Tjockisar i alla länder, förena eder!

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Acrid skrev:
Klass ej bestämt, men ja, behöver bli tyngre.

Edit: Sen ska jag banta.

Ok jag trodde du skulle göra det för du tyckte det var kul att banta :kocko

2ono skrev:
Hur mycket kan man gå ner i månaden utan att man går in väggen dvs börja förbränna muklerna.
Har själv tänkt gå ner 13,5kg på 5 månader tror realistiskt med 2-3 kg i månaden

Du kan gå ner 3-4kg i månaden om du vill. Men då förbränns ju musklerna...gå på gym så hålls dem på samma vikt (ungefär)
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Acrid skrev:
Klass ej bestämt, men ja, behöver bli tyngre.

Edit: Sen ska jag banta.
Vilken sport?

Jag har alltid tyckt att det måste vara ett angenämt problem att vara tvungen att "äta upp sig" :).
 

Acrid

600
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I mina träningskläder
Hoj
Kona CC 04
sgtpepper skrev:
Vilken sport?

Jag har alltid tyckt att det måste vara ett angenämt problem att vara tvungen att "äta upp sig" :).

Det kan jag tyvärr inte säga något om än. Det är helt avhängigt hur mkt tyngre jag blir.

Haha jodå, det svåra kommer senare när man ska skala och inser hur liten man är/blir.

The_Plumber skrev:
Ok jag trodde du skulle göra det för du tyckte det var kul att banta :kocko

Klart det är kul att banta, annars skulle jag aldrig göra det. Banta alltså.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jahapp, liten uppdatering igår. Det som är bra är att jag inte har missat ett enda träningspass på fem veckor. Och med tanke på att det är åtta pass (eller sex, beroende på hur man räknar) i veckan så är jag mycket nöjd med den saken. Det om är dåligt är att det är så tuuungt och tar emot så förbenat. Mitt liv just nu är att jobba, komma hem och tvinga mig själv att träna och sedan dö i TV-soffan. Fast det är mest att börja träna som är superjobbigt, väl igång går det rätt bra. Mathållningen sköter jag skandalöst illa - och det är rena fakta :fakta

Men snart är det jul och då är man ju... Hmmm, nästan ledig.

Ajja, hade det varit så himla enkelt att bli fit som en olympisk gymnast hade vi alla varit fitta som olympiska gymnaster. Det är bara att nöta på så ger det sig.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Själv är jag inne på min tredje dag av icke-träning pga kraftig förkylning. Sitter och äter allt jag kommer över och vilar så mycket som möjligt, men fy fan vad trist det är nu när man väl börjat få in rutinen på det här.

Freppa - Din tjockis i cyberrymden.

/F
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Väl hemma från Fettolandet USA, 3 första dagarna gå omkring o kolla hur Seattle ser ut.. roliga affärer etc, "the sights" and shit.
sen börjar konferansen... hela dagar med att gå omkring och prata med folk, lyssna på föredrag etc.
Sista 2.5 dagarna blev det Vancouver, det var inte riktigt lika mkt fetton där men en hel del.
Såhär hemkommen från the States... +4kg... rent förjävligt, åt inget speciellt fettosaker tycker jag då, men det gick ju inte att få en vettig frukost, det gick att få OK luncher men fan vilka portioner, som typisk snålsvensk "måste" man ju äta upp :(
ajja... fan.. bara att ta i o komma igen... nu j*vlar!

//håkan - ditt überfetto i sajberspäjs

EDIT: Var i rörelse varje dag, 3 första dagarna var det ute o gå i 5-6 timmar varje dag, resten var man igång från 9-22 .. helt sanslöst... fast för mig räcker det med att se på en chokladkaka så går jag upp 2kg
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Fick höra ett kul nytt uttryck - tjocksprallig. En kompis polare hade råkat gå upp till kring 100 pannor och la sig till med en helt ny väldigt hurtig gångstil som för att bevisa att han minsann var pigg och rask trots "lite" övervikt. Jag hade också en lite skev verklighetsuppfattning tidigare. Tyckte att jag inte hade så farligt mycket extra men när man ser badbilder från i somras känns det sådär. :hihi
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Riktigt män väger över 90 kg :hihi
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Vikt och kondition är inga direkt motsatser. Jag, ett 176cm kort och 97kg tungt fetto på 45år, joggar milen på ca 50 minuter.

Nicke skrev:
la sig till med en helt ny väldigt hurtig gångstil som för att bevisa att han minsann var pigg och rask trots "lite" övervikt.
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Såklart inte. Tränar man mycket motion så kan man ju ha bra flås även om man väger lite för mycket. För egen del fick jag ganska ont i knäna när jag vägde 100+ och tyckte inte det var skoj med löpning därför.

Siktar själv på nånting kring 45-50 på millopp på plan mark till våren men då kallar jag det inte för att jogga - har aldrig varit snabb på löpning. Jag tog mig runt Töfemman, 5 km mest terräng, kring KTH på 26 minuter förra helgen och är kanonnöjd så långt. Fegade på milen i och med att jag inte hann träna tillräckligt. Var fyra backar varav 2 *riktigt* sega så jag hade nog knappast klarat milen under timmen.

andersbrink skrev:
Vikt och kondition är inga direkt motsatser. Jag, ett 176cm kort och 97kg tungt fetto på 45år, joggar milen på ca 50 minuter.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Snabblöpare, vem är det? Inte jag i vart fall. Jag körde ett "måltempopass" i fredags och siktade på 4 minuter på kilometern (mitt måltempo, dvs den km-tid jag siktar mot på milen, när mitt löpprogram slutar). Det blev 4,27:65. Och då ska man veta att det passet består av tre km lugnt, en km i måltempo och slutligen en km lungt igen. Tiden gäller endast måltempokilometern. Fy fan :mad:

Nu sitter jag här och intalar mig att sträckan egentligen är längre än en kilometer (jag har bara uppskattat dess längd). Den är dessutom i svagt uppförslut. Fast sanningen är nog, helt enkelt, att jag är en sopa. Blä...
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Bingo skrev:
Snabblöpare, vem är det? Inte jag i vart fall.

Inte jag heller, men så jämför jag mig bara mot mig själv, dvs hur vilopulsen sänks genom träningen och hur det går fortare och fortare med tiden över samma sträcka med samma medelpuls. Att mäta från gång till gång är värdelöst, däremot ett medel från månad till månad eller ännu hellre kvartal till kvartal.

Jag såg på längskidtävling i helgen, jag småmyste över att jag har bättre snitt per mil än vad skideliten har. Oh well... iofs åker jag inlines med stavar och de får kämpa mot sträv snö, men iaf! :D
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Förra helgen när jag sprang 5km-loppet var jag så jäkla nervös så jag hade skithög puls redan innan jag kommit iväg. Snittpulsen var 90% av max, 186 enligt tabell, vilket var lite oväntat. Måste kuta lite mer regelbundet bara. Klockjäveln har fått mig att ta i mer för jag vill ju inte sabba statistiken (för över till Polars websida). :D

andersbrink skrev:
Inte jag heller, men så jämför jag mig bara mot mig själv, dvs hur vilopulsen sänks genom träningen och hur det går fortare och fortare med tiden över samma sträcka med samma medelpuls.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Okej då.. jag följer med iver vikterna på viktsidan dock är det bara jag o freppa som TÖRS vika ut våra vikter på nätet sådär ;)

Jag är på väg neråt igen .. efter USA resan kändes hela kroppen som en fettoklump...
Det blir att tag i det hela efter nyår! eller hur Freppa? :3freak
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Freppa skrev:
Jag har fanimig varit förkyld i tre veckor nu. Vågar fanimig inte väga mig!

du ligger ju bra till din lille tanige.... kille? :hihi

jag ska se om jag orkar fixa graf över de här siffrorna sen när det börjar bli ltie flera... beror på hur mkt man har o göra i jul om man säjer så ;)
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ok folks, dags att redovisa julresultatet...

Jag har inte vågat väga mig men det känns som om jag gått upp 18 kg. Spegeln säger +28 kg. Fy fan, inte bra alls det här :argpådato
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bingo skrev:
Ok folks, dags att redovisa julresultatet...

Jag har inte vågat väga mig men det känns som om jag gått upp 18 kg. Spegeln säger +28 kg. Fy fan, inte bra alls det här :argpådato
1/1 så är det dags att ta tag i fläsket igen, ingen ide att plåga sig före nyår.

På nyårsdagen är det dags för den obligatoriska "prova stället dagen", brukar påminna lite om Hindenburg...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top