Tjockisar i alla länder, förena eder!

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
The_Plumber skrev:
Nej då vet du inte vad du snackar om.[/SIZE][/B]

Kroppen behöver en hög ämnesomsättning för att må bra. Med slimfit-drinkar och under 1000 kalorier per dygn ställer kroppen in sig på svält och minimal omsättning för att överleva. Det är klar att man går ned i vikt och det gjorde även Biafra-barnen 1968. Kroppen TAR stryk av det, våldsamt mycket stryk.

Har man bara som fokus att gå ned i vikt och skiter i att hjärta, njurar och lever packar ihop och säger upp sig, well...

Dunderkurer i all ära... Dum-kurer är den rätta benämningen.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
andersbrink skrev:
Kroppen behöver en hög ämnesomsättning för att må bra. Med slimfit-drinkar och under 1000 kalorier per dygn ställer kroppen in sig på svält och minimal omsättning för att överleva. Det är klar att man går ned i vikt och det gjorde även Biafra-barnen 1968. Kroppen TAR stryk av det, våldsamt mycket stryk.

Har man bara som fokus att gå ned i vikt och skiter i att hjärta, njurar och lever packar ihop och säger upp sig, well...

Dunderkurer i all ära... Dum-kurer är den rätta benämningen.

Finns bara ett bra sätt för att gå ner i vikt.
Ät mindre & rör dig mer.

Förra vintern gick jag ner 13Kg genom att dra in på 90% av allt socker jag tidigare tryckte i mig. Lusläste innehållsförteckningarna så det inte fanns socker i de varor jag köpte.

Gick även 1½ timmas morgonpromenad på helgerna före frukost. Innan promenaden tog jag & drack en liter vatten med proteinpulver i samt ett äpple & lite fiskleverolja.

Fungerade för mig iaf.
 

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Söder
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Jag har ingen våg så jag har svårt att statusrapportera, men jag har köpt ett par sviiiintajta hårdrocksjeans så jag märker direkt om jag går upp i vikt. Hittills sitter de som en smäck. Går allt enligt planen sitter de löst snart. (Synd på ett par snygga jeans, men det kan man ju ta.)
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
The_Plumber skrev:
Nej då vet du inte vad du snackar om.

Om man nu som min morsa är relativt överviktig en jädra massa år så har självförtroendet börjat svikta!

Hon har försökt med massa bantningskurer och viktväktarna men det har bara funkat en stund. Men den här metoden som säger INGET ANNAT ÄN DRINKARNA gör att man kan klara det eftersom det är så lätt metod. Hon har faktiskt gått ner ett antal kg nu och mår mycket bättre. Så ni som tycker att det är idiotiskt kan ju testa och se att det är fantastiskt fastän det kanske inte är godast.

Fetma gör en aldrig lycklig men det kan normal smalhet göra!!!
Mer idiotisk diet än detta finns inte. Ren misshandel.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Freppa skrev:
Ok, statusrapport.
Efter 3 veckor = - 3kg. 1 1/2 cm midjeminskning.

WOHOOO!!!

Grattis Freppa....själv har jag gått ner 2,5 kg på 2,5 veckor. Har inte mätt midjemåttet tyvärr....men det går iallafall bra för oss! :hihi
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
går ni ner i vikt av träning, å fasen :va sen jag började träna har jag konstant gått upp i vikt, en sisådär 30kg! men ligger fortfarande på 11% i kroppsfett
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
PD skrev:
går ni ner i vikt av träning, å fasen :va sen jag började träna har jag konstant gått upp i vikt, en sisådär 30kg! men ligger fortfarande på 11% i kroppsfett
Ofan, hur många år har du tränat om du nu gått upp 30 kg rena muskler?
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
HanneZ skrev:
Ofan, hur många år har du tränat om du nu gått upp 30 kg rena muskler?


styrketräning/styrkelyft 3-5dagar i veckan dom sista 13åren, har tränat längre men 13år mer seriöst! vart tar åren vägen :va
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
PD skrev:
styrketräning/styrkelyft 3-5dagar i veckan dom sista 13åren, har tränat längre men 13år mer seriöst! vart tar åren vägen :va
Ok, på 13 år är det ju fullt möjligt.

Men denna tråd har ju inget med att bygga muskler.
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
HanneZ skrev:
Ok, på 13 år är det ju fullt möjligt.

Men denna tråd har ju inget med att bygga muskler.

asså, men har man liite koll så har det i största grad med muskler att göra om man vi bli fri från späck! Ju mer muskler du har desto högre ämnesomsättning får du. Du gör dig av med fler kalorier per dag eftersom muskler är en mycket aktiv vävnad precis tvärt emot vad fett är, så iväg till gymet och skaffa lite muskler så ger förbränningspassen bra mycket mer resultat, visst man kanske inte går ner lika mycket i kroppsvikt men däremot i kroppsfett!
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Min bästa investering just nu är pulsklockan. Jag har en tendens att ge upp när det går tungt vad gäller löpning/jogging. Lyckades just nu springa/jogga hela Kungsholmen runt (<9km) utan att gå en enda gång. Så jävla nöjd! Tog en timme ganska precis. För mig känns det grymt bra - när jag vägde 102 i somras (80,5 idag) hade jag inte orkat en kilometer ens. Pulsklockan är super - men ser direkt i klartext om det är läge att tagga ner alt. om man ska öka på lite. Gäller bara att ha testat ungefär vad som är för fort/hög puls osv. i förväg. Siktar på att göra nån ok tid på millopp till våren.
 

Bifogat

  • 051120_löpning.gif
    051120_löpning.gif
    5.8 KB · Visningar: 76
Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag säger inte emot men kan du utveckla vad som är det farliga (om man inte t.ex. är gammal och har dåligt hjärta)? Jag har kört en liknande pryl med dietist nu i höst - dock mycket protein och mycket styrketräning. Körde en idiot-diet också i tre veckor efter läkarundersökning. Äter nu normalt fast betydligt nyttigare. Är dock tveksam till endast diet utan träning.

andersbrink skrev:
Kroppen behöver en hög ämnesomsättning för att må bra. Med slimfit-drinkar och under 1000 kalorier per dygn ställer kroppen in sig på svält och minimal omsättning för att överleva. Det är klar att man går ned i vikt och det gjorde även Biafra-barnen 1968. Kroppen TAR stryk av det, våldsamt mycket stryk.

Har man bara som fokus att gå ned i vikt och skiter i att hjärta, njurar och lever packar ihop och säger upp sig, well...

Edit: felciterat...
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Hur mycket kan man gå ner i månaden utan att man går in väggen dvs börja förbränna muklerna.
Har själv tänkt gå ner 13,5kg på 5 månader tror realistiskt med 2-3 kg i månaden
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top