit lika hade detta aldrig behövts.

Ledsen för att tjejer inte kan umgås lika obekymrat med varandra som killar kan, och för att det alltid ska va någon jävla rivalitet oss tjejer emellan.

Men det vore ju trevligt om någon annan tjej kunde se humorn i hur kvinnor alltid känner ett behov av att försvara rätten att va kvinna.
Vill andra ta den striden är de välkomna, jag gör det inte. Jag nöjer mig med att bli dömd för den jag är, jag vill hellre bli bedömd för min "skicklighet" på hojjen när mitt kön är neutraiserat än att höra "du kör bra, för att va tjej".

Visst är det hemskt när killar klankar ner på det kvinnliga könet, men bara tragiskt när tjejer själva har så låga tankar om sitt eget kön.

Jag vet inte vad du har umgåtts med för konstiga personer iom att du talar om "rivalitet"?! Tråkigt att du hamnat i sådana situationer, men jag tycker det är konstig att du säger att du känner dej hotad av andra tjejer, du kanske bara valt fel vänner med tanke på den förvrängda och nedlåtande synen du fått på kvinnor.
Du trashtalkar ditt eget kön och säger indirekt att man är mindre värd för att man är kvinna, va fan är det för tramserier du blivit hjärntvättad med? Sluta upp med det genast, jag blir allvarligt talat ledsen att du ser på det med så uppgivna och tragiska ögon.

Sen nämner du att du finner det humoristiskt att "kvinnor alltid känner ett behov av att försvara rätten att va kvinna", ja det kanske inte är så konstigt med tanke på vad som skrivs om oss hela tiden. Du skriver ju bland annat själv en massa skit om kvinnan som kön, och om du vill stå och skämmas för ditt eget kön och gömma din fläta när du kör hoj, go ahead, göm dej då om det nu känns bättre.

Men ett tips, bejaka vem du är och att du är kvinna, det är fan inget att skämmas över, tvärtom, be proud! ;)
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Huvtröja utanpå skinnställ!? :va :pangihuve

Ungefär lika logiskt och smart som att svanka iaf :tungan ;)

Fast jag tycker ju att tröjan utanpå stället är jättebra. Den är ju bra mycket lättare att få ren från fluglik, än vad skinnstället är...
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Fast jag tycker ju att tröjan utanpå stället är jättebra. Den är ju bra mycket lättare att få ren från fluglik, än vad skinnstället är...

Jag har alltid undrat över varför alla kör med svarta tröjor :va
Om man nu vill undvika att bli påkörd så borde ju en färgad tröja vara att föredra?
Men det är klart.. sporthojsåkare är ju lika HD gänget i det avseendet. Man poängterar sin individualism genom att se likadana ut.. eller? *lol* :D
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Fast jag tycker ju att tröjan utanpå stället är jättebra. Den är ju bra mycket lättare att få ren från fluglik, än vad skinnstället är...

Det är ett icke-problem, lika mycket relevant som att den värmer som en nätbrynja kalla dagar.

Kan inte alla erkänna en gång för alla att man tycker det ser frÄsit' ut? :va :D Tribaltröjor på tuff-hårdingar är ju rätt vanliga, man lär undra varför, duger det inte med en Sportjohan om det är flugskydd och "värmen" man är ute efter? :hihi
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
point in case.. :D Jag låg bakom damen ifråga, men hon svankade oroväckande lite!
Alla grabbs körde svart collegetröja. Utom jag då.. Jag hade lysande gul jacka med extrareflexer och LGF skylt på ryggan.:D
DSC00019_962648.JPG
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Det är ett icke-problem, lika mycket relevant som att den värmer som en nätbrynja kalla dagar.

Kan inte alla erkänna en gång för alla att man tycker det ser frÄsit' ut? :va :D Tribaltröjor på tuff-hårdingar är ju rätt vanliga, man lär undra varför, duger det inte med en Sportjohan om det är flugskydd och "värmen" man är ute efter? :hihi

Ja jag vet inte, men jag tycker iaf att det är mycket lättare att slänga en tröja i tvättmaskinen än att ställa mig och putsa på skinnstället, men så tycker kanske inte du. Jag tillhör inte den skaran som vill köra omkring med en massa illaluktande döingar på stället.

Gällande färgen drar jag på mig en tröja som går över stället bara, jag har både svarta, gråa, vita, beige, blåa, gröna osv osv....
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Ja jag vet inte, men jag tycker iaf att det är mycket lättare att slänga en tröja i tvättmaskinen än att ställa mig och putsa på skinnstället, men så tycker kanske inte du. Jag tillhör inte den skaran som vill köra omkring med en massa illaluktande döingar på stället.

Gällande färgen drar jag på mig en tröja som går över stället bara, jag har både svarta, gråa, vita, beige, blåa, gröna osv osv....

Jag köper det i alla fall inte. :hihi Att göra rent stället tar inte lång tid, och det är inte fel att göra det lite regelbundet, för att få in lite frisk smörja i't.

9 av 10 kör för att det ser frääääsit' ut - det är min egen personliga uppskattning. :fakta
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag köper det i alla fall inte. :hihi Att göra rent stället tar inte lång tid, och det är inte fel att göra det lite regelbundet, för att få in lite frisk smörja i't.

9 av 10 kör för att det ser frääääsit' ut - det är min egen personliga uppskattning. :fakta

Då spelar det ju ingen roll vad jag skriver ändå! :)

Smörjer in det gör jag ibland, men inte efter varje körning. Icke...

Jag har faktiskt tröjan av en anledning till, och de är ju, som jag redan nämnt, för att inte alla ska se direkt att jag är tjej och prompt köra före mig. Men att den skulle värma kan jag hålla med dig om att så inte är fallet. Därför kan man ju ha den mitt i högsommaren, klockan 12 på dagen med! :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top