Tjejer, varför svankar ni....

rookie

www.mixpix.se
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Malmö - Lever innanför broarna.
Hoj
Honda VTR1000F
För nåt år sen var det en snubbe på sjöborakan som hade lindat in hela fronten på sin SP-2:a med plastfolie...för att slippa tvätta bort insekterna!

Jämfört med det håller tvättargumentet för tröjor vs skinnställ... :D
 

RebeX

THE Ninja
Gick med
27 May 2004
Ort
Over the hills and far away
Hoj
ZX6R 636 -04 - RebexEdition
Men ett tips, bejaka vem du är och att du är kvinna, det är fan inget att skämmas över, tvärtom, be proud! ;)



Jag skäms inte, och jag gömmer mig inte, men när jag kör hoj vill ja in te tvingas ligga bakom nån slö jävel som tror att ha nkör snabbare än mig för ja e tjej, som sagt, känner man mig vet man att jag e ganska tjejig på många punkter, men jag hade hellre varit kille, det sticker jag verkligen inte understol med. Men nu får man ju acceptera ödet.

Tur det att vi tjejer har sådana som dig som kan ta strid för oss när sånna som ja inte orkar:D

You go girl! Men låt mig tycka vad jag vill, så får du tycka vad du vill, polis löve änd underständing!:banana
 
Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag skäms inte, och jag gömmer mig inte, men när jag kör hoj vill ja in te tvingas ligga bakom nån slö jävel som tror att ha nkör snabbare än mig för ja e tjej, som sagt, känner man mig vet man att jag e ganska tjejig på många punkter, men jag hade hellre varit kille, det sticker jag verkligen inte understol med. Men nu får man ju acceptera ödet.

Tur det att vi tjejer har sådana som dig som kan ta strid för oss när sånna som ja inte orkar:D

You go girl! Men låt mig tycka vad jag vill, så tycker får du tycka vad du vill, polis löve änd underständing!:banana

Har du redan druckit? Du tjuvstartar ju!

(PS! Rebex är väääldigt tjejig på många punkter!)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Flickvänner är toppen. De är mjuka, luktar gott, pruttar inte mm.

Jo, fast det gäller just bara flickvänner, flickor på vippen till att bli fru/fruar och döttrar pruttar.

Min dotter brukar backa upp mot örat på mig och tuta med rövtrumpeten, gärna följt av "doftskopan" och ett rått asgarv.
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Det är ett icke-problem, lika mycket relevant som att den värmer som en nätbrynja kalla dagar.

Kan inte alla erkänna en gång för alla att man tycker det ser frÄsit' ut? :va :D Tribaltröjor på tuff-hårdingar är ju rätt vanliga, man lär undra varför, duger det inte med en Sportjohan om det är flugskydd och "värmen" man är ute efter? :hihi

Jag har en rosa BH på min! :tungan

Jo, fast det gäller just bara flickvänner, flickor på vippen till att bli fru/fruar och döttrar pruttar.

Min dotter brukar backa upp mot örat på mig och tuta med rövtrumpeten, gärna följt av "doftskopan" och ett rått asgarv.

Du har lärt henne väl tydligen.
 
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
..jag vill se så lite ut som en tjej när vi kör. Vi stoppar in håret, kör me stora tröjer och har mörkt visir osv.
Jag skäms inte och jag gömmer mig inte, men när jag kör hoj vill ja inte tvingas ligga bakom nån slö jävel som tror att han kör snabbare än mig för ja e tjej...

Okej..? Först så skriver du i ett inlägg hur mycket du anstränger dej för att se ut så lite som tjej (som om det vore nåt negativt) sen så skriver du i nästa inlägg att du inte försöker gömma dej.
Hur ska du ha det?
Stå för vad du gör, oavsett vad det är. Blir en smula absurt att säga emot sina egna bara för att man kommer på sig själv att det kanske inte lät så bra trots allt.


RebeX skrev:
Faktum är att jag inte bryr mig ett skit om vad folk tycker och tänker o mig.
Men om du då inte bryr dej som du säger, varför anstränger du dej då att försöka visa att du är något annat än vad du är, när du är ute och kör hoj då?


RebeX skrev:
Varför behöver kvinnor hävda sig om det är lika bra att va tjej som att va kille?
Ja, bland annat så gör du ju självt det i högsta grad när du försöker "kamouflera" ditt kön till manligt när du är ute och kör, så du om någon försöker bli ju i högsta grad bli en av killarna genom att "klä ut dej" till en manlig förare när du är ute och kör. Varför denna tramsiga ansträngning?

Vet du vad, man kan vara både kvinnlig, het och vacker OCH en jävel på att köra hoj!
Varför försöker du så desperat dölja dina naturliga kvinnliga attribut när du hojjar, visa dem istället om du nu känner komplex för att du är tjej.
Du, om någon begränsar ju dej själv på fördomen man som kvinna antingen är skicklig och okvinnlig, eller så är man oskicklig och kvinnlig.
You can be both!!!!!! :fakta :nicka

Det är väl snarare du själv som begränsar hur du vill att du ska uppfattas som kvinna, glöm aldrig det. Så sluta föreställ dej som nåt "neutraliserat" som du själv kallar det när du är ute och kör hoj.
Man ska inte förneka sitt kön, det blir bara larvigt.
Men man ska inte heller tro att man behöver vara begränsad i sina möjligheter/begåvning bara för att man tillhör ett visst kön (eller sexuell läggning, etisk tillhörighet, trosuppfattning) utan vad man är och gör som människa är det som till slut styr.


RebeX skrev:
men jag hade hellre varit kille, det sticker jag verkligen inte understol med. Men nu får man ju acceptera ödet.
RebeX skrev:
Sen erkänner jag villigt att jag hellre varit född som kille, för jag tycker det suger å va tjej.

Varför suger det? Jo, pga av de fördomar som finns gentemot oss och som vilar som en skugga över det kvinnliga könet. Men istället för att önska att du vore man, (vilket i sig är en klen tröst då du föga kan ändra det faktum att du är kvinna), varför inte ändra uppfattningen om oss kvinnor genom att bevisa dem fel??!!!

Kör med din fläta, och våga visa att du är en kvinna på hojen OCH att du kan köra bra! Visa att man som brud både kan ha skönhet och begåvning och att man dessutom kan smiska grabbarna på bana, för att i slutänden är det dina prestationer som räknas, oavsett kön.

Finns massa starka ambitiösa kvinnor (inte bara på hoj) utan också ute i arbetslivet som tar för sig, förverkligar sina drömmar, är kvinnliga och vackra och som inte ser nån begränsning i sin kvinnlighet utan bara njuter av varenda sekund av sina liv och förverkligar sina drömmar och mål, utan att se några yttre begränsningar.
Det är kvinnor som lever sina liv efter sitt huvud, inte efter sitt kön.
Så släpp sargen och kom in i leken. :)


RebeX skrev:
Men det vore ju trevligt om någon annan tjej kunde se humorn i hur kvinnor alltid känner ett behov av att försvara rätten att va kvinna. Vill andra ta den striden är de välkomna, jag gör det inte.
RebeX skrev:
Tur det att vi tjejer har sådana som dig som kan ta strid för oss när sånna som ja inte orkar

I alla tider har det funnits personer som i sin tysthet har lidit och accepterat de rådande (och ofta felaktiga och förvrängda) fördomarna, och sen finns faktiskt de som istället har gjort något åt det. :tummenupp
 

Sparvöga

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640 SM
En till tjej som kör hoj, förhoppningsvis inte varit uppe tidigare.

Undra om ryggskyddet hennes är ledat i svanken...
 

Bifogat

  • svank.jpg
    svank.jpg
    54.4 KB · Visningar: 618

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
ang ledade ryggskydd, iom jag är så kort i överkroppen så är alla ryggskydd snäppet långa på mig. har preciiiis bytat ut till nytt men det gamla ryggskyddet svanka av sig sjlv.

:rofl :rofl

lovar att ta bild på det jag har nu när det format sig efter mig. :D:D:D :tuttar
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Okej..?

---klipp---

I alla tider har det funnits personer som i sin tysthet har lidit och accepterat de rådande (och ofta felaktiga och förvrängda) fördomarna, och sen finns faktiskt de som istället har gjort något åt det. :tummenupp

Nu får du ju det att låta som att man som tjej måste vara fin och fixad, oavsett vad man gör. Jag tycker självklart om fina och fixade tjejer men jag inser också att man inte alltid pallar att fixa sig, jag vet att jag inte pallat med det om jag varit tjej t.ex. När man kör hoj känns som ett tillfälle där det faktiskt kan vara skönt att inte behöva bry sig om hur man ser ut utan bara köra hoj.
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Last edited:

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Nu får du ju det att låta som att man som tjej måste vara fin och fixad, oavsett vad man gör. Jag tycker självklart om fina och fixade tjejer men jag inser också att man inte alltid pallar att fixa sig, jag vet att jag inte pallat med det om jag varit tjej t.ex. När man kör hoj känns som ett tillfälle där det faktiskt kan vara skönt att inte behöva bry sig om hur man ser ut utan bara köra hoj.

Nej, verkligen inte. Jag tror du isf har missuppfattat mitt inlägg lite.. ;)
Jag menar verkligen inte att man som tjej "måste vara fin och fixad, oavsett vad man gör",
det skulle vara en smula absurt. :tungan

Utan det jag åsyftade i mitt inlägg var att man inte på nåt vis ska behöva tro att man ska behöva vara tvungen att dölja eller försöka avleda sin kvinnlighet (eller skönhet för den delen heller) bara för att man vill bli tagen på allvar.
Man kan vara kvinnlig och skicklig på att köra hoj, utan att på nåt sätt försöka smyga med sitt kön.

I detta specifika fall gällde det en fläta som skulle gömmas och stoppas in och en stor hoodtröja som skulle fungera som en slags täckmantel för att dölja ens kvinnlig figur.
Allt detta för att dölja det faktum att det är en brud på hojen.

Jag tycker inte man behöva dölja skit, för att bli accepterad. :tummenupp
 

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
CBR 600 *såld*
Herregud kvinna. Du har inte fått legat på länge va?:va

Tänk att det alltid ska landa där. Enklaste förklaringen på alla problem?
Brukar som vanligt vara killarna som kommer dragandes med det resonemanget så fort man säger sina åsikter i frågan..

Du får fantisera ihop vad du vill, jag säger bara mina åsikter.
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jag tycker inte man behöva dölja skit, för att bli accepterad. :tummenupp
Håller absolut med. Men jag förstår även om det ibland är lättare att dölja att man är kvinna än att bli tvungen att hantera testosteronhannars alfabeteende när de ser kvinnliga former.

Ibland är det skönt att dölja vem eller vad man är för att kunna slappna av och sköta sitt. Det är synd att det ska behövas, men tyvärr är det inte en perfekt värld. Det är svårt att påverka andra och ibland blir man helt enkelt trött på att hantera deras reaktioner. Då kan det bli att man väljer att gå inkognito.

Sen ska man ju naturligtvis inte förneka vem man är.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
som vilar som en skugga över det kvinnliga könet.

Det där är dagens överdrift alla gånger. :D

ute i arbetslivet som tar för sig

Hur vet du det? :gnissla

de som istället har gjort något åt det.

val3.jpg
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Men herregud, vilken tråd... Det förstår väl dom flesta att det blir en betydligt trevligare atmosvär där ute på vägarna om tjejer svankar än om ingen tjej skulle svanka... Så, seså... Ut och svanka nu flickor! :)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top