Tjuv från sporthoj.com?

Status
Ej öppen för fler svar.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Börjar inte det här spåra ur nu?
Förra veckan hade ju flertalet trådar om det och nu är det nya om samma sak igen.

Konstigt att man inte läser i tidningen om ihjälslagna hojtjuvar lite då och då.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
RuffRyder skrev:
...och slutligen vår egen borderlinesmygrasse, markus.
Du vet uppenbarligen inte vad varken ordet 'rasist' eller 'borderline' betyder. Försök använda ord som du behärskar så kanske du kan tillföra diskussionen något. :tummenupp
 

urf

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2003
Ort
Beijing
Hoj
SPS med extra senap och en H*nda CRM 250
Starstriker skrev:
Om vi bygger fler moskéer kanske invandrarna kommer trivas bättre och begå mindre brott? Det kanske rent av kommer hit FLERA musselmaner då så att de som redan är här inte känner sig så ensamma att de måste begå brott för att hävda sig ? :D


Otroligt. Jag ar helt chockad over hur manga inskrankta patetsika personer som luftar sina unkna asikter har (och da har jag bara last dom forsta sidorna). Hur blir man en san har vedervardig mininazist?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
JoUh skrev:
En av mina anställda tänker ta ut en veckas semester som "vård av barn" för att få ut bidrag från försäkringskassan.
Jag som skatte-/arbetsgivaravgifts-/momsbetalande arbetsgivare betalar indirekt hennes bidragsfusk.

Jag är invandrare.
Hon är svensk.


Stjälper det din teori?

Såg du Insider med Aschberg? Stödjer det din eller min teori?
Klart som fan att det finns svenskar som bidragsfuskar med, det har jag aldrig nekat till.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sådana här trådar spårar alltid ur, bl.a för att begreppen blir helt vansinniga vart efter. Om de som ställt sig på den förstående och solidariska sidan kunde lära sig skillnaden på följande ord och begrepp så kanske nivån kunde upprätthållas en timme extra:

-Rasist
-Nazist
-Fascist
-Invandringskritisk
-Främlingsfientlig

Genom att bara välja ett av ovan ord slumpmässigt så snart man är irriterad på att alla inte tycker som en själv så förstör man diskussionen fullständigt.

Att någon kritiserar Islams utbredning och blir beskylld för nazistiska tendenser är så historielöst och korkat så man vet inte om man ska skratta eller gråta eller be hålla seften.

Jag kallar er visserligen alltid för stenkastare allihop, men det är en annan femma;)
 

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
nationell skrev:
Inlägget delvis baserat på Henrik Johanssons tal på Nationaldagen.

Alla som håller med Henrik räcker upp en hand. Gärna i 45 graders vinkel.

Rensa bort trådjäveln nu, det finns andra forum om man vill diskutera sådant här.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
urf skrev:
Otroligt. Jag ar helt chockad over hur manga inskrankta patetsika personer som luftar sina unkna asikter har (och da har jag bara last dom forsta sidorna). Hur blir man en san har vedervardig mininazist?

De hade fyrkantiga hjul på trehjulingen, blå brandbil och uppförsbacke till dagis när de var små! :tummenupp

Det här är den mest inskränkta, bajsbruna och unkna tråd jag sett här på SH sedan jag blev medlem med några få undantag. (Då undantar jag några ur BÅDA lägren som trots allt verkar tänka innan de skriver.... )
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
korvgubbe skrev:
De hade fyrkantiga hjul på trehjulingen, blå brandbil och uppförsbacke till dagis när de var små! :tummenupp

Förlåt, men du glömde det viktigaste, nämligen cement i sandlådan.
(Eller betong rättare sagt eftersom cement är pulvret. Men det klingar ju bättre med cement. Det rullar ju liksom så fint på tungan. Cemeeeeent.)

Tänkte bara tillföra ett vettigt inlägg till tråden. Det är ok va?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Zana skrev:
För att känner du dig inte välkommen i ett land, kommer du till slut inte ha respekt för dess invånare...

Och ungefär vid den tidpunkten, eller strax innan, är det dags att packa. :mattias
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
yonsson skrev:
Förlåt, men du glömde det viktigaste, nämligen cement i sandlådan.
(Eller betong rättare sagt eftersom cement är pulvret. Men det klingar ju bättre med cement. Det rullar ju liksom så fint på tungan. Cemeeeeent.)

Tänkte bara tillföra ett vettigt inlägg till tråden. Det är ok va?

Attans, man kan ju inte komma ihåg allt!

Trots att det var vansinnigt OT hamnar nog ditt inlägg bland de tio vettigaste i denna nästan tio sidor långa tråd...
 
Gick med
11 Apr 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda XL600R -83
Någon länkade till BRÅ tidigare och så satt jag och läste lite på
deras sida....

http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=28&module_instance=2
Vad får en kriminellt aktiv att sluta med brott?
Vad som får kriminellt aktiva att sluta begå brott är inte så väl undersökt. Men många som begär brott under en period i sin ungdom slutar med detta när de blir äldre. Om man bortser från samhälleliga insatser visar forskning att en ny kärleksrelation, en religiös upplevelse eller nya vänner är faktorer som kan påverka att en person som ägnat en del av sitt liv åt brottslighet avbryter sin kriminella karriär.

----
Så flytta på killen, han ska flyttas till en klosterskola i Norrland där han
kan få en religiös upplevelse med nya kompisar :tummenupp

Vänta lite, han kan ju gå med i Jehovasvittne... Då sker ju samma sak :banana
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
johan.simonsson skrev:
Vad som får kriminellt aktiva att sluta begå brott är inte så väl undersökt.

Så här säger en riktig kåkfarare när han får frågan:

"- Ta en 17-åring från en liten stad som begått ganska lindriga brott, som bilstölder och inbrott. När han får sitt första fängelsestraff öppnar sig hela det kriminella Sverige för honom."


"-Det allra viktigaste är att man ingriper så fort som möjligt och inte sätter in resurserna för sent. Småförbrytarna och narkotikamissbrukarna, som ofta är samma människor, får i dag ett väldigt långt rep att hänga sig i av samhället"

http://www.slitz.se/meny/makt&frihet/view_intervju.asp?id=2
(...nåja... vetenskapligheten i denna tidning kanske har en del att önska men han har iaf varit med ett tag)
 

EasyRider

vilse på livets ocean.......
Gick med
17 Apr 2005
Ort
I en liten fiskeby
Hoj
En stor och en liten
korvgubbe skrev:
De hade fyrkantiga hjul på trehjulingen, blå brandbil och uppförsbacke till dagis när de var små! :tummenupp

Det här är den mest inskränkta, bajsbruna och unkna tråd jag sett här på SH sedan jag blev medlem med några få undantag. (Då undantar jag några ur BÅDA lägren som trots allt verkar tänka innan de skriver.... )

Ännu en knivskarp och välformulerad analys med stor relevans för tråden levererad av korvgubbe....... :rolleyes:
 

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
granath_ skrev:
där har du en poäng.
det är något jag funderat länge på? (trots min låga ålder)

en annan sak är att det verkar som om Sverige är ett av dom få länder som ska anpassa sej efter restan av världen :va givetvis anpassar andra länder sej oxå, men inte av att enskillda personer flyttar dit.


Trotts att man har låg ålder kan man säga väldigt kloka saker.

JAg citerar "en annan sak är att det verkar som om Sverige är ett av dom få länder som ska anpassa sej efter restan av världen " :Bugar :pannkyss :7peta

Ja nu återstår o se om det lilla aset åker dit. Förmodligen inte, rättsväsendet är ju sjukt i detta land. :3freak
Det är ju bevisat dom senaste veckorna.


Tolf
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Personligen har jag problem med att bilstöld ska anses lindrigt brott, en bil kan kosta jävligt mycket pengar.

iofs är det svårt att stjäla moderna bilar, men om man nu ändå kom över nyckeln och stal tex en 300000 kronors bil så skulle det inte ses som lindrigt.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top