Tjuv från sporthoj.com?

Status
Ej öppen för fler svar.

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Ort
Skåne
Hoj
Hojlös :(
Har hojarna återfunnits eller? har gänget blivit tagna? hur går det igentligen....en update hade inte skadat....
 

-Freddy-

Guest
Silwer skrev:
Med "smäll" menade jag inte enbart en smäll på käften så att säga.

Du menar alltså att man ska ta före detta kriminella och så att säga lära upp dessa nybakade tjuvar?

Ja, det tror jag på
 

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Ort
GBG
Hoj
Honda CB1000RA
RuffRyder skrev:
Först tänkte jag skita i att göra ett inlägg i den här smutsiga tråden, men jag kan fan inte låta bli.

Det är TA MIG FAN SORGLIGT vilken ton som hålls i denna tråd! Var är alla intelligenta människor nånstans? Är det bara moppefucko-smygrasister som är SH-medlemmar? Jag har under de senaste åren sett flera såna trådar.

Innan alla börjar missförstå mig:
JAG GILLAR INTE TJUVAR OCH FÖRSVARAR DEM INTE!

Men VARFÖR I HELVETE ska folk jämt dra en fjärdedel av Sveriges befolkning (invandrare) över en kam bara för att några är kriminella?

Är dessa inlägg representativa för SH-medlemmarna? Jag vill gärna ha svar från ansvariga (Swedie) och andra moderatorer.



Haha, första tecknet på en (smyg)rasist: "Jag är inte rasist, men...."



Menar du att vi ska skicka hem alla blattar eller bara kriminella såna? Byt ut ordet "blattar" mot kvinnor, pensionärer och motorcyklister så får vi se hur det låter.





skrivet av en kille som kallar sig efter en SVART RAPARTIST!

Listan kan göras längre... tex stoooffe, heliac, cool lilja, mr_ping och slutligen vår egen borderlinesmygrasse, markus.

Jag skriver inte det här för att debattera invandringsfrågor, integrationsfrågor eller tjuvdiskussionen utan vill bara få klart för mig vad det är för ton som gäller. Jag kommer INTE att replikera på andra inlägg i den här tråden för det blir bara en evighetsdiskussion.

Jag kunde bara inte sitta och inte reagera på all jävla nedsmutsning där invandrare kallas både det ena och det andra. FÖR FAN MÄNNISKOR! Skilj på kriminella nötter och invandrare... det är inte samma sak och det ena förutsätter inte det andra!
BEVISET? Om den påstådda tjuven var "sven_16_sigtuna" istället, hade vi inte sluppit invandrarkopplingen? Hade vi fått en diskussion om svenska kriminella välmående villaförortsbarn? FUCK NO!

En eloge till de få vettiga rösterna i den här tråden: GSXR1100R, twinner och zykl0n.

Peace!
Ruff Ryder



Frågan är om du har förståt mig rätt, det tror jag inte. Jag talar bara för mig och mina uppfattningar jag har fått genom åren som har gått. Tyvärr då skan jag räkna upp många fler gåner som invandrare har varit med i dessa tråkiga situationer, och det kan du inte säga ett ljud om.

Min uppfatting min verklighet !
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Markus skrev:
Sådana här trådar spårar alltid ur, bl.a för att begreppen blir helt vansinniga vart efter. Om de som ställt sig på den förstående och solidariska sidan kunde lära sig skillnaden på följande ord och begrepp så kanske nivån kunde upprätthållas en timme extra:
[sax]

Alltså, om du absolut måste polarisera diskussionen genom att dela in folk i grupper, så gör det åtminstone snyggt. Uppenbarligen pratar du inte om dig själv här, så det måste ju betyda att du anser dig själv stå på den oförstående och osolidariska sidan. Eller? :hihi
 

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Ort
timrå
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
eus skrev:
Jajaa, men vart skickar du en person med svensk medborgarskap då?
hmm,ja jag vet inte men utan uppehållstilstånd eller medborgarskap tycker jag svaret är självklart,tycker att man lixom har förbrukat sin chans då!
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Freddy82 skrev:
...det verkar för dem som att invandrare begår fler brott.

Det inte bara verkar så, det är så.

Nu har du just satt dig i en liten fälla på egen hand, först har du påstått att det inte är på ett visst sätt och när du kommer fram till att det verkligen är så som du inte trodde så kommer du försöka förklara varför det är som du nyss inte trodde det var. :brynad Det kommer bli underhållande. :tummenupp
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Halogen skrev:
...det måste ju betyda att du anser dig själv stå på den oförstående och osolidariska sidan. Eller? :hihi

Helt riktigt. Jag är varken förstående gentemot, eller solidarisk med, dessa individer. :banana
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Det inte bara verkar så, det är så.

Invandrare har en överrisk på 2 att begå brott jämnfört med infödda svenskar. Arbetare har en överrisk på 3 jämnfört med tjänstemän att begå brott.....


Hur stor är överisken att vi finner invandrarna bland Arbetarna?

Edit1: Män har en överrisk på 4.3....

Ju längre tid invandrare bott i sverige destom mer sjunker överrisken...


....Någon som kan se någon form av samband? Ringer någon liten klocka? Någon som fortfarande tror att hela övrliga världen har brottslighet i generna och att de bara väntar att bryta ut så fort man tvingas fly till Sverige?

.....
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Invandrare har en överrisk på 2 att begå brott jämnfört med infödda svenskar. Arbetare har en överrisk på 3 jämnfört med tjänstemän att begå brott.....


Hur stor är överisken att vi finner invandrarna bland Arbetarna?


....Någon som kan se någon form av samband? Ringer någon liten klocka? Någon som fortfarande tror att hela övrliga världen har brottslighet i generna och att de bara väntar att bryta ut så fort man tvingas fly till Sverige?

.....


Frågan var inte varför utan om. Freddy_89 ifrågasätter överrepresentationen, jag reder ut det för honom. Det är väl snällt? :)

Lägg ner det där med "tvingas fly" också, det är en medieprodukt. C.a 5% av invandrare och flyktingar har skyddsbehov. Enligt migrationsverket. Enligt FN.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
hehe, hur kan man räkna ut sådana risker egentligen?

Personligen tror jag det är mer så att de högre upp i samhällsskikten ägnar sig åt rätt mycket brott de med, men som kanske inte är hojstölder och slå nån på käften direkt.
De döms självklart inte i samma omfattninge heller eftersom de oftast känner andra på högre avgörande possitioner.

Det är ju faktiskt inte bara så att invandrare har svårare i domstolarna utan det är ju en klassfråga med.
Nu är det riktigt OT:lol

Invandrare och tjuverier, tja jag vet inte själv, men jag bor nära ett före detta invandrarverk med tillhörande bostadshus.
Jag vet ju vad som är PK att tycka, men jag förstår att invandrare kan få dåligt rykte när det blir som det var där innan skiten lades ner för några år sedan.
Sen kan man spekulera hur man vill, och kanske är det som nån skrev att de då inte kände sig välkommna och då var tvugna att stjäla, eller nåt.
Jag tror inte det har nån betydelse när "folk" pratar om sånt här.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Markus skrev:
Frågan var inte varför utan om. Freddy_89 ifrågasätter överrepresentationen, jag reder ut det för honom. Det är väl snällt? :)

Lägg ner det där med "tvingas fly" också, det är en medieprodukt. C.a 5% av invandrare och flyktingar har skyddsbehov. Enligt migrationsverket. Enligt FN.


Enligt SCB:s siffror så har 13% Skyddsbehov eller humanitära skäl..
61% har familjeband..

Men om någon flyr för att de är politisk motståndare eller något annat så tycker väl jag att de kan få ta med sig frugan och sina två barn...

Så om en familj på fyra flyr för att pappan har ett skyddsbehov tycker jag att hans fru och två barn kan få följa med på köpet..
...det ger iofs 66% anhöriginvandring men i praktiken är siffran bara 61% så vissa verkar lämna familjen därehemma.....



Det här är saxat från SCB
http://www.scb.se/templates/Publikation____124286.asp

Skyddsbehov 2 619
Humanitära grunder 2 621
Familjeband 23 461
Arbete 4 076
Studier 2 976
Övrigt 860
Uppgift saknas 1 403
Total 38 016
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Silwer skrev:
hehe, hur kan man räkna ut sådana risker egentligen?

Du får nog läsa på om begreppet överrisk:

Om du har hundra kvinnor och hundra män och 20 män snusar och endast 10 kvinnor gör det så är alltså överrisken 2.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
Enligt SCB:s siffror så har 13% Skyddsbehov eller humanitära skäl..
61% har familjeband..

Men om någon flyr för att de är politisk motståndare eller något annat så tycker väl jag att de kan få ta med sig frugan och sina två barn...

Så om en familj på fyra flyr för att pappan har ett skyddsbehov tycker jag att hans fru och två barn kan få följa med på köpet..
...det ger iofs 66% anhöriginvandring men i praktiken är siffran bara 61% så vissa verkar lämna familjen därehemma.....



Det här är saxat från SCB
http://www.scb.se/templates/Publikation____124286.asp

Skyddsbehov 2 619
Humanitära grunder 2 621
Familjeband 23 461
Arbete 4 076
Studier 2 976
Övrigt 860
Uppgift saknas 1 403
Total 38 016

Familjeband handlar alltså inte om att man tar med sig sin familj, utan att man flyttar till sin släkt som redan bor här. Du får ett lite annat scenario på majoriteten av invandringen och flyktingmottagningen då va?

Med ovan siffror har vi alltså 6,89% som har skyddsbehov och resten inte skyddsbehov. Jag sade 5%, okej - det är nästan sju. My bad. :)

Men.... Det där är väl siffror på PUT? Inte på anlända? I så fall får du än lägre siffror för skyddsbehov.

Hur som helst, nu vet du och andra att det är dags att avliva myten om att majoriteten av de som flyttar hit är förföljda, torterade eller fd fängslade pga politisk eller religös tillhörighet. De tiderna är förbi sedan länge.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Okej, åter igen klarar inte tråden hållas på rätt nivå. Vill ni att den ska tas bort så tar jag bort den. Det får gå via PM isåfall.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top