Tjuv från sporthoj.com?

Status
Ej öppen för fler svar.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
HanneZ skrev:
Det är inte RIKTIGT så enkelt va? Istället för att vara passiv o låsa in alla som gör brott kan man fundera på varför dom gör brott och styra dom rätt innan.

Det kan va så enkelt.. Bara man kan stå imot grupptryck!! Jag menar inte bara att ta saker även mobbig och annat bös!!

-Freddy-

Guest
Zana skrev:
För att känner du dig inte välkommen i ett land, kommer du till slut inte ha respekt för dess invånare...

Talar du för alla invandrare? Den enda gemensamma anledningen till att invandrare och svenskar begår brott är för att världen är byggt på gott/ont.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Zoidberg skrev:
Upprördheten bland allmänheten är högst befogad, ...att sådana som du dömer ut folk som rasister till höger & vänster utan fog är vad jag kallar blöjsnack.
Fortfarande, ...ingen påstår att någon är kriminell pga sin etniska tillhörighet.

Att inte makthavarna bland politiker & media som ställt till med eländet ställs till ansvar är beklagligt. Sålänge Hitler hade makten i Tyskland var det "ok" att förfölja judar, ...av ungefär samma anledning är det idag "fel" att vilja kasta ut kriminella invandrare från Sverige, nämligen att makthavarna knappast vill ställas till svars för sina övergrepp & misslyckanden.
Jag har inte pekat ut någon som rasist. Det vet bara bara den som är det själv. Jag har inte dömt ut någon som rasist utan har dömt ut rasister.

Ja makthavare har sitt ansvar. Men dom kan inte få folket att göra rätt. Varje svensk måste göra sin del.

-Freddy-

Guest
HanneZ skrev:
Det är inte RIKTIGT så enkelt va? Istället för att vara passiv o låsa in alla som gör brott kan man fundera på varför dom gör brott och styra dom rätt innan.

Lycka till :tummenupp
Det är inte RIKTIGT så enkelt heller va?

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
IronMike skrev:
De där är demokratiskt bullshit .. Bin there done that, tror jag många tänker, har man själv begått ett brott, så tror jag man förstår att vissa saker inte går att stoppa. Vissa gör det för att leva, andra gör det för spänning .. jag gjorde lite skit som ung, trots "fin" uppväxt i rikemans-område, fina betyg och stipendier..
Jovisst. Så tänker de flesta. Det är spännande att göra dumma saker. Men så tänker alla både infödingar och andra. Det handlar väl om varför många invandrare fastnar i kriminella banor. De flesta gör dumma saker o skärper sig, några åker fast o skärper sig efter det.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Freddy82 skrev:
Lycka till :tummenupp
Det är inte RIKTIGT så enkelt heller va?
Nej absolut inte. En perfekt värld lär vi aldrig få. Men att göra nåt vettigt istället för att sitta o skrika ut jävla blattar på ett internetforum kan ju va en början.

IronMike

Guest
HanneZ skrev:
Ja makthavare har sitt ansvar.
Det är bara kika på vad det är för jävla dårar som ställer upp på att bli valda.....Det är egentligen ett gäng nötter, den ena dummare än den andra. My ass, som det kallas i fin mun "valda av folket".

All makt åt kungen ! Han e skön, å fick han som han ville, å inte behövde bry sig om maktgalna sossar med dålig smak, så tror jag sverige skule vara rent...

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
IronMike skrev:
Det är bara kika på vad det är för jävla dårar som ställer upp på att bli valda.....Det är egentligen ett gäng nötter, den ena dummare än den andra. My ass, som det kallas i fin mun "valda av folket".

All makt åt kungen ! Han e skön, å fick han som han ville, å inte behövde bry sig om maktgalna sossar med dålig smak, så tror jag sverige skule vara rent...
Ja dom må va precis hur dumma som helst. Men jag tror fortfarande att största ansvaret ligger hos oss.

IronMike

Guest
HanneZ skrev:
Ja dom må va precis hur dumma som helst. Men jag tror fortfarande att största ansvaret ligger hos oss.
Japp, i form av att det är så tabu i sverige att säga vad man tycker. Jag har pratat med politiker privat i privata sammanhang, å frågat, dom är precis som du och jag i denna tråd - men för guds skull, officiellt så vågar ingen vädra sin åsikt. Alla vill ju -inte ha någon emot sig.

Eller om man sitter vid ett julbord, nämner man ordet jude eller invandrare så blir det helt tyst, folk tittar ner i marken å rullar tummarna...

Men på internet-forum tycks folk våga lätta på trycket lite mer, själv skulle jag lätt kunna ställa mig på plattan med megafon å vädra mina högst personliga åsikter :tummenupp

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Varför är det så svårt för vissa människor att se lite hopp och ha viljan om att förbättra vårat samhälle?varför se allt i svart och vitt.
Vill vissa av oss inte ha vänner vart man än vänder sig.
Vill man inte kunna se människor utan fördomar.
Vill man inte ge sina barn en bättre värld.
Vill man inte må bra.
Att respektera är att leva och att växa som människa.

Så jävla svårt är det inte.

Gonatt
//Mackan

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Ja, det är helt rätt. Man skall diskutera problemet och erkänna att det är ett problem. Sen ska man fundera på vad man kan göra och sedan göra de. Om alla kunde hålla sig till den nivån så hade det fungerat utmärkt att diskutera, men istället dyker det omedelbart fram "jävla blattar"-snack.

-Freddy-

Guest
HanneZ skrev:
Ja, det är helt rätt. Man skall diskutera problemet och erkänna att det är ett problem. Sen ska man fundera på vad man kan göra och sedan göra de.

Vad är det man kan göra då? :va

IronMike

Guest
HanneZ skrev:
Ja, det är helt rätt. Man skall diskutera problemet och erkänna att det är ett problem. Sen ska man fundera på vad man kan göra och sedan göra de. Om alla kunde hålla sig till den nivån så hade det fungerat utmärkt att diskutera, men istället dyker det omedelbart fram "jävla blattar"-snack.
Jag tycker, att man bör visa lite hårdare tag, iform av t ex "prövotid", på asyl eller vid medborgarskap .. kan man inte integreras / anpassa sig, följa regler - utvisning. Jag skäms nästan över att bo i det här landet, där dom smäller upp moskeer runt varje kvarter, där somliga jobbar svart samt har a-kassa eller socialbidrag vid sidan om... Skulle vi som asyl/flyktingar, eller nya medborgare få bygga svenska kyrkor i mellanöstern?

Trött på all skit, det började redan när man va liten skolgrabb, å det kom flyktingar från div ställen, dom hade genast "mest cash" å prylar, varför? hur?

Självklart finns det dumma svenskar också, dom borde få hårdare straff dom med..

Som någon sa, typ, livet bygger på gott och ont, inte ras..

/ halv-svenska-michael

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Freddy82 skrev:
Vad är det man kan göra då? :va
Nästa gång du ser en invandrare slanga bensin från din bil så går du fram o frågar varför han gör det och sen tankar du upp hans moppe istället.

Nästa gång du är på krogen så sätter du dig ned bland några invandrare och snackar lite.

Nästa gång du tänker rasistiska tankar så tänk om.

Nästa gång du hör grannen snacka blöjsnack om invandrare så säg att han har så in i helvete fel o gå där ifrån.

Nästa gång du läser om en utlänning som gjort ett brott så tänker du att det är p.g.a. den situationen han är satt i och inte p.g.a. hans hudfärg.

Typ nåt sånt.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Ironmike: Ja det är en svår gräns att dra. Sverige kan inte ta hand om hela världen. Man önskar att andra länder kunde öppna gränserna lite mer.

De allra första invandrarna som kom hit p.g.a. arbetarbrist i Sverige anpassade sig jätte bra. Dom kom in i samhället och deras barn lär knappast va överrepresenterade i någon brottsstatistik. Dom ville flytta hit, eller hade åtminstonde en anledning. De övriga är tvingade, o när dom väl kommer hit så känner dom sig inte välkomna. Tro fan att det blir fel.

-Freddy-

Guest
IronMike skrev:
Jag tycker, att man bör visa lite hårdare tag, iform av t ex "prövotid", på asyl eller vid medborgarskap .. kan man inte integreras / anpassa sig, följa regler - utvisning. Jag skäms nästan över att bo i det här landet, där dom smäller upp moskeer runt varje kvarter, där somliga jobbar svart samt har a-kassa eller socialbidrag vid sidan om... Skulle vi som asyl/flyktingar, eller nya medborgare få bygga svenska kyrkor i mellanöstern?

Trött på all skit, det började redan när man va liten skolgrabb, å det kom flyktingar från div ställen, dom hade genast "mest cash" å prylar, varför? hur?

Självklart finns det dumma svenskar också, dom borde få hårdare straff dom med..

Som någon sa, typ, livet bygger på gott och ont, inte ras..

/ halv-svenska-michael

Ja det är ju bra lösning att skjuta bort problemen iform av utvisning om man vill blunda för dem för att man själv ska må bättre. Problemet är inte att vi har kriminella i sverige, utan att vi har det i världen eller hur?

Har du någon smart ide om hur man kan påverka problemen i världen? Eller är det inte intressant eftersom du inte lever i världen utan i "sverige"

IronMike

Guest
Freddy82 skrev:
Ja det är ju bra lösning att skjuta bort problemen iform av utvisning om man vill blunda för dem för att man själv ska må bättre. Problemet är inte att vi har kriminella i sverige, utan att vi har det i världen eller hur?

Har du någon smart ide om hur man kan påverka problemen i världen? Eller är det inte intressant eftersom du inte lever i världen utan i "sverige"
Vi är ett jävligt litet land i det stora hela. Vi kan börja med att lösa våra egna problem, innan vi kan söka andras uppmärksamhet - visa hur bra vi har det, och finna andras respekt.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
vad är detta.. alla verkar ju veta vilka det är och var dom håller hus, men ingen gör nåt?, några verkar tom ha fått sina pryla och sina polares prylar snodda??? :3freak
jag är absolut inte nån våldsam typ av mig men snor nån min hoj och jag vet vem och var.. prepare for pain!

snuten har fångat en i en 4manna liga pga av att han vurpa ihjäl sig.. värsta polisinsatsen som vanligt, antagligen så stod dom väl och mätte han med laser när han vurpa annars hade dom väl skitit i det.
tur att man kan lita på grisen i sånna här lägen :klappar

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...