Tjuv från sporthoj.com?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
twinner skrev:
Tänk ett steg längre.....
Om du skulle flytta så skulle det förmodligen vara för att du har ett nytt jobb eller liknande.Inte för att halva din familj blev våldtagna och avrättade framför ögonen på dig.Små barn som upplevt sånna saker kommer förmodligen att få stora störningar,blir dom inte behandlade så kan störningarna yttra sig på en herrans många sätt.

Kan inte du tänka två steg längre?;)
De flesta invandrare, närmare 70% är inte flyktingar, inte enligt de själva, inte enligt migrationsverket, inte enligt FN, inte enligt någon.
Att tro att horderna av gäng i förorten enkom består av våldtäktsvittnen är naivt och nästan på gränsen till korkat, nästan.:)

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
DaPirate skrev:
En fundering, om några hundratusen nordbor flyttade till.. ja tex Turkiet tror du då att många nordbor skulle börja vandalisera, stjäla och förstöra för att de inte hade de lika bra som Turkarna?

När vi dundrar in med feta plånböcker så är vi nog välkommna,när sedan våra pengar tar slut ska vi då luta oss mot det fullständigt fantastiska sociala skyddsnätet som den turkiska staten byggt upp?

Faktum är ju att som du säger (oftast på semestern) så flyttar flyttar mer än siffrorna du ovan nämde till andra länder.Vad gör dom där?..Super,slåss och vandaliserar.

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Sorgligt

Först tänkte jag skita i att göra ett inlägg i den här smutsiga tråden, men jag kan fan inte låta bli.

Det är TA MIG FAN SORGLIGT vilken ton som hålls i denna tråd! Var är alla intelligenta människor nånstans? Är det bara moppefucko-smygrasister som är SH-medlemmar? Jag har under de senaste åren sett flera såna trådar.

Innan alla börjar missförstå mig:
JAG GILLAR INTE TJUVAR OCH FÖRSVARAR DEM INTE!

Men VARFÖR I HELVETE ska folk jämt dra en fjärdedel av Sveriges befolkning (invandrare) över en kam bara för att några är kriminella?

Är dessa inlägg representativa för SH-medlemmarna? Jag vill gärna ha svar från ansvariga (Swedie) och andra moderatorer.

Slappa skrev:
Hmm orden "ut med skiten" här man allt oftare, jag vet varför

Nej jag är inte rasist men man börjar ju undra när den allmäna smygrasismen ökar som aldrig förr!

Haha, första tecknet på en (smyg)rasist: "Jag är inte rasist, men...."

superbeast skrev:
jävla kriminella blattar,skicka hem bara!

Menar du att vi ska skicka hem alla blattar eller bara kriminella såna? Byt ut ordet "blattar" mot kvinnor, pensionärer och motorcyklister så får vi se hur det låter.

heliac skrev:
kunde inte sagt det bättre själv.. (citerade superbeasts inlägg)

jiGGa skrev:
Kan vi inte ordna en tripp ner dit. Vill så gärna köra upp hojen i arslet på denna djävla snorblatte som förstör för alla . De är ju för fan bara barn.

skrivet av en kille som kallar sig efter en SVART RAPARTIST!

Listan kan göras längre... tex stoooffe, heliac, cool lilja, mr_ping och slutligen vår egen borderlinesmygrasse, markus.

Jag skriver inte det här för att debattera invandringsfrågor, integrationsfrågor eller tjuvdiskussionen utan vill bara få klart för mig vad det är för ton som gäller. Jag kommer INTE att replikera på andra inlägg i den här tråden för det blir bara en evighetsdiskussion.

Jag kunde bara inte sitta och inte reagera på all jävla nedsmutsning där invandrare kallas både det ena och det andra. FÖR FAN MÄNNISKOR! Skilj på kriminella nötter och invandrare... det är inte samma sak och det ena förutsätter inte det andra!
BEVISET? Om den påstådda tjuven var "sven_16_sigtuna" istället, hade vi inte sluppit invandrarkopplingen? Hade vi fått en diskussion om svenska kriminella välmående villaförortsbarn? FUCK NO!

En eloge till de få vettiga rösterna i den här tråden: GSXR1100R, twinner och zykl0n.

Peace!
Ruff Ryder

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Markus skrev:
Kan inte du tänka två steg längre?;)
De flesta invandrare, närmare 70% är inte flyktingar, inte enligt de själva, inte enligt migrationsverket, inte enligt FN, inte enligt någon.
Att tro att horderna av gäng i förorten enkom består av våldtäktsvittnen är naivt och nästan på gränsen till korkat, nästan.:)

Så många kriminella invandrare finns det nog inte.Men dom resterande 30% fyller nog upp kvoten.

Varifrån fick du statistiken?

Rideass

Ung pung, på skrevraket.
Gick med
3 Apr 2005
Hoj
Tvåhjulssoffa GSA -08
Lösningen: Förbjud "musikstilen" rap. Och allt som har med det att göra. :hihi

Amerikaniserat förortsdreggsmusik.
Ibland undrar jag ifall folk tävlar om att lyssna på den sämsta musiken. :3freak

De icke så intelligenta barnen kan ju trots allt tro att det är så man ska bete sig. Som t.ex adnan_gangster. Fina bilar, fina brudar och mycket röka och vapen. Jävligt coolt!

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
Markus skrev:
Jag trodde det mer eller mindre fanns ett majoritetsbelut på att vi inte skulle använda det ordet mer;)
Naturligtvis är det inte rasistiskt att säga att kriminella invandrare bör utvisas, varför skulle det vara det? Om man säger att kriminella svarta afrikaner ska utvisas men inte vita afrikaner - då är det rasisitiskt.
Ah, nu ser jag vilket inlägg du menade förut, och jag håller med dig.(Edit: angående vad som är rasistiskt alltså)

He, jag ser inget rasistiskt i ordet blatte faktiskt, men det kanske jag borde. Och sluta använda det.

Last edited:
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Honda XL600R -83
Denna debatt kan vi tacka sossarna för,
om de inte bara hade öppnat dörrarna utan att ställa motkrav!
Ingen vågar ställa krav,
alla är rädda för debatten!

Och alla som har åsikter i frågan är rasiter! (oavsett vad dessa är :fatta! )
denna fråga går inte att lösa utan att ställa krav!

och det gäller svenska överklassglyttar som kör omkring i pappas BMW också!!!
de är sällan så oskylldiga som vissa tror att de är...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Varför är invandrar getton såna getton?
Det är ju oftast före detta arbetarbostadsområden.
Varför förfaller området med vandalisering nerskräpning och kriminalitet när det blir invandrar områden?

När jag gick ut skolan hade jag enorm tur, jag fick jobb direkt, köpte mig en 20år gammal bil för 1000:-, flyttade in i en etta byggd på 40 talet, köpte begagnade möbler allt efter jag sparade, bytte upp mig i lägenhet, bytte ut gamla möbler mot nya, en efter en, bytte så småning om upp mig till en 17 år gammal bil.

Polarna som inte hade lika tur och fick jobb gjorde samma sak, fast fick fräschare grejor av Socialen, bytte upp sig gradvis, fick jobb och ordnade upp sina liv.

Jag är abcsolut inte rasist, umgås mycket och gärna med folk av utländsk härkomst, men har aldrig förstått deras enorma statusjakt, man måste ha mercedes eller bmw, man måste ha märkeskläder, man måste sprätta omkring och visa så fett med cash man har, även om man inte har det?

Aldrig att mina invandrarkompisar skulle dra på sig ett par gympabrallor som inte var rätt märke, inte ens för att träna i dom.
Aldrig att dom skulle ha ett par gympadojjor med SMUTS på
Aldrig att dom skulle nöja sig med en risig volvo, stylad japsare, minst!
Aldrig att dom skulle säga, nej, jag har inte råd att hänga med på bio/krogen.
Dom skulle heldre dö än att hala upp en två år gammal mobiltelfon ur fickan offentligt.

Jag förstår att deras ytliga bling-livsstil sticker i ögonen på svenskar som har ett skitjobb och köper sina kläder på rusta, åker risbil och aldrig har råd att gå ut.
Vissa av invandrarna försörjer sina dyra vanor på ohederligt vis, dom allra flesta gör det inte, utan försakar kanske annat för att visa en blank fasad.

Visst kan vi hålla rasistiska kommentarer utanför den här diskutionen, men den här gången var det nog tyvärr en av dom som lever utöver sina tillgångar genom att hålla till på fel sida lagen, heldre än att leva ett grått och trist svenne-liv...

Pernell

Mañana
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
953cc japan
På de flesta forumen som finns, som inte är höger extrema, hade inlägg i stil med många av dessa resulterat i bannade IP osv osv.
Jag är, som en föregående skribent, väldigt nyfiken på hur SH ställer sig i denna fråga. Hör verkligen dessa åsikter hemma på ett mc forum? IRL hade dessa åsikter varit olagliga.

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
Vissa är så oerhört naiva så det inte finns ord för det...
Att tro en 16-åring bara hittar på nåt sånt här utan vidare, förmodligen har han sen barnsben lärt sig vad livet går ut på, att stjäla...
Sorgligt att vi i sverige inte inser att hela tankesättet är annorlunda i många andra länder.

Hade de som misskött sig skickas tillbaka hade vi inte haft alls lika mycket rasim i samhället eftersom alla hade visst att de som bor här är sjyssta, nu drar alla över en kam istället...

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
GuW skrev:
Varför är invandrar getton såna getton?
Det är ju oftast före detta arbetarbostadsområden.
Varför förfaller området med vandalisering nerskräpning och kriminalitet när det blir invandrar områden?

Samma sak hände på området runt fritidsgården och i övriga delar av samhället där jag växte upp..typ 4 000 bodde det där och inte en enda av dom var invandrare.Det var vi undomar som i explosioner av hormoner och ovett förstörde allt.

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Bearing skrev:
Dessutom - till er som verkar övertygade att blattar skäl mer - vad har ni fått det ifrån. Finns det statistik som visar på det?

http://www.bra.se/

det tråkiga med denna sida är att dom har mkt gammal fakta.
jag orkade inte leta mer om hur det ser ut för 2004-2005.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/0003/13/dokument.html

oxå äldre fakta, som ni ser från 2000.
men längre ner på denna länk står det rätt svart på vitt hur det var/är.

dessutom hade väl TV3 en ganska klockren annalys på dagens samhälle. (insider om jag inte minns fel) !

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Bearing skrev:
Det tycker jag låter helt absurt. Skulle det bli mindre rasistiskt om man böt ut ordet?

Dessutom - till er som verkar övertygade att blattar skäl mer - vad har ni fått det ifrån. Finns det statistik som visar på det?
Skojar du eller ? ...okej, för det mesta dribblas verkligheten bort med luddiga definitioner såsom "invandrare". Nedan citat ger en lite tydligare bild:
"År 2001 kom en undersökning från Brå om ungdomsrån i Malmö och Stockholm under år 1999. Den visade för Malmös del att:
69 procent av de misstänkta (det fanns inga uppgifter om dem som blivit dömda) gärningsmännen var födda i utlandet.
21 procent av de misstänkta gärningsmännen var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.
10 procent var födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar
När det gäller offren var:
71 procent födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar.
22 procent var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.
5 procent var födda utomlands."

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
xr600 såld , xr650r
Är ju bevisat att runt 80% av alla brott görs av kriminella invandrare.
Kolla bara på efterlyst hur många av dom har inte brytning på rösten?!
Kommer inte ihåg vart dom sa det men tv var det iaf.

Jag är inte rasist har själv släkt som är gifta med personer från andra länder så inget rasistiskt.

oj stog visst redan över glömde att läsa hella tråden :p

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
[blom] skrev:
Är ju bevisat att runt 80% av alla brott görs av kriminella invandrare.
Kolla bara på efterlyst hur många av dom har inte brytning på rösten?!
Kommer inte ihåg vart dom sa det men tv var det iaf.

Jag är inte rasist har själv släkt som är gifta med personer från andra länder så inget rasistiskt.

oj stog visst redan över glömde att läsa hella tråden :p
Ja gör man brott är man ju just kriminell.

Jag förstår inte blöjsnacket om att "Jag har en kompis som är invandrare så jag får tycka att invandrare är dumma i huvudet".

Till alla jävla fuckon kan jag säga att alla föds som små oskyldiga bäbisar. Vad samhället sen formar oss till är vad vi blir. Hade de som kunnat tagit bättre hand om alla hade inte invandrare varit överrepresenterade i någon statistik. Tror ni seriöst att det ligger i deras gener att vara kriminella? Hojtjuvar är människor som förstör en halv sommar för nån stackare. Rasister gör hela jävla livet surt för utsatta.

/ En småbutter Hannes

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
HanneZ skrev:

Jag förstår inte blöjsnacket om att "Jag har en kompis som är invandrare så jag får tycka att invandrare är dumma i huvudet".

Till alla jävla fuckon kan jag säga att alla föds som små oskyldiga bäbisar. Vad samhället sen formar oss till är vad vi blir. Hade de som kunnat tagit bättre hand om alla hade inte invandrare varit överrepresenterade i någon statistik. Tror ni seriöst att det ligger i deras gener att vara kriminella? Hojtjuvar är människor som förstör en halv sommar för nån stackare. Rasister gör hela jävla livet surt för utsatta.

/ En småbutter Hannes

Ja ja det e samhällets fel.. :rolleyes:

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
HanneZ skrev:

/ En småbutter Hannes
Har någon påstått att det ligger i generna ??

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
HanneZ skrev:

/ En småbutter Hannes

Bra skrivet.

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Zoidberg skrev:
...okej, för det mesta dribblas verkligheten bort med luddiga definitioner såsom "invandrare". Nedan citat ger en lite tydligare bild:
"År 2001 kom en undersökning från Brå om ungdomsrån i Malmö och Stockholm under år 1999. Den visade för Malmös del att:
69 procent av de misstänkta (det fanns inga uppgifter om dem som blivit dömda) gärningsmännen var födda i utlandet.
21 procent av de misstänkta gärningsmännen var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.
10 procent var födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar
När det gäller offren var:
71 procent födda i Sverige av två svenskfödda föräldrar.
22 procent var födda i Sverige av minst en utlandsfödd förälder.
5 procent var födda utomlands."

Det är så man blir mörkrädd.....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024