Varför är invandrar getton såna getton?
Det är ju oftast före detta arbetarbostadsområden.
Varför förfaller området med vandalisering nerskräpning och kriminalitet när det blir invandrar områden?
När jag gick ut skolan hade jag enorm tur, jag fick jobb direkt, köpte mig en 20år gammal bil för 1000:-, flyttade in i en etta byggd på 40 talet, köpte begagnade möbler allt efter jag sparade, bytte upp mig i lägenhet, bytte ut gamla möbler mot nya, en efter en, bytte så småning om upp mig till en 17 år gammal bil.
Polarna som inte hade lika tur och fick jobb gjorde samma sak, fast fick fräschare grejor av Socialen, bytte upp sig gradvis, fick jobb och ordnade upp sina liv.
Jag är abcsolut inte rasist, umgås mycket och gärna med folk av utländsk härkomst, men har aldrig förstått deras enorma statusjakt, man måste ha mercedes eller bmw, man måste ha märkeskläder, man måste sprätta omkring och visa så fett med cash man har, även om man inte har det?
Aldrig att mina invandrarkompisar skulle dra på sig ett par gympabrallor som inte var rätt märke, inte ens för att träna i dom.
Aldrig att dom skulle ha ett par gympadojjor med SMUTS på
Aldrig att dom skulle nöja sig med en risig volvo, stylad japsare, minst!
Aldrig att dom skulle säga, nej, jag har inte råd att hänga med på bio/krogen.
Dom skulle heldre dö än att hala upp en två år gammal mobiltelfon ur fickan offentligt.
Jag förstår att deras ytliga bling-livsstil sticker i ögonen på svenskar som har ett skitjobb och köper sina kläder på rusta, åker risbil och aldrig har råd att gå ut.
Vissa av invandrarna försörjer sina dyra vanor på ohederligt vis, dom allra flesta gör det inte, utan försakar kanske annat för att visa en blank fasad.
Visst kan vi hålla rasistiska kommentarer utanför den här diskutionen, men den här gången var det nog tyvärr en av dom som lever utöver sina tillgångar genom att hålla till på fel sida lagen, heldre än att leva ett grått och trist svenne-liv...