Ja. Vad händerAlex.J skrev:Har hojarna återfunnits eller? har gänget blivit tagna? hur går det igentligen....en update hade inte skadat....
Silwer skrev:Med "smäll" menade jag inte enbart en smäll på käften så att säga.
Du menar alltså att man ska ta före detta kriminella och så att säga lära upp dessa nybakade tjuvar?
RuffRyder skrev:Först tänkte jag skita i att göra ett inlägg i den här smutsiga tråden, men jag kan fan inte låta bli.
Det är TA MIG FAN SORGLIGT vilken ton som hålls i denna tråd! Var är alla intelligenta människor nånstans? Är det bara moppefucko-smygrasister som är SH-medlemmar? Jag har under de senaste åren sett flera såna trådar.
Innan alla börjar missförstå mig:
JAG GILLAR INTE TJUVAR OCH FÖRSVARAR DEM INTE!
Men VARFÖR I HELVETE ska folk jämt dra en fjärdedel av Sveriges befolkning (invandrare) över en kam bara för att några är kriminella?
Är dessa inlägg representativa för SH-medlemmarna? Jag vill gärna ha svar från ansvariga (Swedie) och andra moderatorer.
Haha, första tecknet på en (smyg)rasist: "Jag är inte rasist, men...."
Menar du att vi ska skicka hem alla blattar eller bara kriminella såna? Byt ut ordet "blattar" mot kvinnor, pensionärer och motorcyklister så får vi se hur det låter.
skrivet av en kille som kallar sig efter en SVART RAPARTIST!
Listan kan göras längre... tex stoooffe, heliac, cool lilja, mr_ping och slutligen vår egen borderlinesmygrasse, markus.
Jag skriver inte det här för att debattera invandringsfrågor, integrationsfrågor eller tjuvdiskussionen utan vill bara få klart för mig vad det är för ton som gäller. Jag kommer INTE att replikera på andra inlägg i den här tråden för det blir bara en evighetsdiskussion.
Jag kunde bara inte sitta och inte reagera på all jävla nedsmutsning där invandrare kallas både det ena och det andra. FÖR FAN MÄNNISKOR! Skilj på kriminella nötter och invandrare... det är inte samma sak och det ena förutsätter inte det andra!
BEVISET? Om den påstådda tjuven var "sven_16_sigtuna" istället, hade vi inte sluppit invandrarkopplingen? Hade vi fått en diskussion om svenska kriminella välmående villaförortsbarn? FUCK NO!
En eloge till de få vettiga rösterna i den här tråden: GSXR1100R, twinner och zykl0n.
Peace!
Ruff Ryder
Jag antar att det har med pengar att göra, för här ute i skogarna så har det hänt flera ggr att även övervakaren visat sig vara kriminell eller överhuvudtaget inte bry sig om de som skall övervakas.Freddy82 skrev:Ja, det tror jag på
Markus skrev:Sådana här trådar spårar alltid ur, bl.a för att begreppen blir helt vansinniga vart efter. Om de som ställt sig på den förstående och solidariska sidan kunde lära sig skillnaden på följande ord och begrepp så kanske nivån kunde upprätthållas en timme extra:
[sax]
hmm,ja jag vet inte men utan uppehållstilstånd eller medborgarskap tycker jag svaret är självklart,tycker att man lixom har förbrukat sin chans då!eus skrev:Jajaa, men vart skickar du en person med svensk medborgarskap då?
Freddy82 skrev:...det verkar för dem som att invandrare begår fler brott.
Halogen skrev:...det måste ju betyda att du anser dig själv stå på den oförstående och osolidariska sidan. Eller?
Markus skrev:Det inte bara verkar så, det är så.
korvgubbe skrev:Invandrare har en överrisk på 2 att begå brott jämnfört med infödda svenskar. Arbetare har en överrisk på 3 jämnfört med tjänstemän att begå brott.....
Hur stor är överisken att vi finner invandrarna bland Arbetarna?
....Någon som kan se någon form av samband? Ringer någon liten klocka? Någon som fortfarande tror att hela övrliga världen har brottslighet i generna och att de bara väntar att bryta ut så fort man tvingas fly till Sverige?
.....
Markus skrev:Frågan var inte varför utan om. Freddy_89 ifrågasätter överrepresentationen, jag reder ut det för honom. Det är väl snällt?
Lägg ner det där med "tvingas fly" också, det är en medieprodukt. C.a 5% av invandrare och flyktingar har skyddsbehov. Enligt migrationsverket. Enligt FN.
Silwer skrev:hehe, hur kan man räkna ut sådana risker egentligen?
korvgubbe skrev:Enligt SCB:s siffror så har 13% Skyddsbehov eller humanitära skäl..
61% har familjeband..
Men om någon flyr för att de är politisk motståndare eller något annat så tycker väl jag att de kan få ta med sig frugan och sina två barn...
Så om en familj på fyra flyr för att pappan har ett skyddsbehov tycker jag att hans fru och två barn kan få följa med på köpet..
...det ger iofs 66% anhöriginvandring men i praktiken är siffran bara 61% så vissa verkar lämna familjen därehemma.....
Det här är saxat från SCB
http://www.scb.se/templates/Publikation____124286.asp
Skyddsbehov 2 619
Humanitära grunder 2 621
Familjeband 23 461
Arbete 4 076
Studier 2 976
Övrigt 860
Uppgift saknas 1 403
Total 38 016
HanneZ skrev:Varenda jävel som börjar dilla om urpsrung syftar indirekt på att det har med gener att göra. Eller skulle det möjligtvis vara luften "där borta" som får hjärnan att gå in i nåt slags kriminellt läge?
HanneZ skrev:Jag har inte pekat ut någon som rasist.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|